Gå til innhold
Hundesonen.no

Dela med av bra valp tips


Marco
 Share

Recommended Posts

Nu har jag blivit med valp på nytt. Og hunden innan det var en unghund, där dålig uppfostran gett honom massa adferds problemer.

Så vad era bästa tips för att förhindra att ta med problem i framtiden.

Mitt är att vänja valpen vid att vi inte ska hälsa på alla andra hundar ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag blivit med valp på nytt. Og hunden innan det var en unghund, där dålig uppfostran gett honom massa adferds problemer.

Så vad era bästa tips för att förhindra att ta med problem i framtiden.

Mitt är att vänja valpen vid att vi inte ska hälsa på alla andra hundar ute.

Mitt beste tips er å legge mye tid og energi ned i å finne rett valp fra riktig rase, fra riktige linjer og riktig oppdretter. Ikke bare tenke på fysisk helse og ting som testes for, men gjør det man kan for å være så sikker man kan på at det er en trygg og vellbalansert hund man får med seg hjem i tilegg til en som passer til kjøper. Man kan spare seg så mange problemer på det.

I oppdragelsen så er det å ikke stresse med alt som kan gå galt, men senk skuldrene og ta ting som det evt kommer. Og når det gjelder sosialisering osv så er det kvalitet foran kvantitet, det er ikke nødvendig og hilse på flest mulig, poenget er å få gode opplevelser.

Edit: Og ikke vær redd for å ta med valpen ut. Hundeholdet blir så mye enklere både for hund og eier om valpen får tilstrekkelig med mosjon og utfordringer i hverdagen. Og det er også bra for den fysiske utviklingen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...