Gå til innhold
Hundesonen.no

Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun)


Monikawt
 Share

Recommended Posts

I dag har Aron endelig fått leke med venninna si igjen, og det tror jeg de satte pris på begge to :)

Etter en del leking trente vi innkalling og diverse, med en hund av gangen. Kjempefornøyd med Aron i dag :wub::D

2015-02-01%2019.36.47.jpg

2015-02-01%2019.38.36.jpg

2015-02-01%2019.39.00.jpg

2015-02-01%2019.43.16.jpg

2015-02-01%2019.47.49.jpg

2015-02-01%2019.48.26.jpg

Første gang gjennom tunnelen

received_10155114440290403.jpeg

Edit: blir udugelig kvalitet når bildene lastes opp i photobucket.. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært på forumet i to måneder snart, og tenker det er på tide å lage en bildetråd for Aron Aron er født i mars 2014, så han er nå 8 måneder. Det er kjæresten min og meg sin lille gullgu

Bilder som ble tatt for noen dager siden. Herlig å løpe løs å herje i snøen!    

Da er siste tilskuddet i flokken kommet hjem, Næssgårdens Enter Sandman  til daglig blir det Skills. henta han i går kveld, og bilturen hjem gikk kjempebra! Klynka litt 3 første minuttene, derett

Posted Images

Så fin han er! Ser ikke så mange av dem i gatene akkurat, vet du hvor mange det er i Norge?

Sett litt på noen lister på NKK nå.

Det var 1620 registrerte drevere i 2014, og de lå faktisk på 35.plass om jeg ikke telte helt feil :P

172 nyregistrerte i 2014 :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Mens vi var på ferie hadde oppdretter med Aron på utstilling på den nordiske jakt- og fiskemessa på Elverum. Der endte han opp med excellent og klassevinner :D fikk mye skryt av dommer, men han måtte holde tilbake CK fordi han ikke var helt ferdig utviklet enda. Kan vel heller ikke forvente det av en junior? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dårlig med oppdateringer her..

siden sist har vi flytta, og jeg har starta i ny jobb :) Aron ser ut til å trives i det nye huset, men han har ikke vært alene der enda. Nå har jeg også mulighet for å ta han med meg på jobb, så da har vi en fin løsning om det evt skal bli problemer. Har ikke hundegård der, og han har vært lite alene inne, så vi tar det rolig :) 

Her kommer litt bilder siden sist oppdatering :)

var en tur på Jomfruland:

image.thumb.jpg.a5d07e1e2cc0c354acb441d2image.thumb.jpg.07c7bf5f5b40f08d40535d4fimage.thumb.jpg.0ada13fa759196aa22b15eae

Aron fikk prøve seg som ettersøkshund:

image.thumb.jpg.8e3227ec1ae37fdc7a405f2b

fine turer i skogen:

image.thumb.jpg.533b5d9f1c37e9f29a67a608image.thumb.jpg.2f0032233ead7be2564f3d4c

Hentet hjem Mira igjen, og kosa med bebisene hennes som var igjen:

image.thumb.jpg.fe893d7beccf167bec010120

Hatt mange fine turer:

image.thumb.jpg.14ecc61786fcba84a8415ff7image.thumb.jpg.dbac525976398c6cea5ebecf

 

Trent litt ringtrening og vært på utstilling:

image.thumb.jpg.f5e6706d6ed9c72b3207a2e3

Fikk blått på EDS, men måtte kjøpe med oss et minne

image.thumb.jpg.e23d361b3f37ab42e751f1fa

 

Vi har vært i skogen og både trena og jakta. Bilder er på vei hjem fra øya og ved hjemkomst :P

image.thumb.jpg.8bc6ead8e085769ebd22cc6fimage.thumb.jpg.dcbd26b3fc9c1bc98626d886

 

Og ellers kosa oss :heart: 

image.thumb.jpg.f4abc721168effacb5d10e51image.thumb.jpg.11439742835116879292e3b0

 

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fin, han der! [emoji4]

Ser ut som en kosevofs som kan å nyte livet [emoji3]

Helt enig [emoji813]

Han har blitt bedre i forhold til å slappe av der det skjer ting, men siden vi var dårlige på rotrening ute så er det fortsatt ikke optimalt. Hvis vi er ute å går tur, og stopper opp litt så blir han veldig rastløs, piper og bjeffer innimellom.. så vi har fortsatt en jobb å gjøre der! Ellers er han jo en ganske enkel og grei hund, men kan i enkelte tilfeller hvor det er andre hunder få mye lyd.. det er egentlig det eneste som stopper i å ha han med meg "overalt", men noe som vi trener på på hundeklubben osv :) må komme igang med treninga igjen nå!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste fort gjennom tråden her nå, og tenker tilbake til i fjor høst når vi styra slik med ørene.. Surt å tenke tilbake på at vi fikk totalt feil behandling, og det derfor ble en lang prosess. Fint å tenke at det faktisk ikke var noe med hunden (allergi eller lignende) slik at det har vært noe mer. Etter vi bytta veterinær på den siste runden, og vi fikk riktig behandling, har det ikke vært noe mer :)

 

I helg var vi nedover på rådyrjakt. Hadde noen greie loser på 30 min-ish. Og et par hareloser som vi fikk kobla raskt. Et par av rådyra ble sett, men ingen skuddsjanse.. :thumbsdown:

Får ikke til å laste opp bilder nå, så får prøve på tapatalk..

