Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen...


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått usakligheter og sarkasme trødd nedover øra på meg når jeg selv har vært så saklig, åpen og ydmyk som jeg bare kunne være. Fikk til svar når jeg sa "jeg forsøkte i allefall": "men vi liker deg ikke fra før så du må bare forvente at folk ikke liker deg uansett hvor saklig du er". Dette ble det en hel stor jalla diskusjon av hvor vi kom like langt som i denne tråden.

Med andre ord slutter jeg av ditt innlegg at du mener det er helt greit å være ubehagelig mot folk, selv når de er saklige, fordi du ikke liker dem. Med andre ord vil man ha uhyggelig stemning og dårlig miljø. Jeg er imponert. Sa Kangerlussuaq syrlig, og sarkastisk, i et forsøk på å passe bedre inn her.

Nei tenkt at du svarte på innlegget mitt, det var overraskende! Jepp, syrlig og sarkastisk.

Du klager over miljøet her, over jobben moderatorene gjør. Jeg antar du fikk akkurat den samme beskjeden som jeg gjorde for noen måneder tilbake, at folk var lei av at vi krangla, og at vi burde ignorere hverandres innlegg. Vel. Du har ikke vært så innmari god på den ignoreringsbiten, har du vel? Snarere tvert i mot, det kan se ut som det har gått en sport i det for deg å svare på hva jeg skriver, med nedlatende spydigheter, samme hva jeg skriver. Et godt eksempel på det i denne tråden.

Så, hva om du ikke er den eneste som overser moderatorenes forsøk på moderering? For jeg har virkelig prøvd å overse deg og dine forsøk på engasjere meg i krangler, men det er vanskelig når du stadig må sitere meg, og det er så himla ironisk at du klager over hvordan du blir behandla, når du mer enn gjerne går etter enkelte personer på forumet her med liv og lyst.

Og med det går jeg tilbake til ignorering igjen. Er det ikke det som skal funke på uønsket atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har skrevet ett innlegg der inne nå, og jeg mener det som står der. Så du, Bølla, *peke dirrende på* har hard hud! Du henger med selv så mye juling du får av og til, både av meg og andre, det står

Jeg synes det er problematisk at noens følelser teller mer enn andres og at moralpekefingeren heves umiddelbart med skadefro undertone dersom noen ikke følger "røkla", sånn at sjølsensuren er høy til

Jeg er imponert. Sa Kangerlussuaq syrlig, og sarkastisk, i et forsøk på å passe bedre inn her.

Hehehe .. du spiller iallfall offerrollen bra ;) (Jeg liker deg, altså .. og av og til er vi enige og andre ganger er vi uenige)

Men altså ... nå skriver du og @2ne omtrent det samme til tross for at dere er på hver deres "side" (jeg vil gå så langt som å si at dere er på hver deres "side") i denne diskusjonen. Og dette er jo typisk for verden for øvrig ..det er like mange sider som det finnes meninger, folk ser utrolig nok samme ting på utrolig forskjellige måter. Det er faktisk helt fantastisk at folk har evnen til å mene så sterkt at "jeg har rett og du tar feil", "mitt syn er i flertall, mindretallet er håpløse", osv, men det gjør de, og Hundesonen er et prakteksempel på dette. Og vet dere hva? Dere kommer aldri til å klare å overbevise motparten om at dere har rett, så det beste dere kan håpe på er en haug med likes og noen klaps på skulderen fra meningsfeller... At man fanger flere fluer med honning enn eddik er ikke det dummeste ordtaket noen har kommet på :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det slik på equiforum, som er Norges mest aktive hesteforum: ingen moderatorer.

Begynner noen å gå over streken, så er det vi selv som sier ifra til hverandre.

Liker-funksjonen er også veldig positivt, og brukes på en flott måte der inne.

Jeg tror at jo mer moderering, jo mer tillater folk å lire av seg. Just fordi man ikke selv må ta det ytterste ansvar for om man er frekke og usakelige eller ikke.

Jeg liker ikke modereringen her inne, der tråder stenges, innlegg slettes og endres.

Og jeg synes også det er en for spydig tone her inne, at folk veldig lett tar til spydige og sarkastiske toner, som de dårlig prøver å skjule i "spør bare av nysgjerrighet"-setninger og lignende.

