Evelina Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Hvordan ser man at tispa har fått løpetid? Er det kanskje å ta dopapir ol. og å tørke der bak for å se om det er blod.? Gjøres dette etter hun har tisset, bæsjet, sovet, lekt eller gått tur? Hva er den lureste metoden å finne ut om tispa løper på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Litt dopapir/tørkepapir mot musa, så ser du om det er noen dråper med blod der. Om hun nettopp har tissa er kanskje blodet vasket litt bort, men ellers er det bare å sjekke i vei. Etterhvert hovner musa opp også, men her skjer det noen dager etter at blodet har begynt å komme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Du legger også merke til at hun vasker seg der bak oftere enn før. Det er i hvert fall sånn jeg oppdager at noe er på gang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Du legger også merke til at hun vasker seg der bak oftere enn før. Det er i hvert fall sånn jeg oppdager at noe er på gang. Her også vaskes det mye! Veldig sikkert tegn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Her merker jeg om det er løpetid på gang om Angus plutselig blir flørtete med Alice. Ellers hovner hufsa hennes opp som en blink rett før det starter Merker ikke noe ekstra vasking. Plutselig ser man en dråpe blod her og der også vet man at det er i gang på ordentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 På min tispes første løpetid, så jeg at det hang en bloddråpe ut av en hoven "slufse" der bak. Kjønnsorganet øker jo markant i størrelse, synes jeg, så vet man hvordan den ser ut normalt, ser man lett at det er kommet løpetid på størrelsen, uansett om det er blod der eller ei. Hvor gammel er hunden din? Er det første løpetid du venter på siden du er usikker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Her ser jeg på høna dems at det er på tide, de hovner ganske greit opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Ser det først og fremst på størrelsen Nå har jeg korthårede hunder, så det er lett å se når noe er på gang. De fleste tispene vi har/har hatt har vasket seg veldig mye under løpetid, men den ene vi har nå vasker seg ikke noe mer selv om hun har løpetid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 15. August 2014 Rapporter Share Skrevet 15. August 2014 Som regel forstår jeg på tispa at det nærmer seg løpetid. Kan merke det på humør og at hun hovner litt opp. Og så en dag finner jeg en dråpe blod på gulvet. Da tar jeg litt papir og sjekker de begge for å se hvem av de som er startet. Mine er korthårete slik at de drypper fra musa. Vet at det ikke er så enkelt på de med lang pels siden det ikke alltid drypper på gulvet men legger seg i pelsen som de så vasker vekk selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts