ceccy Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Har dere noen gang fått resepthonoar på en regning/kvittering fra veterinær når dere har vært på time hos veterinæren? Jeg har aldri opplevd det før nå ... Jeg har pleid å måtte betale for resepter om jeg ringer inn bare for resepten f. eks ormekur, flåttmiddel osv, men jeg har aldri opplevd at de tar betalt for en resept når veterinæren skriver ut når du er der på time ...? Og hva er hygienetillegg egentlig? Det har jeg også fått på nå på 92,- ... Aldri sett før heller ...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Tror vi pleier å få begge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Dvs at du har fått en spesifisert kvittering. Hos noen er sånt innbakt i prisen, hos andre ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Dvs at du har fått en spesifisert kvittering. Hos noen er sånt innbakt i prisen, hos andre ikke. På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene Vanlig her. Om neste resept er oppfølging fra forje så er det ikke ekstra honorar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 18. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Vanlig her. Om neste resept er oppfølging fra forje så er det ikke ekstra honorar. Ok . tenkte bare å høre, siden jeg aldri har opplevd det før Hygienetillegg har jeg aldri sett før i det hele tatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 Ok . tenkte bare å høre, siden jeg aldri har opplevd det før Hygienetillegg har jeg aldri sett før i det hele tatt! Mener eg har sett det før, men da i sammenheng med operasjon. Ikke bare konsultasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 18. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Desember 2014 På første timen jeg var på da Era skadet øyet sitt, betalte jeg 751,- for timen ... + resepthonoar og hygienetillegg. På kontrolltimen 1 uke etterpå, betalte jeg 603,- for akkurat samme undersøkelsen, men ingen resepthonoar og hygienetillegg? Fikk med resept på begge timene Oppfølgning koster som regel mindre. Hygienetiltak vil jeg anta var relatert til undersøkelse av øyne og oppryddig/vask etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 19. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2014 Er nok litt forskjell fra dyrlege til dyrlege. De jeg bruker tar ikke betalt for å skrive ut resepter når jeg først er der for et eller annet red: hygienetillegg har jeg aldri sett spesifisert i en regning - fra noen dyrlege (leste hygentillegg først, det kunne jo vært interessant ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 19. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2014 Er nok litt forskjell fra dyrlege til dyrlege. De jeg bruker tar ikke betalt for å skrive ut resepter når jeg først er der for et eller annet red: hygienetillegg har jeg aldri sett spesifisert i en regning - fra noen dyrlege (leste hygentillegg først, det kunne jo vært interessant ) Aldri opplevd at min faste veterinær tar betalt for resepter når jeg har time jeg heller Aldri sett hygienetillegg jeg heller ... Men ser jo nå at flere har opplevd begge deler, så da er det vel normalt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 19. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2014 Jobben min tar resepthonorar om det "kun" er resept man skal ha. (Ormekur, flåttmiddel olikn) men baker det inn i prisen av konsultasjon om hunden er inne på time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 19. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2014 Jobben min tar resepthonorar om det "kun" er resept man skal ha. (Ormekur, flåttmiddel olikn) men baker det inn i prisen av konsultasjon om hunden er inne på time. Det er nok det jeg er vandt til gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 21. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2014 Jeg er vant med at prisen for resept er innbakt ved en konsultasjon.. Oppfølgningstimer har som oftes vært billigere, noen gang gratis også, enn første konsultasjon - litt avhengig av årsak jeg er der.. Men feks da jeg var inne til kontroll for jurbetennelsen, betalte jeg ingenting Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 21. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2014 Men feks da jeg var inne til kontroll for jurbetennelsen, betalte jeg ingenting 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Vi må betale resepthonorar når jeg ber om resept for noe annet eller til et annet dyr enn det jeg er hos vet med. Syns det er merkelig å skulle betale for at vet'en skal vaske benken etter konsultasjonen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 22. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Vi må betale resepthonorar når jeg ber om resept for noe annet eller til et annet dyr enn det jeg er hos vet med. Syns det er merkelig å skulle betale for at vet'en skal vaske benken etter konsultasjonen.. Det må jeg også gjøre og anser det som helt normalt i grunnen Ja, lurer litt på hva det der hygienetillegget er for noe ... Har sendt de en mail nå og hørt, så får vente på svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Er vel ikke bare for å vaske benken, men for rengjøring av utstyr, desinfisere og sterilisere utstyret osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 22. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2014 Er vel ikke bare for å vaske benken, men for rengjøring av utstyr, desinfisere og sterilisere utstyret osv Det anser jeg som en del av arbeidet til veterinæren og forventer at det inngår i honoraret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2014 Det anser jeg som en del av arbeidet til veterinæren og forventer at det inngår i honoraret. Det er jo det - det er vel bare en av disse nymotens teite måtene å legge fram "regnskapet" på. Flyselskapene gjør jo også dette, deler opp billetten: billettpris, skatter & avgifter, fuelavgift, flyplassavgift, kredittkortavgift, billettgebyr et cetera... Ingen fly uten hverken fuel eller flyplass, men det er allikevel en separat del av utregninga. Fårskapen av oss kunder - jo lavere du får selve GRUNNPRISEN til å se ut, jo mer svermer kunden rundt produktet som en mygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2014 I stedet for å synse, kan du ikke bare spørre på klinikken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 23. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Desember 2014 Forsikringselskapene stiller større og større krav til detaljerte kvitteringer. Hos meg har "komme inn døren" prisen gått ned også har det kommet slike ting i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts