Gå til innhold
Hundesonen.no

Skremme vekk reven?

Recommended Posts

Guest Kåre Lise
Skrevet

På tide å få hund igjen når reven bare vil leke med meg når jeg prøver jage han vekk. :P

Reven er sulten på kaninene ute her, ikke mine men utleieleilighet så jeg treffer han hver morgen.

Så hva gjør jeg? Stakkars kaninene må jo bli livredde av å ha reven hengende rundt. Den kan herje på nettingen eller bare ligge å vente..

Hva to do?

Guest Belgerpia
Skrevet

På tide å få hund igjen når reven bare vil leke med meg når jeg prøver jage han vekk. :P

Reven er sulten på kaninene ute her, ikke mine men utleieleilighet så jeg treffer han hver morgen.

Så hva gjør jeg? Stakkars kaninene må jo bli livredde av å ha reven hengende rundt. Den kan herje på nettingen eller bare ligge å vente..

Hva to do?

Si ifra til leietager og la det bli deres problem?

Guest Kåre Lise
Skrevet

Snakka med de, ser ikke ut til å bry seg nevneverdig,,

Kan jo få meg lekekompis, det hjelper jo bare ikke stakkars kanine

• 2 weeks later...
Skrevet

Uff, fikk vondt av de stakkars kaninene.

Kan ikke være hyggelig med en rev luskende rundt buret.

Men anyway, hva er livet uten hund liksom, så ta det som en grunn og kjøp ny!

Skrevet

Den var jo virkelig usedvanlig flott, da.

Jeg har lest at katter gjerne jager rev, men det er ikke sikkert kaninene er så mye mer fornøyd med en katt enn med en rev... :lol:

Skrevet

Leste om reven som fanget koier i en dam og der kom det fram forslag som MYE pepper og henge ut noen menneskeklær som luktet mye menneske men de klærne måtte byttes ut etter en tid

Skrevet

Du har ikke en hund du kan låne og sende ut når reven er der? Men hvordan få hunden inn uten at reven lukter at den har vært der blir nok en utfordring :P

Skrevet

Strengt tatt er det revejakt enda, så hvis du virkelig vil bli kvitt den kan du jo ringe en lokal jeger :P nydelig rev!!

• Like 1
Skrevet

Hva to do?

Den er for lite redd for mennesker til at du blir kvitt den, så da er alternativet å skyte den.

Skrevet

Det er kanskje ikke svært heldig for kaninene, men hva med å henge opp tomme hermetikk- og drikkebokser rett ved innhegningen med streng til vinduet, så slippe alt ned med et heidundrende brak foran ansiktet til reven?

Lydhorn? :lol:

• Like 1
Skrevet

Løsningen for deg og kaninene er nok å få noen til å komme og skyte reven. Den er alt for tam til at den kommer til å la seg skremme vekk, og for kaninenes velferd er det ikke noe særlig med onkel rev liggende utenfor buret.

Skrevet

Skyte reven midt i et nabolag? Og forstod ikke helt om det var Joachim som leier eller leier ut?

Nei, eieren burde jo ta inn kaninene for en stund synes jeg, evt. i bod eller ha buret innerst i en garasje om mulig, så reven forhåpentligvis ikke blir interessert i å komme dit lenger når han (såklart en Mikkel, må vite) har forstått at de er borte.

Skrevet

Fyrverkerisalget starter jo rett over jul... Kjøp inn noen esker med grisehyl/heksehyl og tenn på når reven kommer. De skyter ikke ut noe, men lager en helt grusom pipe-/hylelyd :aww:

Og som mange andre allerede har nevnt, det var en fryktelig fin rev! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...