Lillekrapyl Skrevet 16. November 2014 Rapporter Skrevet 16. November 2014 Noen flere som har vaktler her? Vi har nå 11 vaktelhøner og en hane, i ulike farger. Neste måned skal vi mest sannsynlig kjøpe et par dvergvaktler i tillegg. Siter
Guest lijenta Skrevet 16. November 2014 Rapporter Skrevet 16. November 2014 Å kunne ha tenkt meg men får bare drømme om det enda Siter
Raksha Skrevet 16. November 2014 Rapporter Skrevet 16. November 2014 Kan du ikke fortelle litt om dem? Hvordan holdes de? Hva bruker du dem til? Egg? Kjøtt? Blir de tamme? Kan de gå fritt? Flyr de avgårde om de får sjans? Nope jeg kan ikke en dritt om vaktler - men syns det høres så spennende ut. Siter
Lillekrapyl Skrevet 16. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 16. November 2014 Kan du ikke fortelle litt om dem? Hvordan holdes de? Hva bruker du dem til? Egg? Kjøtt? Blir de tamme? Kan de gå fritt? Flyr de avgårde om de får sjans? Nope jeg kan ikke en dritt om vaktler - men syns det høres så spennende ut. Det kan jeg Vi har våre i en liten bod i kjelleren. Boden er ca 165 cm lang, og 90 cm bred. Full takhøyde. Vi har de for eggenes del, men også for kjøttet. Har måtte slakte 6 stk, som var haner. Så de skal spises etterhvert. De kan bli tamme, men vi bruker ikke så mye tid på å få de tamme. Er mer hobbydyr. De kan ikke gå fritt. Og ja, de flyr avgårde. Om de blir redde, flyr de rett opp. Så en må ha full takhøyde, eventuell så lav takhøyde at de ikke får fart. Hvis en har en midt-imellom-takhøyde, vil de skade seg. Har spon som underlag, og også gjerne sand. De liker å sandbade. Ellers har de noe granbar inne hos seg, som de kan gjemme seg i og spise litt på. Spiser fjærkre fôr fra FK for det meste. De kommer i mange farger, tror vi har seks eller syv ulike farger. Bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på 1 Siter
Hanna Skrevet 22. November 2014 Rapporter Skrevet 22. November 2014 Spennende, vil gjerne se bilder! 1 Siter
Toril Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Bilder ja!!! Det eneste jeg vet om dem er at de er vakre,bittesmå og har ennå mer bittesmå egg Siter
Vimsy Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Nei, men såååååååå lyst på en dag! Siter
Kaja Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Det kan jeg Vi har våre i en liten bod i kjelleren. Boden er ca 165 cm lang, og 90 cm bred. Full takhøyde. Vi har de for eggenes del, men også for kjøttet. Har måtte slakte 6 stk, som var haner. Så de skal spises etterhvert. De kan bli tamme, men vi bruker ikke så mye tid på å få de tamme. Er mer hobbydyr. De kan ikke gå fritt. Og ja, de flyr avgårde. Om de blir redde, flyr de rett opp. Så en må ha full takhøyde, eventuell så lav takhøyde at de ikke får fart. Hvis en har en midt-imellom-takhøyde, vil de skade seg. Har spon som underlag, og også gjerne sand. De liker å sandbade. Ellers har de noe granbar inne hos seg, som de kan gjemme seg i og spise litt på. Spiser fjærkre fôr fra FK for det meste. De kommer i mange farger, tror vi har seks eller syv ulike farger. Bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på Er de ikke ute i heletatt? Jeg vil å se bilder! Siter
Lillekrapyl Skrevet 23. November 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 23. November 2014 Nei. Kun innendørs. Har en wachtelhund, så tror ikke vi kan ha de ute her Siter
Lillekrapyl Skrevet 14. Desember 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Desember 2014 Litt bilder av vaktlene. 4 Siter
Lillekrapyl Skrevet 21. Desember 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Desember 2014 Fått to kinesiske dvergvaktler i hus 2 Siter
mushi Skrevet 21. Desember 2014 Rapporter Skrevet 21. Desember 2014 Skikkelig fine! Fått brukt eggene til noe? 1 Siter
Lillekrapyl Skrevet 21. Desember 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Desember 2014 Skikkelig fine! Fått brukt eggene til noe? Ja! Kokt, stekt og til baking. Men nå har vi vært syke noen dager, og har over 50 egg. Skal gi bort endel av de da 1 Siter
Recommended Posts