Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på kontoret


Lykketroll
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er så heldig at jeg kan ta med valpen på kontoret, og det går forsåvidt greit. Hun er 4 mnd og blir litt oppmerksomhetssyk av og til, men det må jeg vel bare regne med :)

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan jeg etter hvert kan lære valpen at vi er på jobb og skal slappe av/vente til det er tid for tur eller gå hjem? Eller er dette slikt som går seg til av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt en trenger å trene på, noe skjønner de av eksempelet du setter. ;) Om du gir henne tur før dere kommer inn og gir henne en plass som er hennes (jeg har brukt en filt hjemmefra og hatt den nære føttene mine sånn at jeg har kunnet stryke og klappe på dem), vil det neppe gå lenge før hun både velger og skjønner at kontoret er rolig-sted.

I tillegg er det super sosialisering for valpen når det kommer folk innom, og ikke minst veldig greit å trene på å være aleine når du henter kaffe, kopierer litt, er på do osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lærer det etterhvert, det eneste du må passe på er å legge tilrette for at hunden skal forstå hva som skjer. Luft godt før jobb å gi minimalt med oppmerksomhet inne, slik at hun ikke får masse forventninger til at det skal hende masse gøy på jobb. La henne kjede seg litt rett å slett. Samme med andre folk som evt kommer innom, ikke la alle hilse på å kose eller leke med valpen hver gang, slik at valpetr også lærer seg å være rolig og behersket når det kommer og går andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som både Sandy og Malamuten sier :) Gi henne mindre oppmerksomhet så hun skjønner at hun må slappe av.

Jeg ville også hatt henne i sele og bundet henne fast i feks kontorbordet. Da lærer hun seg at hun ikke får lov til å hilse på alle som kommer inn. Hvis du får kunder/kolleger til å ignorere henne noen ganger, men lar henne hilse (etter en vær så god-kommando), så lærer hun seg at det ikke er så kult at mennesker kommer inn :) Da vil hun nok til slutt bare ligge å sove/slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med valpen min på jobb, han er 10 uker og har hittil vært med 4 dager på jobb.

Jobber som vernepleier så derfor er jeg ikke på kontoret alltid så han ligger derfor i buret sitt, og der føler han seg trygg og avslappet.

Har gått tur før jobb og tisseturer mens jeg er på jobb. Han får også bli med på gåturer med brukere vi har der, og får gå litt løs i personal leiligheten, ellers så må han ligge i buret. Når han er i buret gir jeg han null oppmerksomhet, og da legger han seg for å slappe av/sove med en gang. Funker veldig greit! Får også trent han på å være alene siden jeg er ute små turer fra han hele tiden.

Veldig kjekt å kunne ha med valpen på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bytta, så jeg har ikke lenger plass til sofa. Jentene er avspist med filter på gulvet når de er med, og ikke kommer det så mange på besøk lenger heller. De synes den nye jobben min er bare dritt. :D

du burde gå til bossen å kreve nytt kontor, jentene må ha sofa! Mener det er grunn nok, hihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentene burde klage til fagforeningen! Tenk å ikke få sofa!!

De så oppriktig betutta ut første gang de var med og skjønte at de var forvist til gulvet. :lol:

For meg har det å ha med valp og hund på kontoret vært helt supert. Både pga de treningsaspektene jeg nevnte tidligere, men også fordi de kan lære seg litt sjølkontroll. Mine går feks ikke ned fra sofaen før studenten eller kollegaen signaliserer at h*n er interessert i det, og mang en veiledning har blitt hjulpet på vei av en kontaktsøkende og inderlig Imouto (det er hun som ligger og koser på alle bildene) som bare sitter der ved føttene deres og lar dem dele ting mens de koser sakte med fleecepelsen hennes. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som både Sandy og Malamuten sier :) Gi henne mindre oppmerksomhet så hun skjønner at hun må slappe av.

Jeg ville også hatt henne i sele og bundet henne fast i feks kontorbordet. Da lærer hun seg at hun ikke får lov til å hilse på alle som kommer inn. Hvis du får kunder/kolleger til å ignorere henne noen ganger, men lar henne hilse (etter en vær så god-kommando), så lærer hun seg at det ikke er så kult at mennesker kommer inn :) Da vil hun nok til slutt bare ligge å sove/slappe av.

Lurt! Har tenkt på det en stund, men på tide å gjøre alvor av det. Hun kan sove lenge, men når hun er våken, trakker hun rundt og leter etter noe å lage trøbbel med :/

Supert å ha med hund på kontoret ja! (iallefall når vi har fått på plass kontor-reglene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...