Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Lurer på om folk tror jeg er verdens verste mor egentlig, som kler på babyen OG har på det trekket oppå vognen :P Leser noen som skriver at "etter jeg fikk barn selv, så reagerer jeg på de stakkars barna som har på seg masse klær, og ligger under teppet når de er i butikken". L har nå på seg en sommerdress pluss en tynn langermet dress over, med teppe over seg. Ofte er det en grunn til det, men jeg føler at man på en måte blir dømt uten at folk vet grunnen. Hadde aldri kledd på et terminbarn uten andre problemer så mye nå, men fordi han er prematur og liten for alderen så sliter han litt med å holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Lurer på om folk tror jeg er verdens verste mor egentlig, som kler på babyen OG har på det trekket oppå vognen :P Leser noen som skriver at "etter jeg fikk barn selv, så reagerer jeg på de stakkars barna som har på seg masse klær, og ligger under teppet når de er i butikken". L har nå på seg en sommerdress pluss en tynn langermet dress over, med teppe over seg. Ofte er det en grunn til det, men jeg føler at man på en måte blir dømt uten at folk vet grunnen. Hadde aldri kledd på et terminbarn uten andre problemer så mye nå, men fordi han er prematur og liten for alderen så sliter han litt med å holde varmen.

Jeg dømmer ihvertfall ikke, min baby er utrolig varm av seg og han klær jeg på lite. Bruker også gjerne ull for det puster ufattelig mye bedre.

Så jeg tenker at det nok er en god grunn til at man har på litt ekstra selvom jeg kjenner jeg stusser litt når man kler på jakke utenpå body og ned i pose når jeg går i t skjorte og kortbukse. Men tenker at forelderen kjenner barnet best og det kanskje er noen spesielle grunner til det :)

Noen vil jo kanskje reagere på hvor lite klær min gutt har på seg til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ihvertfall ikke, min baby er utrolig varm av seg og han klær jeg på lite. Bruker også gjerne ull for det puster ufattelig mye bedre.

Så jeg tenker at det nok er en god grunn til at man har på litt ekstra selvom jeg kjenner jeg stusser litt når man kler på jakke utenpå body og ned i pose når jeg går i t skjorte og kortbukse. Men tenker at forelderen kjenner barnet best og det kanskje er noen spesielle grunner til det :)

Noen vil jo kanskje reagere på hvor lite klær min gutt har på seg til tider.

Ned i lukket vinterpose stusser jeg også på, men et annet forum jeg er på så var det en som reagerte voldsomt på at babyene hadde på seg langermet jakke og teppe over. Som du sier så kjenner foreldrene barnet sitt best :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo solskjerming, syntes den innebygde til Emmaljunga skjermer litt dårlig når lyset kommer fra andre steder enn rett ovenifra, samt at den hindrer innsyn til babyen.

Så så jeg denne, men kjenner jeg er innmari skeptisk til pustende stoff, føler liksom ikke at det er bra nok. Hva tenker dere? Evt. noen gode anbefalinger? (har CityCross bagen om det skulle ha noe å si).

http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/OL1-4-100-01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo solskjerming, syntes den innebygde til Emmaljunga skjermer litt dårlig når lyset kommer fra andre steder enn rett ovenifra, samt at den hindrer innsyn til babyen.

Så så jeg denne, men kjenner jeg er innmari skeptisk til pustende stoff, føler liksom ikke at det er bra nok. Hva tenker dere? Evt. noen gode anbefalinger? (har CityCross bagen om det skulle ha noe å si).

http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/OL1-4-100-01

Liker heller ikke den som er på vogna, og ville ikke ha sånne dekkendesom du linket til. Ente med å kjøpe denne fra Tinkafu, http://www.tinkafu.com/tinkafu-solskjerm-universal.html , helt genial! Skjermer veldig godt, du kan justere den frem og tilbake, og ikke minst så ser du ungen i vogna hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke den som er på vogna, og ville ikke ha sånne dekkendesom du linket til. Ente med å kjøpe denne fra Tinkafu, http://www.tinkafu.com/tinkafu-solskjerm-universal.html , helt genial! Skjermer veldig godt, du kan justere den frem og tilbake, og ikke minst så ser du ungen i vogna hele tiden :)

Har bare sett den på sportsvogn, så tenkte ikke den passet på vognbag. Men jaggu så det bra ut :)

Men den tror jeg at jeg må gå for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett den på sportsvogn, så tenkte ikke den passet på vognbag. Men jaggu så det bra ut :)

Men den tror jeg at jeg må gå for ;)

Her ser du den (nesten i hvertfall :lol: ) på vognbagen

4166E47D-31B7-4A4E-B808-E3079A7B8145_zps

Jeg kjøpte min på Princess, på 3 for 2 tilbud, så kjøpte den, innsektsnett (veldig kjekt å ikke måtte styre med glidelås og rulle ut fra kalesja når det skal brukes, hu her våkner i hverfall lett av det) og den koppholderen. tror de fortsatt har 3 for 2 på Princess :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du den (nesten i hvertfall :lol: ) på vognbagen

4166E47D-31B7-4A4E-B808-E3079A7B8145_zps

Jeg kjøpte min på Princess, på 3 for 2 tilbud, så kjøpte den, innsektsnett (veldig kjekt å ikke måtte styre med glidelås og rulle ut fra kalesja når det skal brukes, hu her våkner i hverfall lett av det) og den koppholderen. tror de fortsatt har 3 for 2 på Princess :)

Koppholderen har jeg, digger den. Og fader ikke dumt med det insektsnettet nei, med tanke på glidelåsen (for ellers syntes det er helt kurant). Han her våkner også med en gang av den!

