Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Langesund 17 og 18 januar


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Hvordan har det gått med folket?

Vi hadde en sikkelig suksess tur :)

Klokka 06 kjørte jeg og kompisen min fra Horten med fullstappet bil. Vi hadde med alle 4 hundene, selv om kun to av de skulle stilles.

Først ut i ringen var Yoshi. Som vanlig var han en super hund å stille ut, det er så morro med en hund som liker å vise seg, og som lar seg blir stilt opp! Han løp veldig bra, men han var litt heit, så det ble noen byks her og der ;)! Han hadde barw en konkurrent, en tispe fra Torrosly, denne ble BIR og Yoshi ble BIM. Så jeg er uansett kjempe glad, Yoshi har jo ikke de fineste ørene, så det er jo alltid en risk for at han kan få blå pga det.

Her er det jeg klarer å tyde av Yoshis kritikk:
15 m old. Good propotions, long head. Good ear set.
Good topline. Could have a little bit better laid back shoulder and a little more drive in movement. Strong feet and pastern.

10317701_10152920443110091_5044897007747

Jeg stilte også min gode venns samojed Jewils White's Malcolm Mambo 'Zarek' som også ble BIM med CK og CERT. Dette var Zareks andre utstilling, og han var rå flink og viste seg rå flott! Gratulerer så mye til eier og oppdretter :)

1523308_10152921971020091_47958083677095

Vi stiller ikke ut i dag, men er uansett spendt på hvordan det har gått med dere andre :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiljas Cirque Du Soleil "Mew" debuterte i juniorklassen i går, og det resulterte først i BIR Junior (riktig nok var hun alene i klassen) med både excellent og Ck, og slo til med BIR og cert også - da var det to andre voksne tisper hun gikk mot. Fine lille blå :wub:

I dag ble det bare flat rød på oss, men slo de to andre voksne tispene som stilte (siden de fikk gult og blått). Dommeren i dag var en litt merkelig skrue og snakket Mew opp i skyene, men holdt likevel tilbake ck. Litt surt, men fortsatt helt greit for min del :ahappy:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med folket?

Vi hadde en sikkelig suksess tur :)

Klokka 06 kjørte jeg og kompisen min fra Horten med fullstappet bil. Vi hadde med alle 4 hundene, selv om kun to av de skulle stilles.

Først ut i ringen var Yoshi. Som vanlig var han en super hund å stille ut, det er så morro med en hund som liker å vise seg, og som lar seg blir stilt opp! Han løp veldig bra, men han var litt heit, så det ble noen byks her og der ;)! Han hadde barw en konkurrent, en tispe fra Torrosly, denne ble BIR og Yoshi ble BIM. Så jeg er uansett kjempe glad, Yoshi har jo ikke de fineste ørene, så det er jo alltid en risk for at han kan få blå pga det.

Her er det jeg klarer å tyde av Yoshis kritikk:

15 m old. Good propotions, long head. Good ear set.

Good topline. Could have a little bit better laid back shoulder and a little more drive in movement. Strong feet and pastern.

10317701_10152920443110091_5044897007747

Jeg stilte også min gode venns samojed Jewils White's Malcolm Mambo 'Zarek' som også ble BIM med CK og CERT. Dette var Zareks andre utstilling, og han var rå flink og viste seg rå flott! Gratulerer så mye til eier og oppdretter :)

1523308_10152921971020091_47958083677095

Vi stiller ikke ut i dag, men er uansett spendt på hvordan det har gått med dere andre :)

Gratulerer :)

Er samojeden Bisquit farget?

Chiljas Cirque Du Soleil "Mew" debuterte i juniorklassen i går, og det resulterte først i BIR Junior (riktig nok var hun alene i klassen) med både excellent og Ck, og slo til med BIR og cert også - da var det to andre voksne tisper hun gikk mot. Fine lille blå :wub:

I dag ble det bare flat rød på oss, men slo de to andre voksne tispene som stilte (siden de fikk gult og blått). Dommeren i dag var en litt merkelig skrue og snakket Mew opp i skyene, men holdt likevel tilbake ck. Litt surt, men fortsatt helt greit for min del :ahappy:

Grattis med første cert :)

Hvem dømte i dag?

Mener det var en Ak påmeldt der også, noen som har katalog og kan se hvem det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiljas Cirque Du Soleil "Mew" debuterte i juniorklassen i går, og det resulterte først i BIR Junior (riktig nok var hun alene i klassen) med både excellent og Ck, og slo til med BIR og cert også - da var det to andre voksne tisper hun gikk mot. Fine lille blå :wub:

I dag ble det bare flat rød på oss, men slo de to andre voksne tispene som stilte (siden de fikk gult og blått). Dommeren i dag var en litt merkelig skrue og snakket Mew opp i skyene, men holdt likevel tilbake ck. Litt surt, men fortsatt helt greit for min del :ahappy:

Gratulerer igjen :D Hvem var denne merkelige dommeren i dag ? :)

Gratulerer :)

Er samojeden Bisquit farget?