Det er en slik trend her inne, og den er også lett for alle å ta i bruk, siden den ikke ligger så dypt under overflaten.

:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett skal det vært plass til alle på hundesonen, enten man har elefanthud, eller trives best med silkehansker.

Kanskje løsningen må være å dele opp forumet mer? Nå har vi et underforum der det skal være helt fritt for det som det klages på her. Gi det en sjanse og se hvordan det fungerer? Vi har også et underforum der det skal være lov med mer "spark" i diskusjonene. Kanskje "begge sider" må bli flinkere til å bruke de mulighetene som finnes. Det kommer ikke, så lenge jeg sitter som modertator hvertfall, til å bli et generelt forbud mot ironi og sarkasme på forumet, det tror jeg man må godta. Ellers så syns jeg @Tabris har sagt en god del bra i innleggene her om at det faktisk ikke er moderatorene som kan gå inn og fikse alt, brukerne må selv bestemme hvaslags forum de ønsker, og oppføre seg deretter.

Jeg må jo inrømme at det hender vi sitter og rister oppgitt på hodet og føler virkelig at enkelte brukere møter seg selv i døra big time når de klager på andres oppførsel. Der er både @2ne og @Tabris inne på noe viktig, se hvordan man fremstår selv, og hvordan man snakker til andre. Vi moderatorer er ikke untatt fra dette, og vi må fortsette å finne måter å få forumet til å fungere på, med de brukerne som her her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe .. du spiller iallfall offerrollen bra ;) (Jeg liker deg, altså .. og av og til er vi enige og andre ganger er vi uenige)

Men altså ... nå skriver du og @2ne omtrent det samme til tross for at dere er på hver deres "side" (jeg vil gå så langt som å si at dere er på hver deres "side") i denne diskusjonen. Og dette er jo typisk for verden for øvrig ..det er like mange sider som det finnes meninger, folk ser utrolig nok samme ting på utrolig forskjellige måter. Det er faktisk helt fantastisk at folk har evnen til å mene så sterkt at "jeg har rett og du tar feil", "mitt syn er i flertall, mindretallet er håpløse", osv, men det gjør de, og Hundesonen er et prakteksempel på dette. Og vet dere hva? Dere kommer aldri til å klare å overbevise motparten om at dere har rett, så det beste dere kan håpe på er en haug med likes og noen klaps på skulderen fra meningsfeller... At man fanger flere fluer med honning enn eddik er ikke det dummeste ordtaket noen har kommet på :-)

Jeg mener ikke å innta noe offerrolle med vilje, nå er det engang sånn at jeg fikk både PM fra moderatorer om at såpass måtte jeg tåle ( at folk tok sitt nag mot meg fra gamle tråder til nye tråder) og en hel tråd finnes hvor det står eksplisitt det jeg skreiv. Jeg husker det tilfellet skikkelig godt fordi jeg hadde tenkt "nå skal iallefall ingen kunne klage på måten jeg skriver det på" - men da fant de jo bare enda en alternativ måte å klage og hakke på det jeg sa. Jeg forsøkte til og med å ignorere og forsøke lede debatten på sporet igjen (litt som når du forsøker lede hunden din tilbake i konsentrasjon) - men drittslenginga gav seg liksom ikke. Motivasjonen var større for drittslenging enn konstruktiv debatt, hvilket jo sier litt (igjen står alt dette i de gamle trådene).

og poenget med å skrive dette er at det er mange som skriver store ord, men ikke helt er enige med seg selv i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenkt at du svarte på innlegget mitt, det var overraskende! Jepp, syrlig og sarkastisk.

Du klager over miljøet her, over jobben moderatorene gjør. Jeg antar du fikk akkurat den samme beskjeden som jeg gjorde for noen måneder tilbake, at folk var lei av at vi krangla, og at vi burde ignorere hverandres innlegg. Vel. Du har ikke vært så innmari god på den ignoreringsbiten, har du vel? Snarere tvert i mot, det kan se ut som det har gått en sport i det for deg å svare på hva jeg skriver, med nedlatende spydigheter, samme hva jeg skriver. Et godt eksempel på det i denne tråden.

