Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen spiser ikke


Tempus
 Share

Recommended Posts

Jeg ville helt klart ha byttet for om valpen virkelig spiser så lite som det høres ut som her.

Kjøp småposer av forskjellige typer for før du kjøper en stor sekk, så slipper du at det blir så veldig dyrt å prøve ut! Enkelte forleverandører har også smaksgaranti, slik at du eventuelt får tilbake pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må den vel ha fått i seg i form av hundemat/godbiter/menneskemat etc hvis ikke så er den vel tynn som en strek nå etter fire uker.

Vom og Hundemat da? Det er jo smakfullt. F.eks. opptint eller halvfrossent i små biter/flak

Eidt: Og der så jeg på siden foran at det er uaktuelt...

Men slik som jeg oppbevarer vom og hundemat så tar en dagsrasjon akkurat så stor plass som en flat brødpose i fryseren.

Menmen - det er dere som avgjør :)

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke begynner å spise i løpet av morgendagen så prøver vi å bytte for.

Han har ikke fått menneskemat, men innimellom har vi putta litt kjøtt i maten hans sånn at han iallefall skal spise ett helt måltid.

Han fikk vaksine på onsdag, så akkurat nå så har han vel kanskje ekstra liten matlyst?

For to uker siden veide han det samme som en av brødrene, men nå veier broren 250 gram mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en havanais som har vært matvegrer, og dette med at "hunder spiser når de blir sultne" gjelder ikke for alle - min kunne nok fint sultet seg ihjel og han var ordentlig tynn som unghund. Han sultet seg i dagesvis til han bare kastet opp slim og magesyre og ville fortsatt ikke spise.

Trim er alfa og omega for å få min sulten. Etter tur og opplevelser blir han mer sulten enn hvis han har hatt innedag.

Nå forer jeg ham på vom og hundemat frossen (han elsker den frossen, ikke like glad i den tint) og et fôr som heter Orijen regional red som skal ha høy smaklighet i tillegg til at det har mye kjøtt i seg så han trenger ikke spise like mye av det som noen av de andre tørrforene :) Nå har vi motsatt problem enn før da, nå er han overvektig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, gikk det såpass langt med han! Ja da stemmer det iallefall ikke at hunder ikke sulter seg selv.

Vi er ute på tisseturer en haug av ganger daglig, og noen av gangene blir vi ute litt lenger. Han er jo bare 12 uker så er begrensa hvor mye han tåler før han blir superstressa og skal Jokke på armen min..:P

Det høres ut som Orijen kan være verdt et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp våtfor som dere blander litt i tørrforet. Eller litt olivenolje. Bløter dere opp maten? Jeg håndfora ene hunden vår en stund fordi den ikke ville spise fra skålen da den var valp. Tok litt og litt mat fra skåla i hånden og valpen spiste fra hånden. Etterhvert spiste den helt fint fra skålen selv. Jeg syntes det bard var koselig :) Blir neppe noe problem senere av det. Hunden får nok matvett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...