Gå til innhold
Hundesonen.no

Godkjent flybur med hjul?


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Vi har hatt Atlas i flere år nå, og flyr flere ganger i året.

Er veldig fornøyd!

Har 3 Atlas 50, alle har tålt hard bruk.

På Atlas 40, Atlas 50 og Atlas 60 er det avtagbare hjul som man enkelt klikker av og på.

Har også en Skudo, med avtagbare hjul.

Har dog ikke flydd med dette buret, det er kun brukt i bilen til mamma.

I og med at dette buret ikke har vært utsatt for like store påkjenninger, så er det vanskelig å si om det e rlike holdbart.

Men det virker jo ok.

Skudo er vel Tropehagens merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulliver funker helt fint for meg og hjula er greie å ta av og på. Det jeg synes er dritt med dem er de låsene som faller av bare man ser litt hardt på de (jeg reiser med to bur så legger de sammen på flyplassen for å få de frakta med meg). De har jeg bestilt ganske mange ekstra av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Atlas-bur og er egentlig ikke fornøyd. Låsemekanismen på døra er dårlig og veldig lett å ødelegge om hunden tygger litt på den myke plasten. Jeg har kjøpt med hjul, men festet til det ene hjulet ble raskt slått i stykker på en flytur/transport på flyplass. Rommet oppå er ikke stort nok til å få hjulene oppi, noe som er litt klønete siden man da må ha hjulene i håndbagasjen om man har sendt avgårde annen bagasje alt. Det som er bra er at låsene på siden av burdet (for å feste topp mot bunn) er veldig bra. Og kjekt med uttrekkbart håndtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på om noen har vært borti noen flybur - helst med hjul - som de er ekstra fornøyd med? Vi må handle litt, men i jungelen aner jeg ikke hva jeg skal gå for.

Jeg har Clipper, og er veldig fornøyd med hjulene. Enkle å ta av og på, og lagring i toppen av buret. Det jeg ikke liker med buret er at det ikke er noe håndtak oppå buret, men foran som kan trekkes ut for å dra buret. Jeg har løst det med å ha en stropp rundt. Det går sikkert an å skru på et håndtak fra Clas Ohlson elns også, men er ihvertfall ikke standard på buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har veldig dårlig erfaring med clipper bur. Buret tålte veldig lite vekt og fikk en solid bulk i taket av "ingenting", så jeg hadde ikke tatt sjansen på å putte noe som helst levende inn i et sånt bur :(

Hm, jeg opplever mitt som veldig solid, bedre enn Atlas (uten at jeg opplever Atlas som noe dårlig). Mitt har bare flydd et par ganger, men også bruke i bil og rundt omkring når jeg trenger et mobilt bur.

Hva mener du med tålte lite vekt? Hva man kan stable oppå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg opplever mitt som veldig solid, bedre enn Atlas (uten at jeg opplever Atlas som noe dårlig). Mitt har bare flydd et par ganger, men også bruke i bil og rundt omkring når jeg trenger et mobilt bur.

Hva mener du med tålte lite vekt? Hva man kan stable oppå det?

Ja hun hadde puttet en liten bag med klær oppå det i bilen og da ble det bulk i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun hadde puttet en liten bag med klær oppå det i bilen og da ble det bulk i taket.

Hm, da tør jeg påstå at hun muligens hadde et defekt bur. Jeg har str. 4-buret, og tror nesten jeg skulle tørre å såvidt stå på det med mine noen og åtti kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...