Gå til innhold
Hundesonen.no

Bedlington-pass i Oslo


Recommended Posts

Skrevet

Hei, soniser!

Neste uke er jeg bortreist i forbindelse med studier, men jeg og den faste hundepasseren min har sett litt feil på kalenderne våre. Dermed står jeg plutselig uten pass til Mozza fra og med mandag kveld, til og med torsdag kveld/ fredag morgen.

Er det noen i Osloområdet som kunne tenke seg å passe henne, enten hele eller deler av tida? Hun krever lite, og pleier å gå greit sammen med andre hunder, men kan noen ganger være litt usikker/redd og krypende ved første møte. Det pleier heldigvis å gå fort over.

Jeg er fattig student og kan dessverre ikke betale så veldig mye for pass (litt går bra), men kan gjerne passe hund tilbake ved en annen anledning. :)

1888520_10202162486200434_48727767737767

(illustrasjonsfoto på hvordan hun pleier å oppføre seg når vi ikke er på tur)

Skrevet

Jeg passer svært gjerne! :D Så lenge det ikke er fare for noe løpetid riktignok – har en hannhund som er veldig grei og leken.

Bor litt utenfor Oslo, men kan hente i Oslo sentrum :)

  • Like 1
Skrevet (endret)

@Mud bor da ikke sååå langt fra Oslo?

Nei, @Mud har selvfølgelig førsterett hvis hun vil og det passer. Men tenkte at terrier + Mono kanskje var en litt dårlig kombinasjon, jeg tipper at hun ikke går så godt sammen med frittgående kaniner. :P

Jeg passer svært gjerne! :D Så lenge det ikke er fare for noe løpetid riktignok – har en hannhund som er veldig grei og leken.

Bor litt utenfor Oslo, men kan hente i Oslo sentrum :)

Sender deg en PM. :)

Endret av Vims
Skrevet

Nei, @Mud har selvfølgelig førsterett hvis hun vil og det passer. Men tenkte at terrier + Mono kanskje var en litt dårlig kombinasjon, jeg tipper at hun ikke går så godt sammen med frittgående kaniner. :P

Sender deg en PM. :)

Åååååå! !! Hadde det ikke vært for Mono :( Men Mozza+Mono er neppe en god kombinasjon.

Hun er så fantastisk! *savne*

Skrevet

Åååååå! ! Hadde det ikke vært for Mono :( Men Mozza+Mono er neppe en god kombinasjon.

Hun er så fantastisk! *savne*

Nei, tror fort det kunne endt blodig, dessverre. :( Men vi kan jo møtes utenom en dag, jeg har veldig lyst til å se hvor stor Nico har blitt!

Skrevet

Nei, tror fort det kunne endt blodig, dessverre. :( Men vi kan jo møtes utenom en dag, jeg har veldig lyst til å se hvor stor Nico har blitt!

Det må vi jo! :D

Skrevet

Hei, nå ser jeg at du alt har fått svar (og jeg kunne uansett ikke passet neste uke) - men si for all del i fra dersom du trenger pass en annen gang! Jeg hadde nemlig en bedlington tispe for en del år siden fra samme oppdretter (hun er fra Borsalino's, ikke sant?). Det hadde vært så utrolig koselig å få være sammen med en bedlington igjen!

Så hvis hun går godt sammen med barn (har tre gutter i barne- og ungdomsskolealder) og andre hunder (har en ung hannhund som ville elsket besøk og som pleier å leke veldig forsiktig med mindre hunder) så er hun hjertelig velkommen en annen dag!

Skrevet

Hei, nå ser jeg at du alt har fått svar (og jeg kunne uansett ikke passet neste uke) - men si for all del i fra dersom du trenger pass en annen gang! Jeg hadde nemlig en bedlington tispe for en del år siden fra samme oppdretter (hun er fra Borsalino's, ikke sant?). Det hadde vært så utrolig koselig å få være sammen med en bedlington igjen!

Så hvis hun går godt sammen med barn (har tre gutter i barne- og ungdomsskolealder) og andre hunder (har en ung hannhund som ville elsket besøk og som pleier å leke veldig forsiktig med mindre hunder) så er hun hjertelig velkommen en annen dag!

Takk for det, jeg skal ha det i bakhodet!

Hun er fra samme oppdretter, ja. :)

Skrevet

Hei, nå ser jeg at du alt har fått svar (og jeg kunne uansett ikke passet neste uke) - men si for all del i fra dersom du trenger pass en annen gang! Jeg hadde nemlig en bedlington tispe for en del år siden fra samme oppdretter (hun er fra Borsalino's, ikke sant?). Det hadde vært så utrolig koselig å få være sammen med en bedlington igjen!

Så hvis hun går godt sammen med barn (har tre gutter i barne- og ungdomsskolealder) og andre hunder (har en ung hannhund som ville elsket besøk og som pleier å leke veldig forsiktig med mindre hunder) så er hun hjertelig velkommen en annen dag!

Hun er veldig barnevennlig! :D

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...