Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs/treninger i nærheten av Oppsal


Maria
 Share

Recommended Posts

Jeg flytter i disse dager, og tenker at når jeg er ferdig flytta er det på tide å begynne mer trening med minien. Hun får ikke utnyttet potensialet sitt sånn vi har hatt det hittil, og det er på tide at jeg gjør noe med det. Vi er fortrinnsvis interessert i agility. Tenker at et nybegynnerkurs, hos noen som ikke krever bronsemerket i lydighet for at vi skal kunne delta, hadde vært supert til å begynne med. Også videre trening etter det. Har noen forslag til hundeskoler eller andre samlingssteder der vi kan få trent ikke så altfor langt unna Oppsal? Har bil, men ønsker helst å holde meg innenfor Oslo-grensa pga bompenger sånn på sikt. Har alltid bodd i Lørenskog, ikke langt unna sånn egentlig, men har da trent hos Stovner hundeklubb med Chess. Anyone? Hilsen fersk Oslo-borger! :) Edit: er også interessert i andre ting å trene på. Vi er helt blanke som team. Men å trene med andre er en forutsetning. Så tips annet enn for agility tas også mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste særlig aktive klubben innenfor bomringen er Oslo og omegn dressurklubb som trener på Brekke i Maridalen på sommeren og Sinsen på vinteren. Det nærmeste Oppsal er Familiehunden på Skullerud, men de driver mest med aktivisering og hverdagslydighet. Oslo hundeskole på Økern vil jeg ikke anbefale. :P Mener Din Beste Venn har noe utover i den retningen (inkludert treninger for de som har gått kurs der tro?) men det er nærmere Kolboten, altså utenfor bomringen.

Var de jeg kom på umiddelbart ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, dere. Jeg får sjekke ut Familiehunden. Har ymse erfaring med Oslo hundeskole. Både god og dårlig. Men at det er i "umiddelbar" nærhet er et viktig suksesskriterie for oss denne gangen, så kurs eller trening på Skullerud høres passende ut!

Synd det ikke er noen av de skolene eller klubbene jeg liker best i nærheten. Canis f.eks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mange, mange kurs, og det eneste jeg aller helst skulle hatt igjen penga for, var et videregående unghundkurs hos Familiehunden. :P Men fellestreninger er tross alt noe annet enn kurs, så det kommer jo gjerne litt an på hva du er ute etter. :)
Holder på å sjekke ut videregående kurs hos dem. Er primært kurs jeg vil begynne med. Enn så lenge har vi to aldri trent skikkelig sammen. Så vi trenger kurs! :) Tenker jeg melder meg på det som begynner nå snart, så rekker vi å komme i gang før minien fryser ihjel ute :P Edit. Å fader. Leste omvendt av det du egentlig skrev jeg. Så du var ikke fornøyd? Hvilken instruktør gjaldt det? Send gjerne PM. Har vært veldig fornøyd med mange kurs, men har avbrutt kurs hos Stovner hundeklubb blant annet. Så det er ikke bare bare å finne gode kurs!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden er typisk familiehund-rettet, og min erfaring (som begynner å bli noen år gammel nå, vel å merke) er at Knut ikke er så veldig god på den tekniske konkurransetreningen. Så kanskje ikke det du mest er ute etter?

Ellers så trente jeg på Trasop skole i går, og det fungerte veldig greit. God plass, og passe med forstyrrelser. Var litt spontant, ellers hadde jeg spurt om du ville være med. Men kan gjerne gjenta det!

Ellers er det ikke så langt til Canis på Lahaugmoen da, hvis du kan tåle bompengene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmet lokale og kurs med canis på Lahaugmoen... Hm. Det frister! Må høre med sambo om vi har råd :P Det høres veldig perfekt ut for oss kjenner jeg.

Bare vær obs på at innelokalet er ganske lite. Ikke noe å trene apport, rute og innkalling på. Men helt greit til momenttrening.

Det beste innelokalet er OODK i Sinsenhallen, men de har ikke noe kurs eller (offisiell) instruktør. Men du får hjelp om du ber om det, og det er mange flinke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at innelokalet er ganske lite. Ikke noe å trene apport, rute og innkalling på. Men helt greit til momenttrening. Det beste innelokalet er OODK i Sinsenhallen, men de har ikke noe kurs eller (offisiell) instruktør. Men du får hjelp om du ber om det, og det er mange flinke der.
Vi er HELT ferske som ekvipasje, så noe rute er uansett ikke i sikte ennå :P Jeg tror det skal gå bra selv om det er litt liten plass. Når vi får kurset oss litt, så vi har et grunnlag sammen, er fellestreninger mye mer aktuelt kjenner jeg :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit. Å fader. Leste omvendt av det du egentlig skrev jeg. Så du var ikke fornøyd? Hvilken instruktør gjaldt det? Send gjerne PM. Har vært veldig fornøyd med mange kurs, men har avbrutt kurs hos Stovner hundeklubb blant annet. Så det er ikke bare bare å finne gode kurs!

