Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Vurderer å dra på D4A i år, bare for morroskyld.

Så da vil jeg gjerne ha tips til hotell/overnattingsteder hvor det er tillatt med hund, og som er i gåavstand fra varemessen (eller en kort togtur). Og helst ikke så veldig dyrt heller, siden flyreisen blir å koste litt..

Et annet spørsmål; Hvis man overnatter i Oslo, har man da lov å ha hunden med seg inn gjennom Oslo S, og inn i toget ?

Skrevet

Hei.

Så da vil jeg gjerne ha tips til hotell/overnattingsteder hvor det er tillatt med hund, og som er i gåavstand fra varemessen (eller en kort togtur). Og helst ikke så veldig dyrt heller, siden flyreisen blir å koste litt..

Et annet spørsmål; Hvis man overnatter i Oslo, har man da lov å ha hunden med seg inn gjennom Oslo S, og inn i toget ?

ja du kan ha hunden med på oslo s og på togene.

Du kan sove på hotell på gardermoen, ta flytoget til lillestrøm f.ex eller hotell i oslo og toget til lillestrøm.

• Like 1
Skrevet

Ikke peiling på hotellene, men ja, null problem på Oslo S, tilogmed på Oslo City kan man gå med hund uten at noen reagerer :)

• Like 1
Skrevet

Men det er alt annet enn billig da. :P

De har til og med skrudd opp prisene litt ekstra for den helgen.

Men det er grådig "luksus" å bo der. Altså bare ta med bikkjene og gå de 30meterne bort til inngangen til varemessen.

• Like 1
Skrevet

Hva betyr dette:

I hereby confirm my participation and agree that the hotel

cost is subject to a pet fee of NOK 500,- per stay

Det betyr vel bare at du bekrefter bestillingen, og godtar at det koster ekstra å ha med kjæledyr?

Skrevet

1800 for EN natt. Herregud jeg kommer opp i 6000 for ei helg på utstilling. Gud bedre.

Hvis jeg finner rimeligere overnatting så er det en viss sjans for at vi drar. :)

Skrevet

1800 for EN natt. Herregud jeg kommer opp i 6000 for ei helg på utstilling. Gud bedre.

Hvis jeg finner rimeligere overnatting så er det en viss sjans for at vi drar. :)

Si ifra om du finner noe billig som er tillatt med hund :P

Skrevet

Jeg har booket meg inn på Hotell letohallen jeg ;) Fant ut at det er ca 30 min å kjøre. 2800kr for å overnatte torsdag-søndag :-)

Går det noe kollektivt der? Vi som kommer med fly er avhengig av tog :P

Har funnet et hotell midt i Oslo som tillater dyr, for 995 kr pr natt :)

Skrevet

Går det noe kollektivt der? Vi som kommer med fly er avhengig av tog :P

Har funnet et hotell midt i Oslo som tillater dyr, for 995 kr pr natt :)

Eeehm... aner ikke :-P er rett ved E6.

Skrevet

Hva er billigste/raskeste transport med hund fra Oslo S til Lillestrøm?

Tog tar vel 10-15 minutter eller noe sånt? Usikker på om det er 60 eller 90 kr.

• Like 1
Skrevet

Også er det vel barnepris for bikkja?

Oslo S-Lillestrøm er to soner = 60 kr. Når det er helg eller helligdag kan en betalende voksen ha med inntil fire hunder/barn gratis. Utenom helga skal man egentlig betale barnepris for hunden, men det har jeg nesten aldri gjort på lokaltogene i Oslo og Akershus.

Det raskeste er toget. Prisen er den samme så lenge man reiser med Ruters transportmidler (dvs ikke flybuss, flytog eller Timeekspressen).

Skrevet

Hei.

Scandic byporten (tar deg 15 min å komme til D4A); 3 netter for 2597,- Frokost inkludert. Dyr tillatt.

Comfort Hotel Børsparken; 3 netter for 2447,- Frokost inkludert. Dyr tillatt.

First Hotell Millenium; 3 netter for 2777,-. Frokost inkludert. Dyr tillatt.

Vil anbefale deg å bo i Oslo, da kan du kombinere turen med litt storbybesøk og shopping, samt at det er ekstremt lett (og gratis for hund) å komme seg inn til Lillestrøm mens du er der. Alle disse tre hotellene ligger iallefall sentralt til.

Skrevet

Er ikke du og hunden medlemmer i norske redningshunder? Da får vel hunden reise gratis med NSB så lenge du har med arbeids-trekanten hvis jeg ikke husker feil? :)

Skrevet

Scandic byporten (tar deg 15 min å komme til D4A); 3 netter for 2597,- Frokost inkludert. Dyr tillatt.

Comfort Hotel Børsparken; 3 netter for 2447,- Frokost inkludert. Dyr tillatt.

First Hotell Millenium; 3 netter for 2777,-. Frokost inkludert. Dyr tillatt.

Vil anbefale deg å bo i Oslo, da kan du kombinere turen med litt storbybesøk og shopping, samt at det er ekstremt lett (og gratis for hund) å komme seg inn til Lillestrøm mens du er der. Alle disse tre hotellene ligger iallefall sentralt til.

Tusen takk for et flott svar :D

Er ikke du og hunden medlemmer i norske redningshunder? Da får vel hunden reise gratis med NSB så lenge du har med arbeids-trekanten hvis jeg ikke husker feil? :)

Jo vi trener i NRH :) Ja jeg tar med trekanten, jeg får henne gratis med på flyet + inn i kabinen :) Så håper NSB også har en slik ordning :D

• Like 1