Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsterapi er viktig!


Kaja
 Share

Recommended Posts

I en trist dag i foreldrenes liv måtte de innse de brutale fakta. Sønnen Caleb lå på sykehuset med omfattende hjerneskade og flere brukne ledd etter en bilulykke. Overlevelse var slettes ingen selvfølge.

http://www.smud.no/mennesker/sonnen-ble-alvorlig-skadet-en-bilulykke-han-motte-sa-det-som-skulle-vise-seg-forandre-livet-hans/

http://youtu.be/qe87cNLQCqA

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyreassistert terapi er fantastisk, de bruker det mye med barn med cerebral parese og autisme. Brukes også mye i forbindelse med mental helse (også hos voksne), og har god effekt på angst, depresjon, traumer, spispeforstyrrelser og rusmiddelmisbruk. Er skikkelig dyreassistert terapi nerd, og skriver hovedoppgave om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyreassistert terapi er fantastisk, de bruker det mye med barn med cerebral parese og autisme. Brukes også mye i forbindelse med mental helse (også hos voksne), og har god effekt på angst, depresjon, traumer, spispeforstyrrelser og rusmiddelmisbruk. Er skikkelig dyreassistert terapi nerd, og skriver hovedoppgave om det :)

Jeg har veldig lyst å utdanne Ymse innen det, ikke bare som besøkshund. Men nå jobber jeg ikke på institusjon ol lenger så vet ikke hvor lett det er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært så heldig å fått en tå innenfor en barnekreftavdeling med min besøkshund, vi har planer om å gå videre med utdanning innenfor pedagogikk og barn når matmor en vakker dag får tida til det, for makan så givende de to oppdragene vi så langt har hatt var! Vi går til vanlig på sykehjem, men har begynt å jobbe mer og mer med de skjermede og dårlige pasientene, åh, skulle gjerne vært der hver dag, for det stakkarslige korte ukentlige besøket vårt strekker ikke til alt vi skulle ha gjort. Flere gode ekvipasjer trengs!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...