Gå til innhold
Hundesonen.no

Normal Galskap - Kjæledyr


Ingridhw
 Share

Recommended Posts

Alt av dyrehold er vel langt fra galskap, det er helsebringende og svært positivt for mennesker. Jeg vil dog spekulere i at Are Olsen tar for seg de som drar strikken langt; utstillingsfantaster med blåsemaskiner, egne hundebadekar, dyretannregulering, millionbursdager, 40 katter i ett hus osv. Ser for meg mye humring ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet handlet jo ikke bare om hunder som kjæledyr, og de tok vel heller ikke for seg hvor kritisk det egentlig er. Når man nevner at shih tzu sliter med øyne som faller ut unnlater man jo å fortelle om alle de andre rasene på samme størrelse som sliter med det samme, og hvilke andre sykdommer som er et resultat av ekstremt eksteriør.

Jeg ble faktisk flau da mopsoppdretteren ble intervjuet, svarene som kom var jo som forventet; først skal man søke kredibilitet i form av at man faktisk jobber på dyreklinikk og i kraft av jobben møter på syke mopser, de synes man selvfølgelig synd på. Og oppdrettere skal jo ta ansvar, men det er jo dette spesielle vi er ute etter da.. :blink: Ille å se hvor virkelighetsfjerne og ansvarsfraskrivende man kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet handlet jo ikke bare om hunder som kjæledyr, og de tok vel heller ikke for seg hvor kritisk det egentlig er. Når man nevner at shih tzu sliter med øyne som faller ut unnlater man jo å fortelle om alle de andre rasene på samme størrelse som sliter med det samme, og hvilke andre sykdommer som er et resultat av ekstremt eksteriør. 

 

Jeg ble faktisk flau da mopsoppdretteren ble intervjuet, svarene som kom var jo som forventet; først skal man søke kredibilitet i form av at man faktisk jobber på dyreklinikk og i kraft av jobben møter på syke mopser, de synes man selvfølgelig synd på. Og oppdrettere skal jo ta ansvar, men det er jo dette spesielle vi er ute etter da..  :blink: Ille å se hvor virkelighetsfjerne og ansvarsfraskrivende man kan bli. 

Ja, enig. Det der var bare flaut.

Forøvrig et lettbeint og helt ålreit program. Synes alt som hadde med hund å gjøre var litt pinlig, skulle ønske de kanskje hadde tatt for seg noe annet enn utstillingshunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk flau da mopsoppdretteren ble intervjuet, svarene som kom var jo som forventet; først skal man søke kredibilitet i form av at man faktisk jobber på dyreklinikk og i kraft av jobben møter på syke mopser, de synes man selvfølgelig synd på. Og oppdrettere skal jo ta ansvar, men det er jo dette spesielle vi er ute etter da.. :blink: Ille å se hvor virkelighetsfjerne og ansvarsfraskrivende man kan bli.

Huff ja :( Kjenner jo henne som en oppegående person, men det ble litt kleint når hun holdt en så feit og flattrynet pesende hund på armen samtidig som det ble sagt bla bla bla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rimelig spesielt å jobbe på dyreklinikk og se hunder som blir operert og sliter med det, og så kjøpe en sånn hund selv. Svaret hennes var veldig tynt.

Programmet var ok - lett underholdning og lo godt da han spurte om han skulle vaske ku*** også på bikkja :lol: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rimelig spesielt å jobbe på dyreklinikk og se hunder som blir operert og sliter med det, og så kjøpe en sånn hund selv. Svaret hennes var veldig tynt.

Programmet var ok - lett underholdning og lo godt da han spurte om han skulle vaske ku*** også på bikkja :lol: .

Ikke bare kjøpe, hun er en av norges største oppdretter på mops..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet handlet jo ikke bare om hunder som kjæledyr, og de tok vel heller ikke for seg hvor kritisk det egentlig er. Når man nevner at shih tzu sliter med øyne som faller ut unnlater man jo å fortelle om alle de andre rasene på samme størrelse som sliter med det samme, og hvilke andre sykdommer som er et resultat av ekstremt eksteriør. 

 

Jeg ble faktisk flau da mopsoppdretteren ble intervjuet, svarene som kom var jo som forventet; først skal man søke kredibilitet i form av at man faktisk jobber på dyreklinikk og i kraft av jobben møter på syke mopser, de synes man selvfølgelig synd på. Og oppdrettere skal jo ta ansvar, men det er jo dette spesielle vi er ute etter da..  :blink: Ille å se hvor virkelighetsfjerne og ansvarsfraskrivende man kan bli. 

Tror ikke det er lurt å gå i dybden i sykdommer og problemer i raseavlen i et program med en vid målgruppe. Alltid greit å få frem slike ting i media som når ut til flere.

Synes det var en humoristisk fremstilling. Tror de fleste skjønner at majoriteten av hundeeiere ikke er så "ekstreme" (i mangel på et mer passende ord).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettvint underholdning ja, men nå har jeg litt tiltro til mennesker og tror at flere enn meg setter pris på inngående og kunnskapsholdige dokumentarer og dypdykk i miljøer man kanskje ikke kjenner så godt til fra før. Det hadde ikke kostet mye produksjonsmessig å nevne 10 andre raser som sliter med det samme, eller nevne 20 sykdommer og plager som skyldes avl på et ekstremt utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...