Gå til innhold
Hundesonen.no

På tur i Islandsk natur?


Mud
 Share

Recommended Posts

BTW: @Krilo - hahha. Dritvik. Har ikke vært der. Skriver den opp til neste gang :lol: Verdt det bare for navnet!

Var nok grunnen til at gutta ville akkurat dit det :lol: var også 3 store steiner der, og den som kunne løfte den tyngste var tøffest, var noe gammel styrkeprøve :P de måtte jo prøve :P

Men stranda der var utrolig fin, og det var heftige flotte bølger der! Sto å så på dem lenge, ga en fin ro i sjela :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo gull verdt! :D

Ok, da får vi sikte oss inn på august.

Jeg er så politisk ukorrekt at jeg egentlig tenkte å reise med Norwegian pga pris, men det går vel ikke pga bagasje?

Vi må jo ha med minst 1 telt +++

Alle sier det er fryktelig dyrt i Island, men hvis man sover i telt og fisker egen mat så er det vel bare reisa som blir dyr.

Leie av bil tror jeg kanskje er et must pga ungen. .

Jeg synes ikke det var så dyrt på Island, det var omtrent norske priser, litt lavere på endel ting (billeie), norske turistpriser på andre (Den Blå Lagune var dritdyrt - som det ville vært her hjemme). Maten og overnattingen var billigere enn i Norge. Jeg synes det høres ut som en fantastisk tur, men jeg tror det er veldig lurt å gjøre GODT forarbeid og lage dere en plan B i tilfelle været blir veldig dårlig. Det er mindre sjarmerende å ligge ute i telt i sludd liksom. Vi var der i juni, og da var det helt fantastisk fint vær - men det er jo litt ustabilt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så dyrt på Island, det var omtrent norske priser, litt lavere på endel ting (billeie), norske turistpriser på andre (Den Blå Lagune var dritdyrt - som det ville vært her hjemme). Maten og overnattingen var billigere enn i Norge. Jeg synes det høres ut som en fantastisk tur, men jeg tror det er veldig lurt å gjøre GODT forarbeid og lage dere en plan B i tilfelle været blir veldig dårlig. Det er mindre sjarmerende å ligge ute i telt i sludd liksom. Vi var der i juni, og da var det helt fantastisk fint vær - men det er jo litt ustabilt.

Plan-b er lurt. Vi tåler å sove ute i regn og frost, men full storm blir litt verre. Og hvis det regner hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island er helt fantastisk. Helt unikt. Fineste ferien jeg noen gang har hatt var en ukes ridetur der. Noe av det dyreste jeg noen gang har brukt penger på, men oppriktig verdt hver krone.

Jeg reiste i juli, og det var kjølig. Rei i ullgenser med jakke utenpå. De første dagene var det sol og oppholdsvær, men mot slutten regnet og blåste det ganske non-stop. Så tror som andre sier at en plan B er lurt, for været på Island er relativt ustabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt med meg en fireåring på ferie til Island, tror jeg jeg ville satset på noe sånt:

http://www.urenluren.no/bin/xc.dll/htm?id=FA451325CC154068B0FF34027173B031

eller:

http://www.farmholidays.is/accommodation

Godt å ha mulighet til å få tak over hodet, tenker jeg :)

Den øverste linken er her hvor jeg bor jo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt med meg en fireåring på ferie til Island, tror jeg jeg ville satset på noe sånt:

http://www.urenluren.no/bin/xc.dll/htm?id=FA451325CC154068B0FF34027173B031

eller:

http://www.farmholidays.is/accommodation

Godt å ha mulighet til å få tak over hodet, tenker jeg :)

Jeg er egentlig helt enig, men vi er alle 3 litt "mannstygg" ( nytt ord lært på sonen) når vi er på ferie. Vi foretrekker å ikke måtte forholde oss til fremmede mennesker, sånn sett hadde et hotell vært et bedre valg i såfall.

Jeg ser liksom for meg folk prøve å dra i gang en hyggelig samtale med oss rundt matbordet :lol: :lol:

Det er en grunn til at vi bor i skogen store deler av sommerferien :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt enig, men vi er alle 3 litt "mannstygg" ( nytt ord lært på sonen) når vi er på ferie. Vi foretrekker å ikke måtte forholde oss til fremmede mennesker, sånn sett hadde et hotell vært et bedre valg i såfall.

