Gå til innhold
Hundesonen.no

Varm hund etter dusjing


Millis123
 Share

Recommended Posts

Hver gang jeg dusjer hunden min så blir hu så sinnsykt varm på hele kroppen... Bruker lunket vann, ca 37 grader. Er det også for varmt? Hu syntes også veldig synd på seg selv, og ser skikkelig sorry ut... Har brukt samme temp på andre hunder og de har ikke blitt sånn... Noen som har opplevd dette før?? Blir sånn uansett om jeg bare spyler hu eller vasker med mild valpe shampo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som misliker dusjing stresser ofte under prosessen, og da kan de bli varme.

Hu er ikke veldig glad i å dusje.. Men står rolig og virker ikke til å stresse noe.. Men det kan være mulig.. Er nå ca 3 timer siden jeg dusjet hu, og er enda ganske så varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer du hunden så ofte?

Vasker med shampoo to ganger i året, og spyler hu bare hvis hu er ekstremt møkkete... Orker ikke all den sanda og gjørma i hele huset.

Blir nok ca to-tre ganger i uka med spyling med rent vann fordi vi går mye i skogen... Har du noen andre forslag til å få hu ren uten å dusje/spyle???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare prøve med litt kjøligere vann neste gang da? Hvilken hund er det? Hvordan merker du på hunden at den er varm? Er det et problem?

Har prøvd med kjøligere vann men blir det samme da også..det er en golden retriver.. Ehhhh, kjenner det på kroppen hennes at hu er MYE varmere enn hu pleier å være. Jeg koser så mye med min hund, så merker godt når kroppen er varmere enn den bruker å være.. Det er ikke noe problem, men lurer på hva det kan komme av?? Har ikke skrivd det er noe problem eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress tipper jeg.

Du kan prøve å spyle henne med kjølig vann, vil kanskje hjelpe noe.

Kan være stress ja..

Har prøvd med kaldere vann før og var akk det samme da.. Selv i sommer når jeg spylte hu med hageslangen som det er kaldt vann i ble hu sånn, så det var det o bare å droppe å gjøre, da hu ble varmere enn det hu var før jeg spylte hu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med kjøligere vann men blir det samme da også..det er en golden retriver.. Ehhhh, kjenner det på kroppen hennes at hu er MYE varmere enn hu pleier å være. Jeg koser så mye med min hund, så merker godt når kroppen er varmere enn den bruker å være.. Det er ikke noe problem, men lurer på hva det kan komme av?? Har ikke skrivd det er noe problem eller??

Du, slapp av litt om du vil ha skikkelige svar, jeg spør fordi jeg lurer, fordi det kan være relevant ifht å svare deg.. Og ? betyr at det er et spm, ikke at jeg gjentar noe du har sagt. Det er mange måter de kan bli varme på nemlig, de kan vise det med pesing osv om de er for varme. Urolige fordi det er ubehagelig osv. Om det bare er i huden du kjenner det så tipper jeg det kan ha noe med fuktigheten som fordamper å gjøre, at kroppen produserer mer varme mens den tørker. Eller det kan være at du kjenner det bedre pga at pelsen er litt annerledes når den er våt/nydusjet..

Viss det er bare at hun kjennes varmere så hadde jeg ikke gjort noe annerledes. Jeg hadde ikke brukt kallere vann eller noe, bare fortsatt som før. At hun kjennes varmere betyr ikke at hun er så mye varmere inni seg :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker med shampoo to ganger i året, og spyler hu bare hvis hu er ekstremt møkkete... Orker ikke all den sanda og gjørma i hele huset.

Blir nok ca to-tre ganger i uka med spyling med rent vann fordi vi går mye i skogen... Har du noen andre forslag til å få hu ren uten å dusje/spyle???

Jeg har heldigvis lite erfaring med pelshund. Et alternativ er antageligvis å blåse hunden tørr, og la sand og skitt drysse på gulvet på bad/vaskerom. Men om dusjing funker så er det sikkert like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, slapp av litt om du vil ha skikkelige svar, jeg spør fordi jeg lurer, fordi det kan være relevant ifht å svare deg.. Og ? betyr at det er et spm, ikke at jeg gjentar noe du har sagt. Det er mange måter de kan bli varme på nemlig, de kan vise det med pesing osv om de er for varme. Urolige fordi det er ubehagelig osv. Om det bare er i huden du kjenner det så tipper jeg det kan ha noe med fuktigheten som fordamper å gjøre, at kroppen produserer mer varme mens den tørker. Eller det kan være at du kjenner det bedre pga at pelsen er litt annerledes når den er våt/nydusjet..

Viss det er bare at hun kjennes varmere så hadde jeg ikke gjort noe annerledes. Jeg hadde ikke brukt kallere vann eller noe, bare fortsatt som før. At hun kjennes varmere betyr ikke at hun er så mye varmere inni seg :)

Er helt rolig jeg.. Hu peser ikke eller no sånt.. Er rolig og avslappet. Er huden og pelsen som blir varmere.. Kan være det er fordi vannet fordamper ja, det har jeg ikke tenkt på..

Da fortsetter vi som, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis lite erfaring med pelshund. Et alternativ er antageligvis å blåse hunden tørr, og la sand og skitt drysse på gulvet på bad/vaskerom. Men om dusjing funker så er det sikkert like greit.

Nå har jeg (uheldigvis) en golden med veldig lite pels, men sand, gjørme og annen dritt setter seg greit fast i pelsen alikevell.. Ja, går jo Ann å prøve å blåse hu tørr.. Hmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt rolig jeg.. Hu peser ikke eller no sånt.. Er rolig og avslappet. Er huden og pelsen som blir varmere.. Kan være det er fordi vannet fordamper ja, det har jeg ikke tenkt på..

Da fortsetter vi som, takk for svar :)

Det var måten din å svare jeg siktet til, det blir liksom ikke så hyggelig å bruke tid på å svare andre folk når man får slike svar tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var måten din å svare jeg siktet til, det blir liksom ikke så hyggelig å bruke tid på å svare andre folk når man får slike svar tilbake...

Leste gjennom det første jeg svarte til deg etter at jeg svarte det over her, og så at det var ett noe kvast svar... Det var ikke meninga..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: blir hunden faktisk varmere eller bare oppfatter du den som varmere fordi pelsen ikke isolerer/holder varmen inne på samme måten.

Kunne vært greit/interessant om du var litt vitenskapelig i metoden og tok tempen med temperaturmåler.

Det er jeg litt usikker på... Har ikke tatt temp på hu da jeg ikke har temperatur måler, og glemmer hele tiden å kjøpe nytt når jeg er på apoteket.. Dette er noe jeg absolutt burde ha i hus..

Hu peser ikke eller no da.. Oppfatter hud og pels som mye varmere enn den pleier å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...