Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er Vega!


SånnCirka
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg heter Vega, og jeg er ei Labrador tispe på 14 uker. Her vil jeg fortelle litt om meg og mitt liv :)

Jeg har to eiere. Den ene som jeg tror er jente er hjemme og leker med meg nesten hele dagen. Den andre som jeg tror må være gutt, er borte mange timer på noe som jeg har overhørt eierne mine kalle for jobb. Jeg vil ikke ha jobb, jeg synes det er mye bedre å leke og sove som jeg vil jeg!

Jeg har begynt på skolen for valper, og synes det er morsomt der. Det som er litt kjedelig er at jeg ikke får lov til å hilse på noen av de andre valpene der.. Ikke engang nabovalpen som jeg pleier å leke med ellers får jeg hilse på der. De teite menneskene mener det er god trening for meg. Er det ikke bedre trening om jeg får leke og løpe som jeg vil? Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal lære på skolen enda, jeg har bare vært der to ganger enda. Jeg skjønner det sikkert etterhvert! Noe må jeg gjøre riktig, for jeg får masse godteri når jeg er der!

Jeg synes det er kjempegøy å snuse og å plukke opp ting! Noen ganger når jeg snuser på et spor som eierne mine peker på for meg så finner jeg godbiter! Og så får jeg masse ros når jeg plukker opp ting. Jeg tror de synes det er bra at jeg gjør sånn. Uansett så synes jeg det er gøy, og det er jo bare et pluss hvis jeg får godbit når jeg gjør det :)

Når jeg er ute med eierne mine må jeg nesten alltid gå med en sånn ting som henger etter meg, og hvis jeg går fort så stopper den meg.. Det er veldig irriterende, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan gå som jeg vil.. Men jeg har funnet ut at det beste er å ikke gå så fort så jeg ikke drar i den tingen som er festet fast i meg, og da får jeg masse skryt og godteri!

Nå skal jeg tygge litt på ting siden det klør så fælt i tenna mine. Hun ene eieren min har gitt meg en oksemuskel, den smaker såååå godt!

Takk for meg :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg startet dagen med å bølle litt. Først ville jeg egentlig ikke ut å gå tur, men så måtte jeg så innmari på do og da gikk det greit.

Når vi kom inn så fikk jeg frokost, men ville heller bite i eieren min for å få oppmerksomheten hennes. Hun overser meg eller går sin vei når jeg biter, så jeg må finne på noe annet... Hmmm... Når jeg hadde roet meg ned litt ville hun leke med meg, så da slapp jeg å kjede meg.

I dag skal jeg på skolen igjen! Lurer på hva slags godbiter jeg får i dag! :D

Legger ved noen bilder av meg selv jeg :)

post-14231-0-43659500-1418805831_thumb.j

post-14231-0-42213600-1418805871_thumb.j

post-14231-0-40359500-1418805944_thumb.j

post-14231-0-92229100-1418805955_thumb.j

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lært masse på skolen!

Jeg har til og med satt meg på kommando med maaaange andre hunder og mennesker jeg gjerne skulle hilst på rundt meg! Jeg har kommet på innkalling bortsett fra én gang, da jeg oppdaget en fast lekekamerat kom byksende mot meg. Det ville jo vært litt uhøflig å ikke hilse på da! Uansett så løp jeg til eieren min etter å ha hilst på, så da virket hun fornøyd likevel. Og så har vi trent på kontakt. Enkelt! Jeg trenger jo bare å se på eierne mine og så får jeg godbit! Hah!

Jeg har faktisk vært så flink i dag at jeg fikk en griseknoke å tygge på. Den er superdigg!

Nå er det juleferie fra skolen, men jeg må likevel gjøre lekser hver dag..

Tusen takk for komplimentene folkens! Det varmer et lite labbehjerte i disse kalde dager :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vega!

Du hadde veldig fine ører! Hvis vi møtes vil jeg smake litt på dem.
Jeg har en storesøster med enda lengre ører enn deg, og når jeg prøver å bite i de så blir jeg holdt igjen i en ting som henger etter meg jeg også! Så du har min fulle forståelse.
Hilsen Skessa 19 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vega!

Du hadde veldig fine ører! Hvis vi møtes vil jeg smake litt på dem.

