Gå til innhold
Hundesonen.no

Landseer?


Polfarer
 Share

Recommended Posts

Hei!

Håpe noen snille forumfolk kan hjelpe meg med litt fornuftige tanker her..:)

Jeg er veterinærstudent i Polen og savner virkelig det å ha hund. Så i vår begynte jeg å tenke på å kjøpe. Var rundt og tittet på litt forskjellig både valper og omplasseringshunder.

Først tenkte jeg at det hadde vært praktisk med en liten hund som kan reise i kabinen på flyet. Men etterhvert så har dette vært uaktuelt fordi det er de litt større rasene jeg virkelig har lyst på.

Så når jeg før sommeren kjøpte bil fordi jeg skulle ta med hesten min nedover men etterhvert fant ut at å ta med hesten ville vært for min egen trivsel og ikke for hesten sin så han ble solgt til ett nytt godt hjem hvor han stortrives.

Dermed har jeg nå bil og den er med til Polen så jeg vil da kjøre hjem til jul og sommer fremfor å ta fly. Da står jeg også mye friere til å velge større hund. Jeg er nemlig ikke veldig glad i å sende hund med fly hvor de må sitte i lasterommet.

Så var det det å velge rase da. Jeg har alltid hatt lyst på landseer helt siden jeg møtte en når jeg var ca 6 år. Familien har hatt newfoundlendere og har nå en stor mix mellom leonberger, shaefer, border collie og litt til. Så det er relativt store hunder jeg er vandt med å ha.

Vi har en stor leilighet i første etasje med en balkong og en terrasse + gigantiske parker og en stor elv (ikke helt badevennlig men har da sett bikkjer som har fått bade litt der) rett utenfor døren (type 50m).

Har fått kontakt med en oppdretter som venter valper nå de nærmeste dagene og jeg har jo da veldig lyst til å si at jeg vil ha en. Men så er jeg veldig usikker på om det er fornuftig å ha en slik stor hund nå. Aktivitetsnivået og sånt er jeg klar over og det er ikke noe problem. En av grunnene til at jeg vil ha hund er at det blir mye lesing så jeg trenger å ha noe å koble av med.