Så, hva om du ikke er den eneste som overser moderatorenes forsøk på moderering? For jeg har virkelig prøvd å overse deg og dine forsøk på engasjere meg i krangler, men det er vanskelig når du stadig må sitere meg, og det er så himla ironisk at du klager over hvordan du blir behandla, når du mer enn gjerne går etter enkelte personer på forumet her med liv og lyst.

Og med det går jeg tilbake til ignorering igjen. Er det ikke det som skal funke på uønsket atferd.

Mener du alvorlig at jeg svarer deg nedlatende i tråden om Jabba så tror jeg det er like greit at du ignorerer meg. Hvis man tar seg nær av fakta så er det ikke mye jeg kan gjøre for å hjelpe deg, 2ne. Da er det nok heller brillene man leser med, og der er vel toget for saklighet gått for lenge siden for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne å dele opp forumet for de snille og de slemme, for de lange og de korte, for sarkastene og porselensdukkene tror jeger feil retning å gå i

Dette er jeg helt enig i.

Jeg tror egentlig ikke dette er så fryktelig vanskelig. Ene yttersiden må la være å ta ting så himla personlig og toughen up. Andre yttersiden må drite litt i å være så steike kverulerende og konstant på jakt etter detaljer å ta andre på. Også kan de i midten i grunnen fortsette som de gjør.

Jeg blir rett og slett litt sint av hele denne diskusjonen og får lyst til å be en hel gjeng holde kjeft og innse at ingenting av dette er særlig fælt :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg bruker kun mobilversjonen og jeg ante ikke at Marie var moderator en gang. Allikevel likte jeg innlegget.

Jeg tror faktisk de aller aller fleste liker innlegg de liker, uavhengig av om det er moderatorer eller andre som skriver det.

Og for de aller aller fleste er moderator vanlig bruker frem til de tar på seg moderatorhatten og modererer.

Deres meninger om hundetrening er på ingen måte mer verdt enn andres på grunnlag av en moderator- rolle på et forum liksom..

Og hvis moderatorer ikke skal få lov til å mene noe i diskusjoner her inne av frykt for såre tær og mange likes så er man fort på feil spor..

Leste du i det hele tatt noe av det du siterte?

Edit: som sagt, det er faktisk ikke bare på facebook man kan tenke over hva man liker. Det var vel politiet som senest påpekte dette i forbindelse med Lucas-saken. Så ja, det er helt fint med en liker-knapp, men til og med jeg tenker meg om før jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på sonen i ca halvannet år. Og jeg liker meg her :) . Mulig det går litt hett for seg noen ganger, og en sjelden gang kan jeg bli revet med selv, men….det er noe helt annet enn hva jeg erfarte gjennom canis. Jeg opplevde der regelrett trakkassering, med pm, mail, og diverse andre utriveligheter fra andre medlemmer der som ikke likte min direktehet, ev var uenig med meg i enkelte saker som var av litt ladet karakter. Og opplevde en del ganger at jeg ble fremstillt som "hundemorder" (etter avliving av to syke hunder), totalt "slem og skrullete" (av folk som aldri hadde møtt meg), og mye annet rart . Trusslene tok av og ble direkte skremmende (meldinger a la "jeg vet hvor du bor" fra fremmede osv), i en slik grad at jeg fikk min bror som jobbet med nasjonal datasikkerhet til å hjelpe meg med både å spore IP-adresser og "samle på" de trusslene som kom. Til bruk ved ev politianmeldelse. I den perioden holdt jeg hundene inne - jeg turte ikke la dem stå i hundegård av frykt for hva folk kunne finne på å utsette dem for. Så JEG opplevde canis som et forum der personer med skrullete personligheter hadde fritt frem ift andre. Uten noen form for begrensninger. Og venner av meg erfarte det samme.(og heri har jeg ikke inkludert de som liker å latterliggjøre andre utfra meninger osv, denslags rister jeg bare av meg).
Så jeg fikk nok.
Fra Sonen har jeg aldri opplevd noe tilsvarende. Tvert imot - her tas det tak i klager de gangene enkelte "kjenninger" (som turte frem som de ville på canis) også prøvde seg via pm og annet på sonen. Og jeg ser ærlig talt ikke de klikkene enkelte prater om. Jeg har truffet noen soniser IRL, de fleste tilfeldig, og noen på kurs, og et par ved "planlagte" treff. Og uansett om vi er enig eller uenig i diskusjoner, så oppfatter jeg folk her som hyggelige hundenerder som noen ganger lar seg rive med i diskusjoner.
Og jeg syns moderatorene gjør en veldig bra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på sonen i ca halvannet år. Og jeg liker meg her :) . Mulig det går litt hett for seg noen ganger, og en sjelden gang kan jeg bli revet med selv, men….det er noe helt annet enn hva jeg erfarte gjennom canis. Jeg opplevde der regelrett trakkassering, med pm, mail, og diverse andre utriveligheter fra andre medlemmer der som ikke likte min direktehet, ev var uenig med meg i enkelte saker som var av litt ladet karakter. Og opplevde en del ganger at jeg ble fremstillt som "hundemorder" (etter avliving av to syke hunder), totalt "slem og skrullete" (av folk som aldri hadde møtt med), og mye annet rart . Trusslene tok av og ble direkte skremmende (meldinger a la "jeg vet hvor du bor" fra fremmede osv), i en slik grad at jeg fikk min bror som jobbet med nasjonal datasikkerhet til å hjelpe meg med både å spore IP-adresser og "samle på" de trusslene som kom. Til bruk ved ev politianmeldelse. I den perioden holdt jeg hundene inne - jeg turte ikke la dem stå i hundegård av frykt for hva folk kunne finne på å utsette dem for. Så JEG opplevde canis som et forum der personer med skrullete personligheter hadde fritt frem ift andre. Uten noen form for begrensninger. Og venner av meg erfarte det samme.(og heri har jeg ikke inkludert de som liker å latterliggjøre andre utfra meninger osv, denslags rister jeg bare av meg).