 

Edit: får ikke lasta opp bilder noen steder.

Endret av Monikawt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D takk! Håper vi før møttes med hundene snart, hadde vært koselig :ahappy: det har vært så travel i det siste..

Ja! Du får bare si i fra en dag det skulle passe. Kryr av hjortelusfluer i skogen her enda, men har jo også den nedlagte barneparken som er super til trening og en "playdate" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Du får bare si i fra en dag det skulle passe. Kryr av hjortelusfluer i skogen her enda, men har jo også den nedlagte barneparken som er super til trening og en "playdate" :D

hehe :D så lenge den er god inngjerda, vil ikke ha løs jakthund :ball:

Nå ser det fortsatt litt trangt ut, jobber i helga og mulig vi reiser et par dager til Kragerø før norsk vinner neste helg. Vært alt for masse å gjøre med flyttinga, masse jobb og jakt :P  skulle jo prøve å komme meg på trening på hundeklubben med @Cavalierflat for flere uker siden, men har fortsatt ikke klart det :P typisk å ha senvakt når det er treningsdager!

Endret av Monikawt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D så lenge den er god inngjerda, vil ikke ha løs jakthund :ball:

Nå ser det fortsatt litt trangt ut, jobber i helga og mulig vi reiser et par dager til Kragerø før norsk vinner neste helg. Vært alt for masse å gjøre med flyttinga, masse jobb og jakt :P  skulle jo prøve å komme meg på trening på hundeklubben med @Cavalierflat for flere uker siden, men har fortsatt ikke klart det :P typisk å ha senvakt når det er treningsdager!

Bare å komme når dere har tid :) Ellers så kan vi jo trene/tur en dag utenom også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For ei helg!

dro nedover til svigers etter jobb på fredag. Var på rådyrjakt på lørdag, og Aron presterte å løpe rett inn i en elg! :shocked:  Da vi forflytta oss til et nytt sted gikk han å surra rundt oss, vi fant en stor haug for å sette oss, og Aron fortsatte ned forbi den. Jeg snudde ryggen til for å finne sitteplass, og plutselig hørte jeg losen rett bak meg! Lurte på om vi hadde gått rett inn på ferske rådyrspor. Ferske elgspor hadde vi gått i lenge, og Aron hadde vært flink å holdt seg ved oss alikevel. Jeg hopper rundt og ser ei elgkvige komme løpende ut gjennom buskaset rett nedenfor oss, med Aron i hælene.. Ferske elgspor klarte han å overse, men når han løper rett inn i dyret tar instinktene overhånd.. Selv om vi var 20 meter unna og brøla til han så fortsatte han. Da var det bare en ting å gjøre - LØPE. Han ga seg heldigvis innen få minutter, som han alltid har gjort tidligere også de få gangene han har losa elg.

senere hadde han en fin los, men ingen skuddsjanser. Iløpet av dagen så vi 6-7 elg (usikker på om samme kviga ble sett to ganger). Elgjegere har ikke sett elg der under jakta enda, udugelig elgbikkje di har :teehe: 

 

i dag var vi på en fiin tur opp en koll (husker ikke navnet) med svigers og alle barn med ektefelle/samboere og barn. Kjempekoselig, og kjempefint vær! Grilla og kosa oss :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sikkert innmari festlig å sprinte gjennom skog og kratt etter en hund og en elg :P !

åjada :lol: var god og varm da ja!

det verste var igrunn da han brøt losen. Jeg vet jo at han ikke har den største interessen for elg (heldigvis!) og gir seg raskt, men samtidig kommer jo tanken om at elgen har banka han. Spesielt når han lå typ 1 meter bak kviga helt i starten. Nåda vi ifølge gpsn var 40 meter unna Aron, og ikke kunne se han noen sted (greit flatt akkurat der, og ikke kjempetett skog), deretter 30 m osv, var jeg bombesikker på at han var skada. Ringte gammelsjefen i hodet mitt for å høre om hun hadde vakt eller evt muligheten til å kjøre til klinikken. Heldigvis kom lykkeliten hoppende ut gjennom noen busker :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har vi hatt en kjempefin dag i skogen :) på første slippet hadde Aron 40 min los på ei geit. Desverre ingen fall da det er bestemt å spare geiter i år.. 

På andre slippet hadde han litt over 1 time los. En som fikk skuddsjanse, men det var også ei geit i følge jegeren, så da kobla vi bikkja. Denne jegeren skyter ikke uansett, så mye mulig det bare var unnskyldning der og da. Etter vi kobla og skulle dra hjem så var det muuuligens en bukk alikevel, eller et kje.. 

Men Aron er vi superfornøyd med, fine loser og en supertrivelig dag i skogen :D 

Beklager rævva kvalitet på bildene, men har knust kamera på mobilen, så må bruke kameraet på framsiden :no:Snapchat--8529244580899077443.thumb.jpg.

lunsjpause, Aron er klar for mer action :ahappy:

Snapchat--1824535935285264578.thumb.jpg.

Ender er kult :lol: 

Snapchat-7085189632671072132.thumb.jpg.7

Slitne små i båten på vei hjem :) 

Screenshot_2015-11-08-21-07-19.png

 

Edit: noen som vet hvor man får kjøpt ister? Trenger feitere hund :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...