Gå til innhold
Hundesonen.no

Zitara Star's Darcy in Blue - Mackenzie


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun er bare èn uke gammel enda, men hvor mye selvkontroll skal jeg ha liksom? Må få skryte litt allerede! Dette er altså Zitara Star's Darcy in Blue "Mackenzie", eller kort og godt: Kenzie.

Må bare beklage at det har vært lite oppdateringer herfra. Jula har vært travel, travel, travel! Men i alle fall: 19. desember flyttet lille Kenzie hjem til Telemarks dype skoger. Bilturen som ble

Mackenzie er 7 uker i dag og særdeles lite fotogen. Det er jo mye gøyere med full fart og bare løpe rundt å være bølle Derfor blir det bare et bilde i dag, men til gjengjeld ser hun jo riktig så søt

Posted Images

Onsdagen som var begynte vi endelig på valpekurs. Nå har lykkepilla mi blitt 6mnd allerede, men bedre sent enn aldri? :ahappy: Første dag av kurset var supervellykket (mer om det her) og det ga så utrolig mersmak for kurs generelt! Gleder oss vilt til vi flytter og får tilgang til flere kurs enn vi har per dags dato :ahappy:

Her er en liten video fra hun var bare 10 uker jeg aldri delte med dere:

Og her en video med masse små klipp fra den siste tiden:

Her ser dere forøvrig litt av det jeg har snakket om at hun hang seg opp i "sitt", men det har vi kommet forbi nå da :ahappy:

Nå er jo også russetiden i gang, og jeg kjenner jo at tida flyr litt i fra meg når jeg skal balansere både skole, russefeiring og hund på èn gang. Men jeg syns det går overraskende enkelt så langt, og vi koser oss veldig. Kenzie har dessuten landet veldig, sånn helt plutselig her en dag så var hun så voksen. Langt roligere inne, veldig enkel å avbryte hvis hun gjør noe uønsket, og mye mer lydhør og fokusert. Plutselig blitt litt voksen, lillejenta <3

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nytt kamera for to dager siden, så nå er det kjempegøy å ta bilder av Kenzie! Mitt første speilreflekskamera, så kjenner det er mye å sette seg inn i. Men her kommer i alle fall en liten bildespam :ahappy:

IMG_3259.jpg

IMG_3243.jpg

IMG_3255.jpg

IMG_3284.jpg

IMG_3293.jpg

IMG_3451.jpg

IMG_3485.jpg

IMG_3410.jpg

IMG_3465.jpg

IMG_3443.jpg

Ja, hun er veldig glad i kongler :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh noe så søtt, ser ut som hun har på seg bukse når man ser venstre sia hennes :D:wub:

Hehe ja, mange som bemerker det. Syns det er kjempesjarmerende selv, til tross for at en utstillingsdommer nok ikke ville vært helt enig ;)

For en fantastisk FLOTT sheltie! :D

Og så god og herlig hun ser ut til å være <3

Lysten på sheltie ble ikke mindre av å lese denne tråden ;)

Tusen takk! Hun er bare god og snill, hun er rett og slett bare glad - hele tiden. Skikkelig happy-go-lucky type, selvstendig og tøff, akkurat slik jeg hadde håpet på.

Så skjønn! :wub: Hvilket kamera/objektiv endte det på? :ahappy:

Canon eos 70D med Canon EF 50mm f/1.4 USM :ahappy: Er veldig fornøyd så langt, men ser også etter et mer allround-objektiv så spørs om jeg ikke investerer i Canon sitt 17-55mm f/2.8 etterhvert også.

Hun er nydelig! :wub:

Jeg vet :aww: hihi takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fin hun er! Jeg liker så godt de fargene på sheltien :)

Tusen takk, det gjør jeg også :ahappy:

I dag har vi et grått og trist vær her i Telemarks dype skoger, men det gjør ingenting. Kongler er gøy uansett vær, må vite!

IMG_3526.jpg

IMG_3512.jpg

IMG_3568.jpg

IMG_3641.jpg

:wub: :wub:

Jeg skulle gjerne likt å fortalt dere at hun alltid er så vakker, men lille gullet er faktisk ikke særlig fotogen. Bevis følger:

IMG_3592.jpg

IMG_3636.jpg

IMG_3595.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I går var vi på vår første utstilling, på Stevneplassen i Skien. Litt skummelt, og veldig morro! Jeg har egentlig vært i tvil om jeg i det hele tatt ønsker å bevege meg inn på utstillingsarenaen da sheltiemiljøet er veldig preget av spliden mellom to ulike leire: de som er hardnakka forkjempere av "true british type", og de som kommer med hunder med amerikanske linjer. Gårsdagen var derimot overraskende hyggelig, med koselig hundesnakk og ingen spydige kommentarer. Dommeren var dessuten kjempetrivelig! Vi var påmeldt i valpeshow 6-9 måneder, og Kenzie ble plassert som nr 2. i klassen - riktignok av bare 4 påmeldte, men med en kjempekritikk! Veldig uforventa, og veldig gøy!

"Noe stor men utrolig godt bygget. Velformet hode, flott silhuett. Gode vinkler f/b, passe kroppsmessig. Godt pelsanlegg. God blåfarge, men litt mye sort. Supert temperament!"

Har desverre ikke noen bilder å dele med dere, da jeg var altfor opptatt av å beundre lille valpen som tar alt på strak labb. Aldri før vært på utstilling og med minimalt med trening, likevel viste hun seg temmelig fint (men vi har mye forbedringspotensiale). Hun tok kanskje livet litt veeel med ro og satte seg gjerne ned, også på bordet når dommeren sjekket henne :P Men hun veit å sjarmere folk, og jeg syns det er superherlig å se hvor tillitsfull hun er til alle, og ekstra gøy blir det når dommeren kommenterer det.

