Gå til innhold
Hundesonen.no

DOBLING av kyllinghold! wtf?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Apropos kylling og dyrevelferd: https://spar.no/

Usmakelig, rett og slett, og sannsynligvis også bokstavelig talt.

p5dubtlvsrnox2fs4tws.jpg

Det er klart man må dumpe prisen på kylling for å lure folk til å kjøpe den nå som salget har avtatt etter all negativ omtale. Dette er ikke første "lokketilbud" på kylling siste månedene. De strever med å holde salget i gang, og tyr til slike virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror nok at kyllinger som har fått leve et kyllingverdig liv ville blitt dyr mat. Men før i tiden var ikke kylling hverdagsmat, og det trenger det ikke å være nå heller. Vi har blitt et grådig og

Kyllingkjøttet er så billig fordi det allerede er overproduksjon av det (det var iallefall?).. Så hvorfor Listahug vil doble konsesjonsgrensa kan jeg virkelig ikke skjønne! Annet enn at hun vil ha kyl

Jepp, boikott. Jeg spiser ikke kylling før jeg får tak i noen som er produsert på skikkelig vis. Måtte Listhaug få et kjempeproblem med resistente bakterier i sin tid som landbruksminister.

Nja, det tilbudet og den prisen på akkurat det produktet har forekommet med ujevne mellomrom de siste ti åra, så neppe noen direkte reaksjon på nedgang i salget nå.

(ikke dermed sagt at jeg forsvarer kylling produksjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske greit å få tak i kylling fra Holte eller Stange også kjøper vi økologiske egg fra ordentlige frittgående høner hos en lokal bonde som vi kjenner. Veldig kjekt!

MEN! Vom og hundemat! Herlighet, har jo ikke tenkt på at det er kylling der og hvor den kommer fra!

Spiser verken kylling, kjøtt eller egg jeg :ahappy: Men jeg har i det siste lurt på om de kyllingene som blir brukt i hundefor også er foret med narsin? Med tanke på at 99% av kylling i de norske butikkene er det. :huh:

V&H lages vel blant annet av slakteavfall, så det kan du nok banne på.

Har noen av dere som har sendt mail til V&H fått svar fra dem ang produkter uten kylling? Har de virkelig ingen produkter uten kylling nå? Vet ikke helt hvilket alternativ jeg skal gå over til om V&H ikke har kyllingfrie produkter, kanskje jeg må gå tilbake til egenmekka råfôring igjen (BARF`et hundene for flere år siden, før V&H kom på markedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske greit å få tak i kylling fra Holte eller Stange også kjøper vi økologiske egg fra ordentlige frittgående høner hos en lokal bonde som vi kjenner. Veldig kjekt!

MEN! Vom og hundemat! Herlighet, har jo ikke tenkt på at det er kylling der og hvor den kommer fra!

Har noen av dere som har sendt mail til V&H fått svar fra dem ang produkter uten kylling? Har de virkelig ingen produkter uten kylling nå? Vet ikke helt hvilket alternativ jeg skal gå over til om V&H ikke har kyllingfrie produkter, kanskje jeg må gå tilbake til egenmekka råfôring igjen (BARF`et hundene for flere år siden, før V&H kom på markedet).

De har produkter uten kylling (taste serien) Men KUN i småpølser og kjøttboller. Har spurt dem om de har noen plan om å lage kyllingfrie produkter i 5 og 20 kg. Det har de ikke... Hvis flere etterspør det, er det større sjans for at de ombestemmer seg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har produkter uten kylling (taste serien) Men KUN i småpølser og kjøttboller. Har spurt dem om de har noen plan om å lage kyllingfrie produkter i 5 og 20 kg. Det har de ikke... Hvis flere etterspør det, er det større sjans for at de ombestemmer seg???

Ja, forhåpentligvis! Jeg skal sende dem en mail. Også kan det sikkert ikke skade å lage en tråd om det her på sonen for å få flere oppmerksomme på det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser så og si aldri kylling eller egg lenger, prøver også å styre unna oppdrettsfisk.

Egentlig vil jeg ha hobbyhøns, og en liten båt sånn at jeg kan fiske min egen mat :ahappy: ! Jeg vil også ha et lite drivhus med økologiske grønnsaker, men alt dette blir sikkert med drømmen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser så og si aldri kylling eller egg lenger, prøver også å styre unna oppdrettsfisk.

Egentlig vil jeg ha hobbyhøns, og en liten båt sånn at jeg kan fiske min egen mat :ahappy: ! Jeg vil også ha et lite drivhus med økologiske grønnsaker, men alt dette blir sikkert med drømmen.

Vi må kjøpe høns sammen! Det hadde vært så gøy! :D

Hvordan ser man om fisken er oppdrett eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må kjøpe høns sammen! Det hadde vært så gøy! :D

Hvordan ser man om fisken er oppdrett eller ikke?

All fisk man får i butikker er jo oppdrett, så her tenker jeg mer at jeg prøver å fiske min egen fisk (som ikke alltid går så bra). Alt i alt kan man si at jeg har blitt vegetarianer, haha! Neida, må man spise det så gjør jeg jo det, men jeg har sett meg ut en fiskebutikk i Haugesund som ikke har oppdrettsfisk :ahappy: .

Ja, Marie i fremtiden burde vi bli naboer, så kan vi begge vi super økologiske!!! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All fisk man får i butikker er jo oppdrett, så her tenker jeg mer at jeg prøver å fiske min egen fisk (som ikke alltid går så bra). Alt i alt kan man si at jeg har blitt vegetarianer, haha! Neida, må man spise det så gjør jeg jo det, men jeg har sett meg ut en fiskebutikk i Haugesund som ikke har oppdrettsfisk :ahappy: .

Ja, Marie i fremtiden burde vi bli naboer, så kan vi begge vi super økologiske!! :D

Det finnes fisk i butikk som ikke er oppdrett - det finnes jo fortsatt fiskere :) Men pakkene er dessverre dårlig merket, så jeg har som regel at jeg bare kjøper den der det står at den er fisket i ett eller annet hav. Og så har vi laks innimellom, og da vet jeg at den er oppdrett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...