Men tar jeg feil nå, eller er det litt lettere å se igjennom insektsnettet til Tinkafu? Virker nemlig sånn, kanskje fordi det blir strammere og har mindre masker. Og takk for tips om Princess, skal sjekke ut imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koppholderen har jeg, digger den. Og fader ikke dumt med det insektsnettet nei, med tanke på glidelåsen (for ellers syntes det er helt kurant). Han her våkner også med en gang av den!

Men tar jeg feil nå, eller er det litt lettere å se igjennom insektsnettet til Tinkafu? Virker nemlig sånn, kanskje fordi det blir strammere og har mindre masker. Og takk for tips om Princess, skal sjekke ut imorgen ;)

Jeg syntes det er lettere ja, og ikke minst så sitter det ordentlig tett rundt, på den intigrerte blir det glipper så innsekter kommer lett inn (men surrer når de skal ut igjen) så synes også den er tryggere også :)

Den koppholderen er genial :heart:

Mener det gjaldt alle barnevarer og ikke bare Tinkafu ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er lettere ja, og ikke minst så sitter det ordentlig tett rundt, på den intigrerte blir det glipper så innsekter kommer lett inn (men surrer når de skal ut igjen) så synes også den er tryggere også :)

Den koppholderen er genial :heart:

Mener det gjaldt alle barnevarer og ikke bare Tinkafu ;)

Virket dessverre som de ikke har Tinkafu i det hele tatt på de butikkene som finnes her i nærområdet. Står nemlig dette:

Tinkafu-produktene har vi kun her i nettbutikken, hos "Barnas Princess" på Amfi Elverum, Amfi Eikunda (Egersund), Sørlandssenteret (Kristiansand), Larvik og AMFI Borg (Sarpsborg).

Men de skal ha den på noen andre lokale barnebutikker da, dog ikke på tilbud :P

Det er sant, det blir endel glipper ja.

Men du har CityCross også eller? Hvilken farge har du siden du også har skinnhåndtak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar opplevelse på apoteket i dag. Kjøpte en graviditetstest og dama sier nesten anklagende "Du vet du må ta folat, ikke sant?". Er det virkelig normalt å si til noen som bare kjøper en test? Veldig, veldig mange gjør det sikkert for å utelukke at de er gravide feks? Greit med velmenende råd, altså, men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar opplevelse på apoteket i dag. Kjøpte en graviditetstest og dama sier nesten anklagende "Du vet du må ta folat, ikke sant?". Er det virkelig normalt å si til noen som bare kjøper en test? Veldig,  veldig mange gjør det sikkert for å utelukke at de er gravide feks? Greit med velmenende råd, altså, men... :P 

Jeg fikk et råd om det når jeg kjøpte test, men det var en hyggelig. "Om det er slik at du prøver å bli gravid så anbefaler vi folat". Kanskje de blir lært opp til det.

Og siden dette er sonen så må jeg spørre, prøver dere på et søsken!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et råd om det når jeg kjøpte test, men det var en hyggelig. "Om det er slik at du prøver å bli gravid så anbefaler vi folat". Kanskje de blir lært opp til det.

Og siden dette er sonen så må jeg spørre, prøver dere på et søsken!? :)

Ja, det er jo en mye bedre kommentar. Da er det rom for at man kanskje ikke prøver å bli gravid også, feks :) Her var det jo bare uansett at jeg burde ta folat, følte nesten hun kikka stygt på meg fordi jeg ikke kjøpte det i samme slengen :lol:

Satser på et søsken til etterhvert ;)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket dessverre som de ikke har Tinkafu i det hele tatt på de butikkene som finnes her i nærområdet. Står nemlig dette:

Tinkafu-produktene har vi kun her i nettbutikken, hos "Barnas Princess" på Amfi Elverum, Amfi Eikunda (Egersund), Sørlandssenteret (Kristiansand), Larvik og AMFI Borg (Sarpsborg).

Men de skal ha den på noen andre lokale barnebutikker da, dog ikke på tilbud :P

Det er sant, det blir endel glipper ja.

Men du har CityCross også eller? Hvilken farge har du siden du også har skinnhåndtak?