Jeg ser liksom for meg folk prøve å dra i gang en hyggelig samtale med oss rundt matbordet :lol: :lol:

Det er en grunn til at vi bor i skogen store deler av sommerferien :lol:

Men altså - dersom dere helst ønsker å bo under tak, men vil unngå folk - lei en hytte! Med eget kjøkken! Så kan dere ta dagsturer etter humør og vær :=) Det ville definitivt jeg gjort, særlig sånn som været er på Island - dessuten tror jeg nesten det er et bedre utgangspunkt for å få sett alt dere vil se. Men jeg er ikke noen teltperson, så jeg er ikke objektivt innstilt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje ha gått linkene litt nærmere i sømmene. Googlet "gårdsferie island" jeg :P

Men hadde vært innmari koselig med soniser på ferie hit da! Det er på Island, looooover!!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - dersom dere helst ønsker å bo under tak, men vil unngå folk - lei en hytte! Med eget kjøkken! Så kan dere ta dagsturer etter humør og vær :=) Det ville definitivt jeg gjort, særlig sånn som været er på Island - dessuten tror jeg nesten det er et bedre utgangspunkt for å få sett alt dere vil se. Men jeg er ikke noen teltperson, så jeg er ikke objektivt innstilt :P

Jeg var før jeg fikk bekkenløsningen :P

Nå lider jeg litt hver gang :lol:

Men det virker som det er vanskelig å leie hytte på ukesbasis der? Eller kanskje har jeg lett på feil sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - dersom dere helst ønsker å bo under tak, men vil unngå folk - lei en hytte! Med eget kjøkken! Så kan dere ta dagsturer etter humør og vær :=) Det ville definitivt jeg gjort, særlig sånn som været er på Island - dessuten tror jeg nesten det er et bedre utgangspunkt for å få sett alt dere vil se. Men jeg er ikke noen teltperson, så jeg er ikke objektivt innstilt :P

Det fikk jeg lyst til neste gang vi skal til Island! Leie hytte/hus og bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder! :D

Grotter er ikke noe for minstemann enda desverre. Vi har mulighet for litt grottevandring i Kongsberg ( sandåsgrotta, anbefales. . ) så det er ikke første pri.

A er veldig glad i å ri, men en uerfaren rytter. Jeg tror ikke langtur på Islandshest er tingen for han, min erfaring er at det bor mer faenskap i de småtassene enn i en flokk travere til sammen.

Litt ridning må vi få med oss, men A må leies :P

Herregud, jeg gleder meg enda mer, håper ikke det dukker opp noe drit som gjør at det ikke blir noe av..

Jeg var på Island ei uke i oktober for noen år siden. Synes ikke været var noe ille, men vi red alltid med regnbukse. Var der ei uke, og det var vel en eller to turer (red to turer om dagen) bare at det regna. Det regna aldri konstant, men kom en stor byge med pissregn i kanskje 10 minutter før det var over igjen :) vi var på Eldhestar - volcano horses i Hveragerdi (vet ikke hvordan det skrives med vanlige bokstaver :lol: )

Dere bør dra innom geysirene, gullfoss og den blå lagune iallefall :D

Åå, vil tilbake til Island :wub:

Edit: de hadde kortere turer på Eldhestar, som kanskje kan passe fint for uerfarne også :) ene jeg var med hadde igrunn aldri sittet på en hest før, men var med på to turer om dagen (en lang og en kort), og både tøltet og gallopperte :) hvis dere skal i det området ville jeg absolutt tatt en titt der, og hørt litt med dem hvilket opplegg de kan lage for dere :)

Gullfoss:

post-13748-0-32633500-1420654669_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der med svigers, og svoger & svigerinne.. Og jeg og samboer ble helt forelsket i Island og var klare på at hit må vi igjen! Svoger & svigerinne muligens, og svigers, nei de så ikke poenget med å dra tilbake, var jo fint og flott men næh. Jeg og samboer skjønner dem ikke.. Er jo så mye mer å se og oppleve der jo! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...