Gå til innhold
Hundesonen.no

Ung jypling markerer inne


Alvira
 Share

Recommended Posts

Det er helt sant det du sier Pringlen,men som Ingvild påpeker så er jeg ikke redd for å gå hardt til verks og har gjort akkurat det. Det er bare det at Thur ikke er en helt vanlig hund liksom, ekstremt seig og omtrent ingenting går innpå ham - så derfor motas alle råd med stor glede!:)

Nei, disse bulledyra kan være ganske harde i knollen :P Man kan jo ikke kverke dem heller, selv om det muligens er eneste skyts som hjelper på enkelte ting. Kanskje belly-band er greia, som flere nevner :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, skremte han ut av leiligheten! Det skal jeg prøve, kanskje det funker :)

Hehe, jeg seriøst brølte og "prøvde" å få fatt i han, veive og styra og jaga han i gangen, åpna døra og ut gikk han. Han ble ordentlig skremt han! Forskjell på hva de tåler da. Rotta er ganske enkel å kjefte på, han blir spark ganske fort, så det holder liksom når det er "krise" ett eller annet :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kastrering eller chip er ikke et alternativ helt enda, men takk for tips! :)

 

? Vet ikke om du eller jeg misforstår, for jeg snakker ikke om kastrering ELLER chip, jeg snakker om å kastrere MED chip.

Det er en kjemisk kastrering som varer i 6 eller 12 mnd, alt etter hvilken størrelse man velger.

Funker det ikke, så er det bare å la være og gi hunden en ny chip.

Funker det, så jeeeeeei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, håper dere får bukt med det raskt. :) Så utrolig ekkelt når det står på :(

Been there, done that, gave up...

Vi endte opp med å sette i kastreringschip, funket krutt!

Min bror sin yorkie var akkurat lik. Skulle man sakt fra noen hardere til den hunden så hadde det ikke vært så mye mer igjen av den...

Markeringen fortsatte den med helt til den ble klastrert. Først chip, og så ordentlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Men disse som har hatt effekt av chip, har vært av raser som er kjent for å være vanskelig å få husrene, har de ikke? Og ved hvilken alder ble de kastrert? For en voksen hund som må opprettholde en hornonchip for ikke å tisse inne er jo noe helt annet enn det Alvira beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse som har hatt effekt av chip, har vært av raser som er kjent for å være vanskelig å få husrene, har de ikke? Og ved hvilken alder ble de kastrert? For en voksen hund som må opprettholde en hornonchip for ikke å tisse inne er jo noe helt annet enn det Alvira beskriver.

Mine er små bjefsere ja, halvbrødre.

Kun den ene er/var innetisser

Han som gjør dette fikk sin første chip da han var 1 år og 8 mnd og er enda kjemisk kastrert i en alder av 3 år og 8 mnd

Har brukt halvårschiper. Den siste ble gitt for 8 mnd siden.

Jeg setter ikke inn ny konsekvent, jeg bruker og vente å se om uønsket adferd er blitt borte imellomtiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Vet ikke om du eller jeg misforstår, for jeg snakker ikke om kastrering ELLER chip, jeg snakker om å kastrere MED chip.

Det er en kjemisk kastrering som varer i 6 eller 12 mnd, alt etter hvilken størrelse man velger.

Funker det ikke, så er det bare å la være og gi hunden en ny chip.

Funker det, så jeeeeeei ;)

Jada, jeg vet forskjellen bare ordla meg dårlig. Mente "kastrere som i å kappe ballene av" eller "kjemisk kastrering". I min verden er kastrering for atferdsproblemer absolutt siste utvei, og etter tre-fire tilfeller med markering inne i den alderen han er nå, føler jeg ikke behov for slike drastiske tiltak enda :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve navleline i en uke eller to?

Gjor det på springeren vi hadde for noen år siden som også hadde en markere periode. Han var rett og slett festet i oss så vi fikk vært i nærheten hele tiden og korrigert han for tanken å måtte tisse. Vi begrenset også tissing ute, at vi måtte gå til ett vis punkt før han fikk lov å være tissejylping som kunne får gå å mige som han ville. Hos oss var det ett skogsholdt 100 meter fra der vi bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve navleline i en uke eller to?

Gjor det på springeren vi hadde for noen år siden som også hadde en markere periode. Han var rett og slett festet i oss så vi fikk vært i nærheten hele tiden og korrigert han for tanken å måtte tisse. Vi begrenset også tissing ute, at vi måtte gå til ett vis punkt før han fikk lov å være tissejylping som kunne får gå å mige som han ville. Hos oss var det ett skogsholdt 100 meter fra der vi bodde.

Navleline? :P Høres jo ut som en god ide det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navleline? :P Høres jo ut som en god ide det! :)

Ja altså, du fester line rundt magen din og andre enden til hunden. Enten det nå er sele eller halsbånd.

Så hunden må rett og slett følge deg rundt hele dagen og du har hendene fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en molosser-hanne som plutselig, i en alder av fire år, begynte å markere inne når han var aleine hjemme, eller hvis vi sovna på sofaen o.l. så sneik han seg ut i gangen for å markere. Syykt irriterende, har aldri fått tatt han på fersken..... Nå er jeg nazi på at han skal ligge i ro på plassen sin om vi slækkern på sofaen, tar en dusj o.l. og det har funka greit til nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...