Fommle Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Ja overskriften sier det meste, men si gjerne litt lm str på hunden og alder. Nani er 9 uker, tibetansk terrier (for det meste) og ca 3 kg vil jeg tro. Hun spiser vel 4 ganger til dagen, og ganske små porsjoner føles det som. Men jeg følger det som står på pakken med tørrforet og blandet inn litt vann og litt leverpostei. Hun får og skive med leverpostei til frokost, knødd ut i vann til grøt nesten. Det elsker hun. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Jeg fôrer tre ganger for dagen fra 8 uker til ca. 12 uker - da går jeg ned til 2 ganger daglig. Min valp er nå fem måneder og får mat morgen og kveld, godbiter og tyggeting innimellom - hun er i god kondisjon, ikke for tykk og ikke for tynn. Siter
Malamuten Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Første valp spiste dårlig så hun gikk rett over på 2 måltider sånn omtrent med en gang hun kom i hus (8-9 uker), somregel ble det bare 1, men hun fikk tilbudt 2, hennes eget valg og evt ikke spise da. Valp 2 spiste 3 måltider til han var rundt 3 mnd så gikk vi over til 2. Tipper jeg gjør det med neste også, evt dropper rett ned på 2 måltider om det blir mye godbiter innimellom, da får det være måltid nr 3. Godbiter er jo ikke bra mat somregel, så kommer nok til å fordele mengden på 3 måltider over på 2, sånn ca, men godbiter får evt være magefyll imellom de 2 måltidene med skikkelig mat. Siter
Guest Jonna Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Rekker aldri mer enn 3 jeg, da må jeg ta med matboks. Men mine har vokst opp og klart seg veldig bra med 3 måltider for dagen. Tror jeg har holdt på til 3-4 mnd-ish også gått over til to. Siter
Gjest Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Frem til 3 mnd. fikk han mat fire ganger om dagen, frem til han var 5 mnd. fikk han tre ganger, og etter det fikk han fri tilgang. Siter
Tabris Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Vi fikk Ozu da han var fire måneder. Vi ga ham mat fire ganger daglig i en kort periode, så ga vi ham tre ganger daglig noen måneder før vi reduserte til to ganger daglig. Jeg ville vært forsiktig med å gi leverpostei daglig. Som kos av og til gjør ingenting, men det er litt for salt for hunder i lengden. 1 Siter
Kaja Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 3 ganger når de kommer i hus, ned til to når de ikke virker så gira på mat tre ganger. Siter
spiremor Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Jeg mater 3-4 ganger om dagen. Har med niste når vi ikke er hjemme. Den siste uken har han spist uhorvelig mye pga kortison. Før det spiste han mindre. Håper det stabiliserer seg nå som han er av medisinene. Han er straks 3mnd. Siter
Fommle Skrevet 19. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 19. August 2014 Vi fikk Ozu da han var fire måneder. Vi ga ham mat fire ganger daglig i en kort periode, så ga vi ham tre ganger daglig noen måneder før vi reduserte til to ganger daglig. Jeg ville vært forsiktig med å gi leverpostei daglig. Som kos av og til gjør ingenting, men det er litt for salt for hunder i lengden. Det skal jeg notere meg, hun fikk det hos forrige eier så jeg har fulgt regimet derfra nå de første ukene for å ikke gi magen sjokk. Men nå er hun jo over på bare vårt valpefor f eks så jeg kan jo fint redusere leverposteien. Ser at vi fint kan gå ned til 3 måltider her da, synes ikke hun er så interessert i de to midt på dagen egentlig. Siter
Kaja Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Jeg mater 3-4 ganger om dagen. Har med niste når vi ikke er hjemme. Den siste uken har han spist uhorvelig mye pga kortison. Før det spiste han mindre. Håper det stabiliserer seg nå som han er av medisinene. Han er straks 3mnd. Det er jo bare å begrense matmengden. Minstemann her går også på kortison, han får ikke noe mer mat, og vi begrenser væskeinntak (han har begynt å tisse noe ekstremt etter at han begyne på kortison). Siter
spiremor Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Det er jo bare å begrense matmengden. Minstemann her går også på kortison, han får ikke noe mer mat, og vi begrenser væskeinntak (han har begynt å tisse noe ekstremt etter at han begyne på kortison). Han får ikke mer mengde, men før spiste han ikke opp. Det gjør han nå. Forer den mengden oppdretter anbefalte. Siter
