Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket(e) dyr har du?


Synne

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

jeg har foruten om bea, 2 katter.

her er bilde:

240420062159jcDkc4qkjKccF1pJ41.JPG

240420062152R1nsMCiIurKvFeNMKU.JPG

120820051516Y2PuWOxh9FuMILrUau.jpg

har også to akvarium.

et på 170liter med 9 malawicicklider fordelt på 3 sorter

+ 2 praktbotia, 2 pleco

:

2205200614001LSMLUYbr9etX46TVr.JPG

et på 63liter med

- 1kampfisk

- 6-7 guppy

- 2 orange molly

- 11 neon tetra

- en gul algespiser

220520061456baXPcPGcoAWlH686WF.JPG

jeg har nylig flyttet sørover og da måtte jeg gi bort en del dyr. her er noen bilder:

Ilderen Luna med den ene katta mi, pusken:

09112005190213FrL691k41FFg.jpg

Luna i armkroken.

290920051923yZXFZECzJHdIS7OlFh.JPG

jeg savner hun veldig mye

og lille Adrian:

14102005191713kGhFGLVhJKgn.jpg

han har fått seg kjærest han.

og lille Zarah:

050120061659YPH5FTZapOesQ2dmDX.JPG

hun døde av sykdom rett før jeg dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har foruten om bea, 2 katter.

http://www.fotoknudsen.no/archive32/120820...kjKccF1pJ41.JPG

er er bilde:

http://www.fotoknudsen.no/archive32/120820...IurKvFeNMKU.JPG

http://www.fotoknudsen.no/archive22/120820...h9FuMILrUau.jpg

har også to akvarium.

et på 170liter med 9 malawicicklider fordelt på 3 sorter

+ 2 praktbotia, 2 pleco

:

http://www.fotoknudsen.no/archive33/120820...br9etX46TVr.JPG

et på 63liter med

- 1kampfisk

- 6-7 guppy

- 2 orange molly

- 11 neon tetra

- en gul algespiser

http://www.fotoknudsen.no/archive33/120820...coAWlH686WF.JPG

jeg har nylig flyttet sørover og da måtte jeg gi bort en del dyr. her er noen bilder:

Ilderen Luna med den ene katta mi, pusken:

http://www.fotoknudsen.no/archive26/120820...rL691k41FFg.jpg

Luna i armkroken.

http://www.fotoknudsen.no/archive25/120820...zJHdIS7OlFh.JPG

jeg savner hun veldig mye

og lille Adrian:

http://www.fotoknudsen.no/archive25/120820...GhFGLVhJKgn.jpg

han har fått seg kjærest han.

og lille Zarah:

http://www.fotoknudsen.no/archive28/120820...apOesQ2dmDX.JPG

hun døde av sykdom rett før jeg dro.

Ja du hadde hverfall rikelig med dyr :( Kjempe fine :(

Endret av Moderator Taz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har:

En katt

En hest

Masse hybelkaniner

Dessuten har naboen sauer(Hunden var veldig redd for sauer siden den fløy rett på gjerdet, og den trakk seg unna sauer når vi var på tur i skogen, det syns jeg egentlig er ganske kjekt!)

Har hatt:

en hund

to kaniner

masse fisker(siste fisken døde igår :wub: siden det var sånn sykdom i akvariet)

masse kyllinger og høner/noen haner, dessuten en "reklame"hane=P

en gås :)

en katt før den vi har nå.

Og sikkert noen til dyr=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Forruten alle vovvene har jeg denne godgutten:

DSCF0024.jpg

Han er en Holsteiner vallak på 11 år.

Bilde20Liv20Irene20chance202.jpg

Her er jeg og Chance i aksjon under Lier Horse Show. Vi har konkurrert opp til 135 klasser, og gjort det forholdsvist bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to gullfisker :P de heter fich & chips :D

rett før jul hadde jeg en dvergvedder kanin som het trampe .. han ble 7,5 år og dde da av nyresvikt :P

ønsker meg ny kanin men nå har mamma solgt buret også <_< :)

må ta noen bilder av fiskene mine og finne noen av den gamle kaninen så dere får se :D

kommer senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floppy 14 mnd gammel kastrat. Skipskatt så han har 24 tær.

DSC00018.jpg

Blanko 10 uker gammel huskatt. Bor her sammen med søstra si som en kompis skal ha. Henta de på søndag :D

06.jpg

kompisens katt i bakgrunnen. To små på 10 uker pluss småfornærma stor katt er litt styr om dagen hehe.

P1010016.jpg

Har i tilegg 6 akvarier mellom 30 og 160 liter, og sikkert godt over 200 fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

Baltus (hund, engelsk springer spaniel)

Tapper (katt)

Jocèlyn (teddymarsvin)

Wiggly (teddymarsvin)

Har tidligere hatt diverse marsvin og kaniner (dvergveddere) da jeg drev litt oppdrett, slørhaler (fisker), ørkenrotter, hamstere, samt to hunder til (henholdsvis 4mnd og 1 år og 3mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tillegg til våre 4 hunder (ligger bilder av dei under "min hund" en plass...)

så har eg 2 katter,mina og svartepus heiter dei. (har ikkje bilde av dei akkurat her)

og så har eg kasper (kanina mi), som er det eineste dyret som er bere mitt da :P

sittepent.jpg

kasperpaint.jpg

litt uklårt bilde, for det er egentlig "stillbilde" som eg tok fra en hoppefilm vi laga av når eg trena med kasper. her hopper han 40 cm.

trener kaninhopping med kasper og vi skal delta på vårt første stevne, 19 august ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere igjen.. Kjøpte 3 små musejenter i dag i Fauske :) Har lest om mus i over et halvt år, men har ikke fått tak i mus noensted. Endelig! De er et halvt år, men det gjør egentlig ingen ting for de er utrolig herlige og ikke minst TAMME :)

Lilly:

slektsferie2006144.jpg

Fiona:

slektsferie2006143.jpg

Foreløpig navnløs:

slektsferie2006152.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Trampe Line, min første kanin og beste venn som jeg fikk som 8 åring.

Trampe Line døde desverre 7 år gammel, av kreft :)

100_0053.jpg

(hun pleide alltid å slikke hånden min)

trampeline.jpg

Disse har jeg nå:

Nusse: nusse ble min i år 2002 (da var jeg 12), men flyttet ikke hjem til meg før Trampe Line døde, i 2005.

159_5938.jpg

Lilly: Lilly er like gammel som Nusse. Han skulle være min søsters, men jeg tok over ettersom hun ble fort lei.

soten.jpg

Phoebe: Hele familiens firbente bestevenn! Phoebe er det beste som har skjedd meg. Hun er 19 mnd gammel

PhoebeTinaNussaogpepperkakehus047.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver nytt innlegg jeg, da.

Per i dag har jeg bare Chessea og akvariumet mitt med ca. 20 stk. guppyyngel.

Chesseacopy2.jpg

Men jeg har hatt massevis av dyr opp igjennom årene. :)

Det første var familiens store akvarie, med masse digre scararer i.

Etter at vi hadde kvittet oss med akvariet, fikk jeg og søsteren min hver vår kanin. Søster fikk ei viltgrå hunn, som ble hetende Nussi. Jeg fikk ei sort hunn med litt hvitt, som het Tussi. Begge var dvergveddere, selvsagt verdens beste. Tussi døde ett år gammel av magesvulst. Like etterpå fikk jeg ny kanin, som da ble hetende Snella. Hun var blågrå i fargen, veldig pen jente.

Da Nussi var 7 år klarte hun å stikke av fra uteburet sitt, og frøs antakelig vis ihjel. En nabogutt fant henne i grøfta. Hun var helt fin, ingen utvendige skader i alle fall. To år senere døde Snella.

Deretter fikk jeg ilder, verdens kuleste dyr. Han bodde hos oss i litt over to år, før vi måtte omplassere han, da det ble for mye med han og Chessea, som da var valp. I tillegg var han totalt overhormonell, og markerte over alt i huset. Men vi ønsket ikke å bure han inne heller, så han måtte flytte til noen som ønsket å ha han mye ute. Casper var en flott og kraftig hannilder, som per i dag lever i beste velgående hos "Monica".

Casper20hjemmeside20089.jpg

Casper2.jpg

For litt siden gikk jeg til anskaffelse av to Roburowsky dverghamstere, som jeg dessverre måtte omplassere nesten med en gang, da minste "stebror" reagerte på dem. De het forøvrig "Lille" og "Tjukken", selv om begge var jenter.

Så en del dyr kan man si jeg har hatt. Alle har vært supre på hver sin måte. Men jeg er garantert mest fornøyd med hund og ilder. Så de to artene kan jeg ikke leve foruten, spesielt ikke hund. Men så lenge jeg bor hjemme får jeg nok ikke noen ny ilder, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...