Takk :)Ja han er Biscuit :) Vet ikke hvor vanlig det er med fargen, men begge samojedene til kompisen min er biscuit. Samojeden som ble BIR var en kritthvit tispe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Er samojeden Bisquit farget?

Grattis med første cert :)

Hvem dømte i dag?

Mener det var en Ak påmeldt der også, noen som har katalog og kan se hvem det er?

Kurt Nilsson fra Sverige

Ja, det var en som var der - jeg er litt usikker på hvem og hva fordi jeg var superstresset etter at det skjedde en del forsinkelser i morges før vi kom oss fram til utstillingen :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk Cruella en VG av Tino Pehar og Solo ble BIR valp for Stephen Thomas
I dag skrøyt Kurt Nilsson av den lille brune frøkna mi og gav henne BIR Junior og BIR.
Solo ble BIR valp i dag for Anne Tove Strand.

Er godt fornøyd med helgen. Ekstra bonus var det at rommet vi hadde fått ikke hadde varme som fungerte på badet, så vi fikk familierom i steden :)

Traff en sonis i dag også, veldig hyggelig jente/dame som virket godt fornøyd med resultatene på sine hunder. Forståelig nok :)



  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle! :ahappy:

Vi har hatt en kjempefin helg!

Lørdag ble Jolie BIM for Michael Leonard:

"Nice example of the breed. Exc. breed type and some very nice qualities. Lovely outline. Body nicely balanced with correct height of leg and length of back. Good bone. Strong neck, exc. topline. Between coats at the moment. Moved well in both front and hind action. Lovely dark eyes, nice expression, however the head could be slightly larger."

Adastra debuterte lørdag og ble BIR valp i beinhard konkurranse med seg selv for Stephen Thomas:

""8 months, typical example of the breed. Needs to settle up (tror jeg). Correct outline, balance. Very typical head and expression.Correct bite. Exc. coat. Needs to settle on movement".

I dag stilte bare Jolie, og ble BIM igjen, denne gangen for Kurt Nilsson:

"Utm. hode og uttrykk. Utm. ører. Kunne hatt noe bedre mask. Utm. hals. Utm. proposjoner. Bra bakparti. Utm. vinkler + bein og tasser. Utm. rørelser. Utm. temperament. Skulle ønske bedre farge". Han sa i ringen hun var "oerhörd välkroppad", men han skulle gjerne hatt mer charbonnage.

Kjempehyggelige dommere alle tre denne helgen syns jeg, som både snakket fint til hundene og handlerne :) Og jeg syns alltid det er så kjekt å se dommere som tar en liten pause og virkelig kosesnakker til hunden... Denne gangen Michael Leonard. Sånne dommere man mer enn gjerne stiller igjen for :ahappy:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya ble champion idag med BIR og siste certet :) Belle ble BIR&BIG 4 valp, og oppførte seg sååå pent i ringen! Oreo ble BIM :) Flott dag altså.

Hehe :icon_redface: @Siri :lol: Zullu var SÅ fin, og jeg måtte bare kommentere... Også ble hele greia litt.. Ja :lol: "Hei, du kjenner ikke meg, men jeg kjenner Siri som eier faren til Zullu og hun er så pen og løp så nydelig så jeg ville bare gratulere deg med igår, det var så velfortjent :lol: " Utrooolig koselig eier forresten som ikke ble satt ut :lol:

Og hyggelig å hilse på deg @Justisia, alltid en risk å ta når man spør "Er du fra sonen?" :lol: Men de små fine så kjent ut fra bilder :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arya ble champion idag med BIR og siste certet :) Belle ble BIR&BIG 4 valp, og oppførte seg sååå pent i ringen! Oreo ble BIM :) Flott dag altså.

Hehe :icon_redface: @Siri :lol: Zullu var SÅ fin, og jeg måtte bare kommentere... Også ble hele greia litt.. Ja :lol: "Hei, du kjenner ikke meg, men jeg kjenner Siri som eier faren til Zullu og hun er så pen og løp så nydelig så jeg ville bare gratulere deg med igår, det var så velfortjent :lol: " Utrooolig koselig eier forresten som ikke ble satt ut :lol:

Og hyggelig å hilse på deg @Justisia, alltid en risk å ta når man spør "Er du fra sonen?" :lol: Men de små fine så kjent ut fra bilder :D

Grattis så mye med supre resultater :).

Og... hahahhahaha... jeg tror Bianca som eier Zullu ble like satt ut egentlig - og veldig glad for de fine ordene :). Fikk en melding fra henne etterpå der hun lurte på hvem det kunne være som hadde vært så hyggelig - og jeg kom fram til at det måtte være deg *ler*.

Ja, altså - dette var Willys datter som ble BIR, 1. BIG og 4. BIS på valpeshowet på lørdag :). Søndagen ble hun bare BIR-valp :).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...