Dette frister til gjentakelse :yes:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden sist oppdatering, og har desverre lite bilder å dele med dere. Men lille pelsdyret begynner å bli voksen, og er for øyeblikket allerede 10 måneder. Sommerferien har flydd forbi, og vi har egentlig ikke gjort noe annet enn å gå skogsturer, toppturer og også vært på telttur. Lite lydighetstrening der, med andre ord.

Nå har et nytt kapittel startet for oss begge, jeg har begynt på studenttilværelsen her i Kristiansand og Kenzie har med det blitt byhund. Litt utfordrende med en hund som skal gjete sykler i en by hvor "alle" sykler, men det går fremover. Vi er i tillegg så heldige å ha verdens hyggeligste utleiere, som att på til har ei datter som elsker hunder, og siden hun ikke får lov til å få sin egen vil hun veldig gjerne ta med Kenzie ut på tur. Vinn-vinn situasjon! I tillegg har hun jeg bor med en helt annet timeplan enn meg, noe som resulterer at Kenzie er svært lite alene hjemme, så hun stortrives :ahappy:

Nå har vi nettopp meldt oss inn i Kristiansand Hundeklubb og håper på å få deltatt på både kurs og treninger nå etterhvert. Postafen har vist seg å være løsningen på bilsyken til Kenzie, så vi er superklare! Det eneste som mangler nå er å bli bedre kjent med turområdene her i Kristiansand.

Så, om det finnes noen soniser her i Kristiansand som har lyst til å gå tur med oss og vise oss litt rundt, ville vi virkelig satt pris på det altså!

2reo03s.jpg

Slenger med et bilde fra EFIT'en vår av en småtrøtt sheltie som ikke helt er klar for å stå opp :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her kommer jeg inn og forventer bilder, og hva får jeg?

:P

Morsomt med studenttilværelse! Kjempebra at du har fått en ordning på litt pass. Kjenner jeg savner det litt selv.

Du må oppdatere oss om hvordan det går med klubben og trening etterhvert!

Og flere *kremt* bilder *kremt* :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her kommer jeg inn og forventer bilder, og hva får jeg?

:P

Morsomt med studenttilværelse! Kjempebra at du har fått en ordning på litt pass. Kjenner jeg savner det litt selv.

Du må oppdatere oss om hvordan det går med klubben og trening etterhvert!

Og flere *kremt* bilder *kremt* :sleep:

Nå tok jeg faktisk med meg kameraet ut på tur for å ta bilder, men etter sånn 3 bilder tok det stopp :P Møtte nemlig på en snill aussie som Kenzie fikk leke med fritt, men siden hun kan finne på å gjete sykler følte jeg at jeg måtte følge litt ekstra med i tilfelle noen kom syklende. Og det gjorde det jo, men da har jeg funnet ut at det går helt greit i slike situasjoner hvor hun er mer opptatt av andre hunder :ahappy:

Uansett, jeg prøvde :P , men du får nøye deg med disse to:

thumb_IMG_5507_1024.jpg

thumb_IMG_5502_1024.jpg

Lover å bli flinkere til å ta bilder av henne fremover! :D

Hun er sååå nydelig :wub: Blue merle sheltie er skikkelig eye candy. Absolutt den peneste fargen etter min mening ^^

Tusen takk, og jeg er egentlig helt enig! Men nå når jeg har èn så har jeg egentlig ingen sånne fargepreferanser for neste (for ja, det blir en til! Med mindre det blir såpass lenge til neste at det er en collie som kommer i hus i stedet :) ). Eller altså, jeg har jo visse preferanser innen de ulike fargene da, som at jeg foretrekker skygget sobel ovenfor de andre sobel-fargene, og at en blue merle skal ha dype tantegninger, men sålenge fargene er gode og riktige så blir det hipp som happ :ahappy:

Så utrolig søt hun er! :)

Takk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kenzie er 11mnd gammel, herregud tenk at hun snart er et år! Vi er nå i gang med grunnkurset i lydighet, som går så som så :P Neida, hun er egentlig veldig flink, det er bare veldig en veldig uvant situasjon for henne å ha 40+ hunder i nærheten samtidig som hun skal ha fokus på meg. Men det går bedre og bedre for hver gang. Hun har også fått en fast lekevenn i en herlig blandingsvalp som har like mye fart som henne, så det er supert! Ellers koser vi oss på turer i Jegersberg, det eneste som er litt kjipt er båndtvangen som har blitt helårs. Men nå i høstferien reiser vi hjem til Telemark og da får hun løpe fritt :ahappy: 

Her er noen bilder fra en tur til Jegers, tatt med kompaktkamera så ikke akkurat verdens beste kvalitet..

DSC05557.thumb.jpg.d80e5402aa55dfb2325bd

DSC05543.thumb.jpg.254b6b7a60b6df0488d76

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På onsdag ble verdens herligste pelsdott 1 år <3 Dagen etter fylte jeg og vi feiret med en aldri så liten photoshoot.. Ikke sånn kjempevellykket, men tror likevel man ser vi er litt glad i hverandre da :aww:

izxbom.jpg

Fine jenta mi <3 

211s10n.jpg

f19sgz.jpg

xmk9oo.jpg

11rerzo.jpg
"Er vi ikke ferdige snart??"

33uponc.jpgSelvfølgelig følger jo ikke jeg med her på det siste da, men sjekk uttrykket hennes da :wub: lille raringen min

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...