Så jeg fikk nok.

I alle dager..... :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.... :shocked:

Ja det kan du si. Regelrett en form for nettbasert mobbing av en fremmed (som man ikke kjenner overhodet…) man ikke er enig med i diskusjoner. Av voksne folk. Så merkelig ja. Og skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lykkelig for at jeg er i en sånn situasjon at omgangskretsen min, måten jeg forholder meg til bikkjene mine på, eller livet generelt, overhodet ikke ville blitt påvirka dersom jeg aldri noensinne logga meg på Hundesonen igjen. Graden av sjukt engasjermt i andre er tidvis helt vanvittig, noe siste innlegg vitner om. :blink:

Så enig, så enig med deg. Helt enormt hvordan noen mennesker skal blande seg i andre sine liv. Og er ikke det ene galt så finner de noe annet å hakke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Trusslene tok av og ble direkte skremmende (meldinger a la "jeg vet hvor du bor" fra fremmede osv), i en slik grad at jeg fikk min bror som jobbet med nasjonal datasikkerhet til å hjelpe meg med både å spore IP-adresser og "samle på" de trusslene som kom. Til bruk ved ev politianmeldelse.

Jeg bare kommenterer faktafeil. Som for eksempel dette sitatet. IP-Adresser gjøres ikke tilgjengelig først etter at det foreligger en politianmeldelse. Dette gjelder nok også for "bror" . ;)

Som sagt, folk får tro hva de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kommenterer faktafeil. Som for eksempel dette sitatet. IP-Adresser gjøres ikke tilgjengelig først etter at det foreligger en politianmeldelse. Dette gjelder nok også for "bror" . ;)

Som sagt, folk får tro hva de vil...

Ipadresser for hvem? Som moderator på et annet forum kan jeg se IP adresse for å finne brukere, innlegg, o.s.v, men det er jo bare IP! Får jo ikke gjort noe med den, sjekke evt nettsider og finne leverandør kanskje, men er føest etter det politiet må kobles inn for å finne ut hvem, hva, hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg som er en direkte kommentar på moderering, slettes og advarsler deles ut. Ferdig snakka. Ønsker dere en generell diskusjon om moderering/kommentar osv. Så lag en egen tråd/tema/røyksignal/morse what ever. IKKE fortsett å kommentere moderering som pågår.

