Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tenker å trene lydighet med den lille håpefulle valpen.

Men, for å klare det så må jeg finne et miljø jeg kan trene sammen med, og en klubb som jevnlig kanskje arrangerer kurs innen konkurranselydighet osv.

Men, hva finnes det i Bergen? Og hvilken velger man?

Skrevet

Retrieverklubben på Varden - fast trening hver onsdag, samt mulighet til å bruke banen lørdager. Som regel en del på trening, mindre i skoleferiene enn ellers.

BSBK på Stend, mener de også har trening onsdager.

Bergen Hundehall - ingen klubb, men innetrening. Kjenner ikke opplegget, men det er det sikkert andre som kan forklare deg.

Det er de eg kjenner til som har aktive lydighetsgrupper.

Angående konkurransekurs må en bare følge med hos forskjellige klubber/hundeskoler, og prøve å grabbe seg en plass når noe blir lyst ut. Litt for få kurs i forhold til interessen for øyeblikket :) Se om du finner ett bronsemerkekurs, det er en fin intro til LP. Retrieverklubben har nettopp hatt ett, vil tro de skal ha igjen til våren.

Skrevet

Retrieverklubben på Varden - fast trening hver onsdag, samt mulighet til å bruke banen lørdager. Som regel en del på trening, mindre i skoleferiene enn ellers. 

 

BSBK på Stend, mener de også har trening onsdager. 

 

Bergen Hundehall - ingen klubb, men innetrening. Kjenner ikke opplegget, men det er det sikkert andre som kan forklare deg. 

 

Det er de eg kjenner til som har aktive lydighetsgrupper. 

 

Angående konkurransekurs må en bare følge med hos forskjellige klubber/hundeskoler, og prøve å grabbe seg en plass når noe blir lyst ut. Litt for få kurs i forhold til interessen for øyeblikket :) Se om du finner ett bronsemerkekurs, det er en fin intro til LP. Retrieverklubben har nettopp hatt ett, vil tro de skal ha igjen til våren. 

Takk for utfyllende svar. Bronsemerke er kanskje ikke så dumt siden jeg aldri har gjort det før og hun bare er lille valpen. Jeg får holde utkikk!

Er medlem i bsbk men synes det er langt til stend :P

Bergen Hundehall har konkoransekurs med Hege Johnsen i okt/nov og med Synnøve Matre i januar.

Begge kursene er fulle, men å være med som obeservatør kan også være veldig lærerikt :)

http://www.bergenhundehall.com

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

Skrevet

Takk for utfyllende svar. Bronsemerke er kanskje ikke så dumt siden jeg aldri har gjort det før og hun bare er lille valpen. Jeg får holde utkikk!

Er medlem i bsbk men synes det er langt til stend :P

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

Lydighet innenfor bruksprogram.
Skrevet

Ikke dumt, skal sjekke ut :)

Brukslydighet, vet dere hva det er?

I NBF er det en skogsdel, spor eller rundering, samt en lydighetsdel.

Noen av de samme øvelsene går igjen ift vanelig lp, og noen er helt forskjellige.

For å få godkjent eller opprykk må man ha en viss poengsum innenfor skogsdelen og en viss poengsum innen for lydigheten.

Skrevet

I NBF er det en skogsdel, spor eller rundering, samt en lydighetsdel.

Noen av de samme øvelsene går igjen ift vanelig lp, og noen er helt forskjellige.

For å få godkjent eller opprykk må man ha en viss poengsum innenfor skogsdelen og en viss poengsum innen for lydigheten.

Takk :) kanskje jeg må se litt på det også.

Er du medlem i Bergen hundehall?

Bra? Dårlig?

Skrevet

Takk :) kanskje jeg må se litt på det også.

Er du medlem i Bergen hundehall?

Bra? Dårlig?

Jeg er medlem ja, og veldig fornøyd med å kunne trene under tak når det regner 40-60 dager i strekk :lol:

Synes det er helt supert at det også åpnes for agilitytrening til neste år.

Og ikke minst såpass fleksible treningstider, mener det er 07-22 (hver dag).

  • Like 1
Skrevet

Jeg er medlem ja, og veldig fornøyd med å kunne trene under tak når det regner 40-60 dager i strekk :lol:

Synes det er helt supert at det også åpnes for agilitytrening til neste år.

Og ikke minst såpass fleksible treningstider, mener det er 07-22 (hver dag).

Verdt kostnaden med andre ord? Hvordan er miljøet? Bra?
Skrevet

Verdt kostnaden med andre ord? Hvordan er miljøet? Bra?

Jeg synes det ja. :)

Mange flinke og hyggelige folk. Pga turnusjobb så trener jeg stort sett på dagtid og da møter jeg sjeldent på mer enn 1-2 andre.

  • Like 1
Skrevet

Det hender også at Fjellanger har kurs med flinke folk. Men hvis du synes det er for langt til Stend, så er vel Lysekloster alt for langt  :ahappy:

For kurs er det ikke et problem, men for kjøring på daglig basis for å trene er det i lengste laget :P
Skrevet

Er det ingen klubber så trener i nærheten av Vadmyra, uten at man må ta flere busser dit og bruke oppimot en time for å komme oss en vei? ;P

Ingenting organisert så vidt jeg vet nei.

Men bussen fra Vestkanten til Varden bruker vel ikke mer enn 10 min ca :)

Skrevet

Kan jeg ta den til Bergen Hundehall?

Det kan du ja, det er ett stopp lengre enn Varden :)

Da hopper du av ved Shell Varden, går ned grusveien over bondemarken og tar opp til høyre der veien deler seg.

3-5 min å gå fra busstoppet.

Skrevet

Det kan du ja, det er ett stopp lengre enn Varden :)

Da hopper du av ved Shell Varden, går ned grusveien over bondemarken og tar opp til høyre der veien deler seg.

3-5 min å gå fra busstoppet.

hmm, ikke dumt! Da er jo det enkelt for oss å komme oss dit :D

  • Like 1
Skrevet

@ er det forresten mulig å komme innom med hund uten at man er medlem for å se hvordan ting er der borte ogsånn?

Det går sikkert fint, men bør avtales på forhånd. Hallen er låst med mindre det er noen der å trener/ har kurs :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...