Gå til innhold
Hundesonen.no

Dager gammel pitbull valp med myostatin mangel?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Burde vel egentlig bare blitt avlivd? Eller kan de leve et helt vanlig liv med den sykdommen?

Er vel ingen sykdom sånn sett, mer en diagnose eller tilstand. Slik jeg har forstått det kan de leve helt vanlige liv, bortsett fra at de krever mye mer mat.

Så et program med et barn som hadde det, og han trengte mer mat og han måtte spise oftere. Ellers var det ingen grunn til bekymring, og han var blitt testet opp og ned i mente. De visste lite om eventuelle langsiktige problemer, men det var ingen grunn til å tro at han skulle være noe mer utsatt enn andre barn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi! :D

Den valpen ser jo helt merkelig ut alt nå. Blir sikkert solgt som "hyper muscular awesome pitbull dog AAAND rednosed". :teehe:

Mja, utifra kommentarene under der så er den fra en oppdretter som selger og avler såkalte XL eller XXL American Bullies, men jeg finner ikke denne spesifikke valpen på siden som ble nevnt i kommentarfeltet.

"totalfangirl 20 points · 2d

Real captain here. This puppy is from Bossykennels who breeds XL American Bullies, also called "xl pitbulls". Pure genetics, Kat is a great breeder and loves her dogs. *flies away*"

De ser typisk slik ut som voksne:

index~~element824.jpg

Males~~element190.jpg

Females~~element454.JPG

Kan det være valpen faktisk bare "er sånn" pga avlen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, utifra kommentarene under der så er den fra en oppdretter som selger og avler såkalte XL eller XXL American Bullies, men jeg finner ikke denne spesifikke valpen på siden som ble nevnt i kommentarfeltet.

"totalfangirl 20 points · 2d

Real captain here. This puppy is from Bossykennels who breeds XL American Bullies, also called "xl pitbulls". Pure genetics, Kat is a great breeder and loves her dogs. *flies away*"

Kan det være valpen faktisk bare "er sånn" pga avlen?

Arvegangen er jo kjent, og er begge foreldre bully (om man skal adoptere betegnelsen fra whippet), så blir også alle valpene det. Så ja, pure genetics dersom det er myostatin mangel de har. Men det har vel vært snakk om at slike XL hunder også har fått steroider - i såfall altså ikke genetisk.

Det er også forskjell på om valpen får 1 eller 2 kopier av genet. 1 kopi er typisk mer atletisk, får litt større muskler - men vil ikke se spesielt unormalt ut (gjelder også mennesker). Mens 2 kopier er ekstremt tydelig.

Whippet med dette ser ut til å oftere bli rammet av muskelkramper og stramme muskler, samt at en del har underbitt. Lever like lenge som vanlige whippeter.

http://www.genomia.cz/en/test/bully_whippet/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh,unnskyld meg, men for noen monstre de xl bullene er! For spesielt interesserte, kanskje? Man finner vel det meste i USA.... Ganske interessant fenomen, da! :)
En kollega av meg har en slik. Altså ikke en med slike muskler, bare en gedigen bull. IMG_20141201_095114_zpswect6rtl.jpg Den er ikke så godt trent da og ung, men massiv! Og de veldig breie forbena. OEB.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...