Kaja Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Han får ikke mer mengde, men før spiste han ikke opp. Det gjør han nå. Forer den mengden oppdretter anbefalte. valper vokser fort, og foring er individuelt For etter hold i stedet for veiledende. Siter
spiremor Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 valper vokser fort, og foring er individuelt For etter hold i stedet for veiledende. Han er blitt tydelig tykkere den siste uken, så jeg øker ikke mengden enda altså først må aktivitetsnivået opp igjen 1 Siter
Lars J Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Gikk over fra 3 til 2 ganger dagen etter et par-tre uker (ved 6 kilo?) da hun var slapp til å spise og jeg ikke ville ha maten fremme. Hadde uansett tenkt å gå over til 2 ved 3 måneder siden jeg da var tilbake i jobb og jeg ikke ønsket å fore på kvelden i håp om å unngå å måtte ut om nettene (noe som ikke har fungert ennå) samt at hun får et energikick etter å ha spist. Selv ved 2 foringer dagen har hun spist dårlig i perioder (Appetitt valpefor), så jeg byttet akkurat (i går, ved 4 måneder, 9-10 kilo?) til 50/50 Appetitt og V&H valpefor (tørrforet oppblødt og mikset med V&H), og nå blir matskålen slikket helt ren enn så lenge i alle fall. I går kveld murret hun for tur, men satte seg opp foran der matskålen vanligvis står istedet til og med, noe som aldri har skjedd før. Kommer til å kjøre 50/50 så lenge det fungerer helt til "kjøp 5, få 6. gratis"-kortet på Felleskjøpet er brukt opp, som sikkert vil si til jul, og etter det er planen 100% V&H hjemme, så får jeg se hva det blir til på turer (noe bra tørrfor+frysetørret vom mix kanskje om hun er for kresen for bare et fullfor tørrfor). Interessant å se avføringen endre seg ved overgang til 50/50 V&H. Harde klumper bare store mengder hjemmelaget kefir har ordnet før, samt grønnskjær i farven. Ikke klarte hun å slippe siste klumpen heller, og jeg måtte starte med hundeposen der bak for å få slutt på hvordan hun virret frustrert rundt til skrevs over plenen. Siter
Renate A Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Han er blitt tydelig tykkere den siste uken, så jeg øker ikke mengden enda altså først må aktivitetsnivået opp igjen Kortison øker matlysten og man kan bli mer "oppblåst" i kroppen enn vanlig, bare som info dersom du ikke vet det Jeg går på liten dose kortison hver dag pga kronisk immunsviktsykdom, når sykdommen blir mer aktiv så må jeg trappe opp på kortisonen og da får jeg skikkelig god matlyst og kroppen hovner opp + at det er veldig lett å legge på seg dersom man ikke passer på fordi man går rundt og er sulten (det er i alle fall jeg). Siter
lucy Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Ville ikke blandet leverpostei i maten, om ambisjonen er at hun skal spise maten sin uten smaksforsterkere senere Beste er jo om hun spiser maten som den er, uten at man må drive å blande den med noe. Og så er leverpostei som Tabris sier ganske salt. 1 Siter
Enits Skrevet 19. August 2014 Rapporter Skrevet 19. August 2014 Min er nå 11 uker og får mat 3 ganger for dagen. Orijen puppy morgen og kveld, og v&h valp midt på dagen. Siter
Fommle Skrevet 20. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 20. August 2014 Jeg prøvde å ta bort leverposteien i dag og hun spiste opp porsjonene sin, det gjorde hun ikke sist uke med samme mat. Hun får valpefor, husker ikke merket i farten men tror det er royal canin. Hva er V&H som dere snakker om? 1 Siter
lucy Skrevet 20. August 2014 Rapporter Skrevet 20. August 2014 V&H = Vom og hundemat http://www.vomoghundemat.no/ Siter
mokken Skrevet 21. August 2014 Rapporter Skrevet 21. August 2014 Jeg gir valpene 3 måltider daglig fra jeg henter de hos oppdretter. Går ned til 2 måltider når de begynner å spise betraktelig senere/ ikke spiser opp alle måltid. Vanligvis rundt 4-5 mnd I tillegg får de endel bein og kjøtt utenom. Siter
Fommle Skrevet 21. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2014 Aha, takk. Det har jeg hørt er veldig populært. Siter
Toril Skrevet 21. August 2014 Rapporter Skrevet 21. August 2014 Han her er straks fem måneder nå og spiser stort sett to ganger om dagen. Veier litt under 30 kg. Siter
Fommle Skrevet 21. August 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2014 Jeg veide mi i dag, hun har jaggu lagt på seg og strekt seg disse to ukene. Så jeg trenger visst ikke bekymre meg for om hun spiser lite... Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.