Familiehunden er typisk familiehund-rettet, og min erfaring (som begynner å bli noen år gammel nå, vel å merke) er at Knut ikke er så veldig god på den tekniske konkurransetreningen. Så kanskje ikke det du mest er ute etter?

Jeg synes at det er viktig at instruktøren er engasjert, viser omtanke for ekvipasjene og er villig til og ikke minst evner å være kreativ når de møter hunder og eiere som ikke er som alle andre, eller som er på et annet nivå enn andre kursdeltakere. Det betyr ikke at jeg forventer at folk ruller på bakken og hyler av begeistring, men jeg forventer at instruktøren er innom meg i løpet av en time og faktisk instruerer, og ikke bare lar være fordi vi kan ting allerede. :P Jeg synes også at det blir litt spesielt å legge fram et kurs som "viderekomment", når en time blir brukt på å kjøre trikk og tusle rundt utenfor et kjøpesenter. Jeg kom med denne tilbakemeldinga mens jeg gikk på kurs og opplevde til en viss grad at de blei tatt til følge, bare for å ha presisert det, men jeg hadde null kjemi med instruktøren (og blei nok litt fornærma over at han ikke viste noe interesse for bikkja mi i det hele tatt, han tok aldri på henne og jeg trur ikke han så på henne engang), og blei overhodet ikke inspirert til å trene mer. :teehe:

Men nå ser jeg at de har mange flere instruktører enn bare Knut, og jeg veit om mange som går der igjen og igjen og er superfornøyde også. Men monoton og teknisk interesse for klikking er ikke for meg, jeg liker at det er litt liv og røre og treningsglede. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er viktig at instruktøren er engasjert, viser omtanke for ekvipasjene og er villig til og ikke minst evner å være kreativ når de møter hunder og eiere som ikke er som alle andre, eller som er på et annet nivå enn andre kursdeltakere. Det betyr ikke at jeg forventer at folk ruller på bakken og hyler av begeistring, men jeg forventer at instruktøren er innom meg i løpet av en time og faktisk instruerer, og ikke bare lar være fordi vi kan ting allerede. :P Jeg synes også at det blir litt spesielt å legge fram et kurs som "viderekomment", når en time blir brukt på å kjøre trikk og tusle rundt utenfor et kjøpesenter. Jeg kom med denne tilbakemeldinga mens jeg gikk på kurs og opplevde til en viss grad at de blei tatt til følge, bare for å ha presisert det, men jeg hadde null kjemi med instruktøren (og blei nok litt fornærma over at han ikke viste noe interesse for bikkja mi i det hele tatt, han tok aldri på henne og jeg trur ikke han så på henne engang), og blei overhodet ikke inspirert til å trene mer. :teehe:

Men nå ser jeg at de har mange flere instruktører enn bare Knut, og jeg veit om mange som går der igjen og igjen og er superfornøyde også. Men monoton og teknisk interesse for klikking er ikke for meg, jeg liker at det er litt liv og røre og treningsglede. :)

Takk for innspill! Jeg er enig med deg i siste setning forøvrig :)

Tror nok vi går for Canis om det blir noe kurs nå før jul.. jeg kjenner at det ER jo Canis mitt hjerte ligger nærmest, da jeg og Chess har gått en hel haug med kurs hos dem og alltid har vært veldig fornøyde med det! Får leve med litt kjøring, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Jeg er enig med deg i siste setning forøvrig :)

 

Tror nok vi går for Canis om det blir noe kurs nå før jul.. jeg kjenner at det ER jo Canis mitt hjerte ligger nærmest, da jeg og Chess har gått en hel haug med kurs hos dem og alltid har vært veldig fornøyde med det! Får leve med litt kjøring, da. 

Jeg er medlem i Drammen Brukshundklubb, og bor ni minutter unna hundehallen. Det absolutt enkleste for meg er å gå kurs der. Allikevel kjører jeg gladelig en halvtime til Asker for å gå på Canis kurs fordi det er, som du sier, det som ligger hjertet mitt nærmest. Det hjelper ikke om det ligger nærme om det ikke er noe ålreit å trene der tenker jeg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i Drammen Brukshundklubb, og bor ni minutter unna hundehallen. Det absolutt enkleste for meg er å gå kurs der. Allikevel kjører jeg gladelig en halvtime til Asker for å gå på Canis kurs fordi det er, som du sier, det som ligger hjertet mitt nærmest. Det hjelper ikke om det ligger nærme om det ikke er noe ålreit å trene der tenker jeg. :)

Nettopp. Så får man heller vurdere å finne noe nærmere når tiden er inne for treninger på mer privat initiativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...