Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring, div spm


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Jeg byttet når jeg måtte betale 9000kr i året for 2 hunder. 1 hannhund og 1 tispe. Har aldri hatt problemer med agria når det kommer til utbetaling vell og merke men prisen er sinnsyk føler jeg. Mindre dekkningsgrad var lite aktuelt egentlig men litt kunne jeg godta hvis prisen var betraketelig mye lavere så jeg gråter ikke for at samboer jobbet i jernbaneverket og jeg fikk jernbanepersonalet forsikringsselskap men på ringerunden min synes jeg å huske at IF kom billigere ut også. Har hatt if tidligere på hest og aldri vært missfornøyd der heller :) Men ja pengene går fort når uhellet er ute. Lea spiste sokker og måtte opererest en natt midt i uken og alt i alt brukte hun neeeesten opp dekningsgraden på 45.000kr det året på bare det ene uhellet. Da var det røntgen her i byen på kvelden, sendt videre til Stavanger pga. manglende kapasitet her, røntgen med kontrastveske ++ og operasjon i stavanger men hjem rett etterpå. Så ble det en liten kontroll en god uke etterpå pga. en hevelse men dette her i byen og kostet nesten ingenting... Sting ol. i ettertid tok jeg selv så slapp den utgiften.

Det er også viktig for meg at de gamle hundene får dekket mest mulig lengst mulig og det er det verre å få til ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Malamuten du kan bytte forsikring midt i året, men ikke si opp uten å flytte den. Flytter du den får du tilbake restbeløpet. @Bølla - 4-5000 på en hund i året i forsikring er dyrt ja.

Gjelder samme uansett. Hd dekkes ikke om ikke foreldre er fri. Så lenge man flytter forsikringen direkte uten opphold, så regnes hunden som sammenhengende forsikret, men nytt forsikringsselskap ka

Ett alternativ er jo at du velger Eika (som sikkert har ganske mye rimligere forsikring enn Agria) og så setter du av en fast sum i måneden inn på en konto. Slik vil du få opparbeidet deg litt penger

For kun vet??

Sa nettopp opp Canarioen sin, som hadde økt til 2000 for kun vet. Syntes det var svindyrt, og så vidt jeg har forstått er DC blandt de dyreste å forsikre...

Ja,livs utgjør bare noen få hundrelapper,under 500 mener jeg. Om du søker ny forsikring nå ,starter Agria sin kalkulator og merker av for billigste på alle veterinær,uten livs og blandingshund koster det 2200. Dogo Canario med samme vilkår 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

20 000 kr er jo ingenting, det dekker knapt et døgn med tilhørende utredning om uhellet først er ute, så for min del tar jeg ikke med de som har gode tilbud i den klassen Det er forresten ikke så rart at forsikringen blir endel dyrere når man mangedobler totalsummen for eventuell utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del byttet jeg fra Agria når de ville nekte meg utbetaling for de syns jeg kunne "ventet en dag med keisersnittet" som ble tatt natt til mandag. De ville også at jeg skulle betale natt og helgetilegget selv og ikke regne det i den totale summen.

3 valper døde den natten (hele kullet), og tispen var ikke noe bra selv. Alt dette sto i journalen...

Jeg har også fått lest feilsendt mail, der de syns massasje og fysio behanlingen var noe "stort tull" og de ville ikke dekke dette tiltross for at det var i forsikringen. Det ordlaget de ansatte hadde om navngitt veterinær med videreutdannelse innen kiropraktik/fysio og at de bare "skulle vente ut til det ble purret på svar", syns jeg ikke er seriøst overhode.

Agria er ett selskap jeg opplever som veldig lite seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

@JeanetteH

Det hørtes da veldig kritikkverdig ut, det er jeg helt enig i. Men forsikringsselskaper skal nå en gang tjene penger de også, hvis man tror at de gir ved dørene så tar man feil. Vi blir jo veldig følelsesmessig påvirket når hunder er syke, men man må likevel stå på kravene. Jeg har makset ut totalsummen to ganger, og en gang har jeg fått tilbakebetalt kjøpesum samt bruksforsikring for hund som døde i en ulykke, jeg kan ikke huske at jeg måtte bli veldig krass, men jeg pleier alltid å vise til kontrakten ved slike ting, det var iallefall ikke noe problem da.

