Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottis som sluker tyggebein.


Belgerdama
 Share

Recommended Posts

Hei folkens.

Har et spørsmål til rottisfolk eller andre som har vært borti slikt.

Har en rottis som rett og slett sluker tyggebein. Han er glupsk når det kommer til slikt og jeg lurer på hva dere gjør med slikt.

Jeg tar bort beinet når han har spist en del. Er snakk om 25 cm tyggebein så de er ganske store.

Har ikke hatt han siden valp så er en del unoter han har med seg.

Bla sluking av tyggebein, mat og vann.

Vann har forbedret seg den siste tiden, men ikke tyggebeinspisingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka sluker ekte bein, de ligger i magen hennes ca en uke før hun kaster dem opp, så jeg har ikke gitt hun det på mange år, heldigvis så sluker hun ikke andre bitebein.

Du kan ikke kjøpe disse store "retriever tyggene" til han og når de begynner å bli små så kan de andre få dem?

Et vennepar av meg hadde en Schæfer som slukte bein, de pleide å holde i bitebeinet når han holdt på med det (hunden syntes det var kjempe stas), men det er ikke alle som gidder det kanskje....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Har startet å ta beina fra han når de blir for små.

Skal prøve å kjøpe de store beina slik du foreslår.

Bare lurte på om noen visste hva dette kom av.

For meg virker det som at han er livredd for å ikke få nok. At han har måtte kjempe for alt det første året sitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange seige tyggebein fungerer her. Virker som om han jobber en god del med de før de blir små og da er han litt roligere når det kommer til slutten og sluker de ikke på samme viset :) Disse har jeg til han og bytter litt på å gi de på 45cm og de på 70cm http://www.arivo.no/index.php?route=product/product&path=90_80&product_id=157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monti slukte sånt i svær biter når han var yngre. Vi endte opp med å holde bein og lignende om han skulle ha de sånn at vi klarte å kontrollere når det var så lite igjen at vi tok det fra han før han rakk å sluke den siste biten hel. Han vokste det av seg et sted mellom 2 og 3 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...