Jeg har en storesøster med enda lengre ører enn deg, og når jeg prøver å bite i de så blir jeg holdt igjen i en ting som henger etter meg jeg også! Så du har min fulle forståelse.

Hilsen Skessa 19 uker

Hei Skessa!

Hvis vi møtes, skal du få smake litt, men ikke bit hardt for da får jeg vondt.

Jeg har begynt å få beskjed om å sitte når jeg bøller, nå som menneskene mine har fått med seg at jeg vet hva "sitt" betyr. Så da sitter jeg, da, og så får jeg godbit. Jeg elsker godbiter og alt som heter mat! :heart:

For en nydelig valp! :heart:

"Hvis du synes valpeskolen er gøy, bare vent til du begynner på HUNDIVERSITETET! Det er kult det." Hilsen Melvin - som valgte agilitylinja ;):)

Hundiversitetet? Oi, det hørtes veldig spennende ut! Jeg er veldig glad i å lukte på ting og å plukke opp ting, så kanskje jeg skal velge spor og apport? Jeg tror det, altså. Hvertfall hvis jeg får like mye godbiter på hundiversitetet også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos ElisabethHH og lekt med hundene hennes, og hilst på hesten hennes! Jeg har spist masse hestebæsj, nammnamm! Det var kjempegøy, og jeg sov lenge etterpå. Når jeg våknet opp så var vi borte hos naboen og lekte med Zena, som er en BC som er like gammel som meg. Når vi lekte i hagen der, kom det en merkelig skapning som jeg plutselig skjønte at var en hund! Den hadde nesten ikke nese, og den lagde masse rare gryntelyder. Så sov jeg lenge igjen, og så kom matfar endelig hjem! Da måtte jeg kose litt med han, og så gikk vi ut en tur og jaggu fikk jeg leke med Zena nok en gang! Nå tygger jeg på en oksemuskel, og skal snart legge meg og sove for natten. Lurer på hva morgendagen bringer. Håper jeg kan leke masse i morgen også!

Jeg tror kanskje matmor skal veie meg igjen i morgen, for å se om jeg har gått opp noe i vekt siden mandag. Da veide jeg 11,4 kg.

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld sonen!

I dag har jeg nesten bare sovet. Har vært såå sliten etter i går.

Har trent litt i dag også da. Så nå matmor sier bli, så kan hun nesten gå ut av rommet og tilbake til meg igjen uten at jeg reiser meg opp.

Jeg veier 12,2 kg nå, så jeg har gått opp litt siden mandag :D snart er jeg stooooor jente!

Jeg har forresten også blitt kjempeflink til å sette meg i utgangsposisjon :)

Nå har matfar endelig feire fra disse jobbgreiene sine, så da kan jeg leke masse med han fremover. Det synes jeg er topp!

Jeg er ganske trøtt igjen nå, så nå skal jeg sove litt før jeg får kveldsturen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen alle firbente og tobente :)

Jeg har ikke vært her inne på en stund, det har vært mye nytt å oppdage og mye nytt å lære seg.

Jeg har møtt noen merkelige versjoner av mennesket, med ski og staver og hjelm og store mørke briller. De suste nedover bakkene på fjellet der vi var. Jeg hadde litt lyst til å løpe etter de, men de var alt for raske og så ble jeg holdt igjen da..

Jeg har hatt masse passeringstrening, og selvom jeg veldig gjerne vil bort og hilse på alle enda, så har jeg funnet ut at hvis jeg følger matmor eller matfar så får jeg godbiter, kos og så leker de litt med meg. Det er jo veldig gøy da!

Selvom matmor og matfar tydelig viser at de ikke vil at noen skal hilse på meg, så er det ofte noen kommer bort likevel, og da blir matmor og matfar irriterte, så nå skal jeg få meg en ny refleksvest som det står "ikke forstyrr" på. Det er rart at menneskebarn er høfligere enn voksne mennesker, i hundeverdenen så er det jo ofte motsatt.. Mennesker er rare.

Jeg er snart ferdig på valpekurs, og selv med 13 andre hunder i samme rommet, så kan jeg sitte og bli mens matmor eller matfar går fra meg uten at de må holde i båndet. Jeg føler jeg er ganske flink altså!

Når valpekurset er ferdig, så skal jeg begynne rett på grunnkurs, så jeg får fortsette på skolen! Det synes jeg er kjempebra!