Edit; det der ville jeg ha klaget inn og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; det der ville jeg ha klaget inn og vel så det.

Jeg klaget ved hjelp av klinikken og fikk dekket alt, utenom min egenandel selvsagt. Når klagen ble mottatt fikk jeg det utbetalt dagen etter.

Jeg er enig i at de skal se med kritisk blikk på ting som kommer inn, men slike åpenbare ting som må gjøres NÅ burde ikke være noe man får ett slikt svar på. Da tror jeg ikke de en gang har lest journalen og kun sett på kostnadslisten. Noe som er feil saksbehandling samme hvor mye de skal være kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH

 

Det hørtes da veldig kritikkverdig ut, det er jeg helt enig i. Men forsikringsselskaper skal nå en gang tjene penger de også, hvis man tror at de gir ved dørene så tar man feil. Vi blir jo veldig følelsesmessig påvirket når hunder er syke, men man må likevel stå på kravene. Jeg har makset ut totalsummen to ganger, og en gang har jeg fått tilbakebetalt kjøpesum samt bruksforsikring for hund som døde i en ulykke, jeg kan ikke huske at jeg måtte bli veldig krass, men jeg pleier alltid å vise til kontrakten ved slike ting, det var iallefall ikke noe problem da. 

 

Edit; det der ville jeg ha klaget inn og vel så det. 

Da jeg jobbet med forsikring, så ble det sagt at dyreforsikringer var det de som regel tapte penger på, men måtte ha det for å beholde kundene sine..

Og Agria som kun har dyreforsikringer, ja da må man vel gjøre litt vanskelig for å tjene penger..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 kr er jo ingenting, det dekker knapt et døgn med tilhørende utredning om uhellet først er ute, så for min del tar jeg ikke med de som har gode tilbud i den klassen Det er forresten ikke så rart at forsikringen blir endel dyrere når man mangedobler totalsummen for eventuell utbetaling.

Agria har vel ikke mer enn 30 000 de heller? Er det noen som dekker mer enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria har vel ikke mer enn 30 000 de heller? Er det noen som dekker mer enn det?

If dekker opp til 50 000 kr.

Lagt til: La inn i kalkulatoren der maks dekning, irsk setter og 4 år gammel, fikk da ut følgende:

Hundeforsikring
  • Dekning av veterinærutgifter50 000 kr

    Erstatning av veterinærutgifter hvis hunden blir syk eller skadet. Fysioterapi, rehabilitering og kreftbehandling dekkes med inntil 5 000 kroner per år. Gjelder hele hundens liv. Beløpet ovenfor angir maksimal erstatning per år.

  • Veterinærutgifter for valpekull6 000 kr

    Forsikringen dekker også veterinærutgifter for to valpekull i løpet av hundens liv. Gjelder fra valpen er én måned gammel til fylte tre måneder.

  • Utbetaling hvis hunden dør10 000 kr

    Utbetaling hvis hunden dør som følge av ulykke eller sykdom, eller hvis hunden må avlives av dyrevernmessige grunner. Gjelder frem til hunden fyller 10 år.

  • Utbetaling hvis hunden blir borte10 000 kr

    Utbetaling hvis hunden blir borte eller stjålet, og ikke kommer til rette innen 3 måneder. Gjelder frem til hunden fyller 10 år.

  • Utbetaling ved redusert bruksverdi5 000 kr

    Utbetaling hvis hundens bruksverdi går tapt som følge av ulykke eller sykdom. Gjelder frem til hunden fyller 10 år.

Forsikringen gjelder både ved ulykke, sykdom og død – og veterinærutgifter dekkes så lenge hunden lever. Hos oss dekkes også fysioterapi og rehabilitering.

Pris før rabatter 381 kr Nettrabatt -70 kr Din pris per måned 311 kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria har vel ikke mer enn 30 000 de heller? Er det noen som dekker mer enn det?

Agria har 30 000 og 50 000 - man kan velge.

Gjensidige har 45 000 mener jeg. Tror det er det jeg har på mine.

Sjekket kjapt på ene salukien her, over 4000 i året på beste forsikringa (uten avl, med liv og rehab) betaler 2000 for tilsvarende i gjensidige med rabattene jeg har som ikke er ekstreme.

Får den ned i 2500 på agria om jeg setter 4000 i fast egenandel og 25% i bevegelig.

Edit: mens basenjien kommer jeg ut på det samme i agria som gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria har 30 000 og 50 000 - man kan velge.

Gjensidige har 45 000 mener jeg. Tror det er det jeg har på mine.

Sjekket kjapt på ene salukien her, over 4000 i året på beste forsikringa (uten avl, med liv og rehab) betaler 2000 for tilsvarende i gjensidige med rabattene jeg har som ikke er ekstreme.

Får den ned i 2500 på agria om jeg setter 4000 i fast egenandel og 25% i bevegelig.

Edit: mens basenjien kommer jeg ut på det samme i agria som gjensidige.

Jeg ser nytegning for meg blir litt dyrere enn de gamle forsikringene jeg har også men 3700 for 50.000,1500 + 15% egenandel er jo ikke så helgalt? Kommer ned i 2500 for 30.000 med raseklubbrabatt og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kun vet??

Sa nettopp opp Canarioen sin, som hadde økt til 2000 for kun vet. Syntes det var svindyrt, og så vidt jeg har forstått er DC blandt de dyreste å forsikre...

Jeg er også oppe i 2500 for kun vet nå, med 30 000 i dekning.

Agria har vel ikke mer enn 30 000 de heller? Er det noen som dekker mer enn det?

Agria dekker 30 eller 50, og gjensidige har også 40 eller 50k. En del andre igjen har mindre beløp pr skade, men ingen begrensning på beløp pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent importerte en boxervalp som dermed var over 4 mnd da hun fikk henne. Hun forsikret henne med en gang i Agria. Nå har hunden (som er snart året) fått påvist patella og må opereres. Patella luksasjon er ytterst sjeldent på boxer. Agria nekter å dekke operasjon siden hunden var over 4 mnd da forsikringen trådte i kraft og at patella regnes som en arvelig sykdom.

Jeg syns noe slikt suger og er rett og slett elendig av Agria. Jeg er hellig overbevist om at Gjensidige f.eks ville dekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent importerte en boxervalp som dermed var over 4 mnd da hun fikk henne. Hun forsikret henne med en gang i Agria. Nå har hunden (som er snart året) fått påvist patella og må opereres. Patella luksasjon er ytterst sjeldent på boxer. Agria nekter å dekke operasjon siden hunden var over 4 mnd da forsikringen trådte i kraft og at patella regnes som en arvelig sykdom. 

Jeg syns noe slikt suger og er rett og slett elendig av Agria. Jeg er hellig overbevist om at Gjensidige f.eks ville dekket det. 

Det er jeg også..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inya (2 år gammel sheltie) har vært forsikret siden fødsel, og årsprmien har økt med over 800 kroner fra første til nåværende forsikringsår.

Årspremie nå er 3224,- og omfatter Agria Liv (15.000,-) og Agria Veterinær (30.000)

Fast egenandel 1500,- 15% bevegelig.

Synes det er en rimelig heftig sum, men jeg tar ikke sjansen på å ikke forsikre. Med månedlig trekk (268,-) så merker jeg det ikke like mye som den dagen jeg må ut med 20.000 fordi frøken heftig og begeistret har løpt inn i et gjerde og spiddet seg, eller noe i den gata :P

Men ja, jeg blir litt :blink: for hvert nye forsikrigsår, tør ikke tenke på hva det koster neste år :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,livs utgjør bare noen få hundrelapper,under 500 mener jeg. Om du søker ny forsikring nå ,starter Agria sin kalkulator og merker av for billigste på alle veterinær,uten livs og blandingshund koster det 2200. Dogo Canario med samme vilkår 4000.

Ok. Da lå min inne med nok rabatter, tenker jeg. Syntes det var dyrt alikevel, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Det står nå rimelig klart i vilkårene hva som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra før 4 måneder og kontinuerlig etter det, som kunde er det litt greit å sette seg inn i avtalen før man blir kunde.

Jeg ser likevel at hundeeiere blir stadig mer kravstore når det gjelder hva som skal utredes og hvilken og hvor mye behandling som skal til, samtidig som man nekter å betale 300 kr måneden for sin ettersigende beste venn på fire ben.

Ha 50 000 klare på konto så er dere sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nå rimelig klart i vilkårene hva som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra før 4 måneder og kontinuerlig etter det, som kunde er det litt greit å sette seg inn i avtalen før man blir kunde.

Jeg ser likevel at hundeeiere blir stadig mer kravstore når det gjelder hva som skal utredes og hvilken og hvor mye behandling som skal til, samtidig som man nekter å betale 300 kr måneden for sin ettersigende beste venn på fire ben.

Ha 50 000 klare på konto så er dere sikret.

For veldig mange vil det nok lønne seg å spare på egen kto til evt. uforutsette utgifter til hunden. (For oss også, som pr. i dag har 10 hunder fullforsikret - men velger å beholde forsikringene pga avlsforsikringer) Har man normalt friske bikkjer, er det jo penger i dass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria for min del mistet meg som kunde da de fortsatte forsikringen på en hund som var avlivet. De hadde fått papirene, jeg hadde fått tilbake pengene og livsforsikringen på hunden, og jeg ble fortsatt trekt for den hunden.

De prøvde seg til og med å mene at det var ikke en feil da jeg tok kontakt..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nå rimelig klart i vilkårene hva som ikke dekkes dersom hunden ikke har vært forsikret fra før 4 måneder og kontinuerlig etter det, som kunde er det litt greit å sette seg inn i avtalen før man blir kunde.

Det gjør det, og det mener jeg det står i gjensidige sin kontrakt også. Samme med HD at det ikke dekkes om ikke foreldra er fri. Det gjelder begge selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inya (2 år gammel sheltie) har vært forsikret siden fødsel, og årsprmien har økt med over 800 kroner fra første til nåværende forsikringsår.

Årspremie nå er 3224,- og omfatter Agria Liv (15.000,-) og Agria Veterinær (30.000)

Fast egenandel 1500,- 15% bevegelig.

Synes det er en rimelig heftig sum, men jeg tar ikke sjansen på å ikke forsikre. Med månedlig trekk (268,-) så merker jeg det ikke like mye som den dagen jeg må ut med 20.000 fordi frøken heftig og begeistret har løpt inn i et gjerde og spiddet seg, eller noe i den gata :P

Men ja, jeg blir litt :blink: for hvert nye forsikrigsår, tør ikke tenke på hva det koster neste år :|

Du kan sikkert spare en tusenlapp i året ved å øke egenandelen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det, og det mener jeg det står i gjensidige sin kontrakt også. Samme med HD at det ikke dekkes om ikke foreldra er fri. Det gjelder begge selskapene.

Da har de i så fall endret det.. For det har aldri vært snakk om reservasjoner for noe på min voksne hunder som ble forsikret..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står hos de fleste selskaper jeg har sjekket, inkl agria. De dekker ikke hd viss valpen er forsikret etter 4 mnd og ikke viss en av foreldrene har hd, unntaket er viss hunden er røntget fri for hd og får plager med hoftene i ettertid, da dekker de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de i så fall endret det.. For det har aldri vært snakk om reservasjoner for noe på min voksne hunder som ble forsikret..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Standard reservasjonene er vel likt hos alle selskapene? For å dekke hd greier, må hunden ha fri foreldre og være forsikret fra før 4 mnd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de i så fall endret det.. For det har aldri vært snakk om reservasjoner for noe på min voksne hunder som ble forsikret..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det står hos de fleste selskaper jeg har sjekket, inkl agria. De dekker ikke hd viss valpen er forsikret etter 4 mnd og ikke viss en av foreldrene har hd, unntaket er viss hunden er røntget fri for hd og får plager med hoftene i ettertid, da dekker de.

what she said. Tror ikke gjensidige har det på PL eller AD da - skal ikke si hva agria har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...