Jeg bestilte med levering på posten jeg :D

Jeg har City cross ja. Har sort med hvite detaljer på bagen, og grå sportsdel med hvite og sorte detaljer. Vi fikk velge helt fritt der vi kjøpte vogna, selvom det egentlig er 2 rene sorte og mørkeblå som hører til skinnhåndtaket :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg bare skryte litt av veslejenta på to og et halvt som var med på agilitystevne i fire timer i dag. Blid som ei sol, skravla og sjarmerte alle på sin vei og med tidenes tålmodighet! Vi koste oss med norske jordbær og kald drikke i sola, herlig!

10433895_10153368549307225_8118790610481

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte med levering på posten jeg :D

Jeg har City cross ja. Har sort med hvite detaljer på bagen, og grå sportsdel med hvite og sorte detaljer. Vi fikk velge helt fritt der vi kjøpte vogna, selvom det egentlig er 2 rene sorte og mørkeblå som hører til skinnhåndtaket :)

Ja stemmer det :) du hadde litt luksus der ;)

Jeg endte med den sorte med sølvdetaljer. Men får slenge oppi en pose i petrol når den tid kommer har jeg konkludert med. Går uansett ikke å få sportsdelen i petrol tror jeg, evt mulig nå.i 2015 kolleksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det :) du hadde litt luksus der ;)

Jeg endte med den sorte med sølvdetaljer. Men får slenge oppi en pose i petrol når den tid kommer har jeg konkludert med. Går uansett ikke å få sportsdelen i petrol tror jeg, evt mulig nå.i 2015 kolleksjonen.

Egentlig bare rart at Emmaljunga har gjort det sånn, klarer ikke å finne logikken i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cloudberry For smått ved 6 uker? :wub: høres ut som ei perfekt lita trultemor ja. :D

Her brukte vi 50-56 i over 4 mnd.

Hihi, ja :ahappy: Hun ser egentlig ikke så veldig rund ut, men har fått gode bollekinn, og jeg tipper hun kommer til å bli rundere :teehe:

H brukte 62 ganske lenge husker jeg, men hun også vokste ganske fort ut av 56. Men hun var lang og slank, lillesøster er mer på normalen.

Her er vi 9 uker og bruker allerede 68, og i HM klær er det akkurat passe, mens i noen andre merker har han litt å gå på. Men her er det lengden ikke vekta det går på.

Ja HM er jo små i størrelsen. Her passer feks Newbie og Cubus-klærne i 56 fint ennå, men HM og Name it er bare å glemme.

Her er vi på dag 2 med høy feber og hoste, stakkars lille H. Det blir vel antagelig årets varmeste og fineste sommerdag i dag, den går hun vel glipp av. For ikke å snakke om de siste dagene på småbarn i barnehagen :hmm: Hun tenker jo ikke over det, men jeg synes det er trist.

Og så tenker jeg på @Krelise og lurer på om hun skal være høygravid med nesten 30 grader ute..? Eller om babyen kanskje har kommet nå :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er crazy og dobbelposter :P Fikk ikke til å redigere forrige post med quoten. Mod får slå sammen om det er viktig.

Rar opplevelse på apoteket i dag. Kjøpte en graviditetstest og dama sier nesten anklagende "Du vet du må ta folat, ikke sant?". Er det virkelig normalt å si til noen som bare kjøper en test? Veldig, veldig mange gjør det sikkert for å utelukke at de er gravide feks? Greit med velmenende råd, altså, men... :P

Så snodig. Jeg har fått en liten post-it klistra på pakken med test i, med informasjon om folat. Det synes jeg er en diskret og fin måte å gi en sånn oppfordring på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er crazy og dobbelposter :P Fikk ikke til å redigere forrige post med quoten. Mod får slå sammen om det er viktig.

Så snodig. Jeg har fått en liten post-it klistra på pakken med test i, med informasjon om folat. Det synes jeg er en diskret og fin måte å gi en sånn oppfordring på :)

Jeg har også fått påminnelse om folat når jeg kjøpte test. Det var lenge siden, da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet i en periode der søvn er problematisk igjen.. Sukk... Måtte den snart gå over :P

Da er vi flere :yawn:

Våknet kl 23, lys våken. Sovnet igjen kl 03, og så greide pappan å vekke oss når han skulle på jobb kl 8 :pinch:

Og "noen" hadde ingen planer om å sove videre, så her sitter jeg og gjesper kjevene ut av ledd og skulle ønske jeg likte kaffe :yawn::yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere :yawn: 

Våknet kl 23, lys våken. Sovnet igjen kl 03, og så greide pappan å vekke oss når han skulle på jobb kl 8 :pinch: 

Og "noen" hadde ingen planer om å sove videre, så her sitter jeg og gjesper kjevene ut av ledd og skulle ønske jeg likte kaffe :yawn:  :yawn:

Her i huset sto vi opp halv 9 i går, for å så droppe duppen, sovne kl 12 i natt, for å så stå opp igjen halv 9 i dag...

Både jeg, ungen og barnepikene i går er kjempe slitne, men sove.. Pff.. For pyser :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg halv ti i går, og dyttet bonden ut av senga ti på halv åtte i dag. Da hadde lillemor skravlet i et kvarter og var lei av bare kaninen som selskap :ahappy:

Det er håp for dere og, jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider