Gå til innhold
Hundesonen.no

Anallukt - slipping


Recommended Posts

Visste ikke helt hva jeg skulle kalle tråden, men :P

Jeg og familien satt i stua i kveld og innimellom kommer det en skikkelig metallukt.

Ingen av oss skjønner hvor den kommer fra, og sjekker varmepumpe, pc'er, telefoner osv.

Lukten forsvinner og jeg tar med meg Mocca ut for å gå på tur. Da vi kommer i gangen løfter hun halen og den stinkbomben kommer!

Skjønner da med en gang at det er analkjertellukt, men da jeg kjenner på dem er de ikke fulle og hun virker heller ikke plaget av dem.

Prøvde å google det, men finner ikke noe om hunder som slipper lukt. Er bare i kveld hun har gjort det.

Er det normalt eller burde jeg få sjekket ordentlig bak der?

(Forrige hunden trengte alltid hjelp med å tømme dem og hadde en gang en betennelse, så jeg er ganske så sikker på at Mocca sine er helt normale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker veldig tydelig på bikkja når hun har spist noe hun sliter med å fordøye, og det du beskriver høres egentlig ut som sist hun fordøyde en smågnager. Var vist litt hardt for systemet, både fisen og bæsjen luktet skikkelig pyton noen dager, og så gikk det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker veldig tydelig på bikkja når hun har spist noe hun sliter med å fordøye, og det du beskriver høres egentlig ut som sist hun fordøyde en smågnager. Var vist litt hardt for systemet, både fisen og bæsjen luktet skikkelig pyton noen dager, og så gikk det over.

Kan det være flatulens? Altså - promp :lol: Spist et eller annet dårlig?

Det er ikke umulig at det er det. Hun er jo en retriever :lol:

Men samtidig synes jeg det er litt rart at det skal være den lukten da..

Jaja, får satse på at det går over :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Visste ikke helt hva jeg skulle kalle tråden, men :P

Jeg og familien satt i stua i kveld og innimellom kommer det en skikkelig metallukt.

Ingen av oss skjønner hvor den kommer fra, og sjekker varmepumpe, pc'er, telefoner osv.

Lukten forsvinner og jeg tar med meg Mocca ut for å gå på tur. Da vi kommer i gangen løfter hun halen og den stinkbomben kommer!

Skjønner da med en gang at det er analkjertellukt, men da jeg kjenner på dem er de ikke fulle og hun virker heller ikke plaget av dem.

Prøvde å google det, men finner ikke noe om hunder som slipper lukt. Er bare i kveld hun har gjort det.

Er det normalt eller burde jeg få sjekket ordentlig bak der?

(Forrige hunden trengte alltid hjelp med å tømme dem og hadde en gang en betennelse, så jeg er ganske så sikker på at Mocca sine er helt normale)

Det du har lukta er jo bare promp - jeg kan love deg at den dagen du kjenner lukta av analkjertelsekret så vil du garantert ikke forveksle det med ødelagte elektriske innstallasjoner i heimen, ei heller promp......... og det kommer ikke ut som luft, men som væske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analkjertellukt er som metallisk fiskeslo, helt skrekkelig. Og væska har farge i større eller mindre grad. Vær glad det bare er promp dette dreier seg om, analkjertelsekret er adskillig verre å forholde seg til. :P Jeg er ekstremt glad for at Aiko ikke lenger slipper disse små boblene sine... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke være analsekretlukt uten at det kommer sekret ut? Jeg kjenner det innimellom på min. Ikke mye eller ofte, men som en liten metallisk eim som forsvinner igjen. For alt jeg vet kommer det en bitteliten dråpe som gir lukt, hvem vet? Det er garantert ikke bare prompelukt iallfall :P

Jeg synes forresten lukten på analkjertelsekret kan være ganske forskjellig. Det kan være den metalliske lukten, eller det kan være en sånn ubeskrivelig råtten fisk/buljong-lukt som er nesten umulig å få bort hvis man får det på seg :icon_redface: Og katter; deres sekret stinker mange ganger verre! Vi holdt på å måtte legge ny panel i stua etter at katten løftet halen og traff veggen :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten lukten på analkjertelsekret kan være ganske forskjellig. Det kan være den metalliske lukten, eller det kan være en sånn ubeskrivelig råtten fisk/buljong-lukt som er nesten umulig å få bort hvis man får det på seg .

Eller så trenger det ikke å lukte noenting faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...