Jeg går veldig pent i bånd også, drar nesten ikke noe lenger. Jeg har skjønt at det ikke er noe vits, for hvis jeg drar i båndet, så stopper vi opp, og så får jeg ikke gå noe lenger før jeg tar kontakt med matmor eller matfar. Hvis det kommer et annet menneske eller en annen hund så drar jeg litt enda, da. For jeg vil såååå gjerne hilse på!

Nå veier jeg 15,6kg. Så jeg begynner å bli ganske stor jente! Selvom jeg ikke er så høy enda da. Men jeg har blitt høy nok til at jeg hopper opp i sofaen uten problem! Jeg får ikke lov til å hoppe opp i sofaen, men jeg gjør det likevel når matmor og matfar ikke ser meg. Hihi

Nå skal jeg en tur i dyrebutikken for å få meg en ny sele jeg kan bruke :)

Snakkes!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her. Mye spennende har skjedd i det siste.

-Jeg har blitt større, 5 mnd gammel og veier nå 21 kg.

-Jeg og matmor har fått være med en førerhundtrener og trent i Hurdal, Oslo og Vestby sammen med andre hunder som skal bli eller har blitt førerhunder. Så jeg har fått masse bytrening og rotrening. Og så har jeg fått lekt masse med forskjellige hunder.

-Jeg har blitt kjempeflink på "sitt og bli"-øvelsen. Jeg kan sitte helt rolig mens eieren min går rundt meg, legger favorittleka mi foran meg, og andre hunder er i nærheten.

-Språket mitt ovenfor andre hunder har utviklet seg til å bli veld tydelig. Jeg viser stor respekt for unge og voksne hunder uansett størrelse, og gir tydelige tegn på at jeg er snill. Dette er en stor fordel for meg siden jeg er svart, og enkelte hunder kan synes jeg er skummel på grunn av fargen min. Jeg er jo litt vanskeligere å lese siden jeg er helt svart.

-Jeg har hatt øyebetennelse, men er kvitt den nå. Jeg fikk også en lusekur for sikkerhetsskyld siden en av hundene jeg har lekt med fikk påvist lus. Veterinæren fant ingenting på meg, men det kan være fordi jeg ble vasket et par dager før jeg var hos veterinæren. Jeg er uansett lusefri nå. Og så fikk jeg masse skryt av hvor fin jeg er når jeg var hos veterinæren.

-Jeg tror matmor og matfar synes det kan bli litt slitsomt at jeg er så sjarmerende hele tiden, siden alle gjerne vil hilse på meg. Men de har blitt veldig tydelige på at vi ikke skal hilse på noen når jeg går i bånd, og de fleste respekterer det når de sier "vi vil ikke hilse" høyt og tydelig.

-Jeg har byttet ut nesten alle valpetennene mine, og begynt å få sånne store tenner som voksne hunder har.

-Jeg har fått stor interesse av å gå på spor. Jeg kan følge ferskspor i over en halvtime! Matmor og matfar sier det er bra, siden de vil at jeg skal brukes som ettersøkshund.

-Jeg trener masse på avlevering, og begynner smått å forstå at hvis jeg gir fra meg det jeg plukke opp får jeg noe godt, og så får jeg leke litt også.

-Vi hadde innbrudd for to uker siden, og jeg forstod veldig godt at noe hadde skjedd. Så mor og far fikk rydde opp i fred. Jeg tenkte det var best å forholde meg helt rolig, så de kunne være rolige også. Jeg luktet at noen hadde vært her. Det som er dumt er at tyven stjal kameraene til far, så vi har ikke fått tatt noen nye fine bilder. Bare noen bilder med mobil, men det blir jo ikke like bra.

-Mor mistet alle smykkene sine under innbruddet, bortsett fra det hun hadde på seg. Og så var jeg så uheldig at jeg klarte å svelge øredobben hennes når jeg skulle leke med den, så nå har ikke mor noen øredobber igjen. Jeg måtte jo bølle litt når hun ikke så meg....

I dag skal vi trene med Bie i Ski :-) det blir morro!

post-14231-0-63221200-1423818861_thumb.j

post-14231-0-83692700-1423818892_thumb.j

post-14231-0-53705800-1423818920_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...