Moderator Raksha.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hvordan sonen modereres en del av innholdet i tråden? Hva er poenget med enda en tråd hvor man diskuterer det samme som her? Jeg synes lite om den måten dere opptrer på nå, og ber om at dere legger tilbake min kommentar på modereringen av Joachim Det jeg skrev der, var faktisk noe dere som mod'er kunne tatt lærdom av

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ipadresser for hvem? Som moderator på et annet forum kan jeg se IP adresse for å finne brukere, innlegg, o.s.v, men det er jo bare IP! Får jo ikke gjort noe med den, sjekke evt nettsider og finne leverandør kanskje, men er føest etter det politiet må kobles inn for å finne ut hvem, hva, hvor.

Det må du nesten spørre forfatteren av det opprinnelige utsagnet om. Du bare bekrefter jo det jeg sier, det er bare tull at vedkommende skal sitte med oversikt over noe som helst mer enn sin egen canis-konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene gjelder selv i denne tråden. Vi kan godt ta en generell diskusjon om temaet åpne kommentarer på moderering. Men kommentarer på pågående moderering godtas ikke pr nuh. Dette er ikke en ny regel vi har funnet på nå, den har eksistert så lenge sonen har eksistert. Selvsagt åpen for diskusjon, men ikke som direkte kommentarer på aktuell moderering. Generell diskusjon - shoot.

Moderator Raksha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man må klage lukket via pm på en moderering, der dommer og bøddel skal gjennomgå klagen, er ikke en god ordning.

At det ikke er lov å klage offentlig på forumet når man ikke er enig, kalles for sensur.

Det at det gjennomføres den type sensur her inne, er et dårlig tegn

Og når dere bare sensurerer den ene siden av en sak, slik som i Joachims tilfelle, så går dere inn å bestemmer hvilken part som skal få ytre sin mening. Hva for rett har dere til dette?

Reglene gjelder selv i denne tråden. Vi kan godt ta en generell diskusjon om temaet åpne kommentarer på moderering. Men kommentarer på pågående moderering godtas ikke pr nuh. Dette er ikke en ny regel vi har funnet på nå, den har eksistert så lenge sonen har eksistert. Selvsagt åpen for diskusjon, men ikke som direkte kommentarer på aktuell moderering. Generell diskusjon - shoot.

Moderator Raksha

Da får du opprette en ny tråd og flytte innleggene mine dit, også de du har slettet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva rett vi har? Forumet er privateid, så rettigheter bestemmer såvidt jeg vet eier av forumet.

Akkurat den regelen der er take it or leave it for min del. Nå snakker jeg kun for MEG som person og moderator - den dagen det blir åpent å krangle på moderering på forumet stikker jeg som moddis (nei, det er ikke ment som trussel, sonen overlever ypperlig uten meg som moderator så jeg sier ikke det for å true). For jeg kjenner sonisene såpass godt, og erfaringer fra tidligere viser at det fort blir storm i vannglass og mer eller mindre heksejakttendenser. At dere ikke har tiltro til at vi faktisk diskutere og ser på ting som blir sendt inn kommentarer på, for det blir det, kan ikke jeg hjelpe dere med.

Men nå gir jeg meg for kvelden, og håper jeg ikke angrer på at jeg ikke nattestenger tråden i natt. :lol:

Da får du opprette en ny tråd og flytte innleggene mine dit, også de du har slettet...

Vi kan godt ta en generell diskusjon i tråden her, men innleggene forblir slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva rett vi har? Forumet er privateid, så rettigheter bestemmer såvidt jeg vet eier av forumet.

 

Akkurat den regelen der er take it or leave it for min del. Nå snakker jeg kun for MEG som person og moderator - den dagen det blir åpent å krangle på moderering på forumet stikker jeg som moddis (nei, det er ikke ment som trussel, sonen overlever ypperlig uten meg som moderator så jeg sier ikke det for å true). For jeg kjenner sonisene såpass godt, og erfaringer fra tidligere viser at det fort blir storm i vannglass og mer eller mindre heksejakttendenser.   At dere ikke har tiltro til at vi faktisk diskutere og ser på ting som blir sendt inn kommentarer på, for det blir det, kan ikke jeg hjelpe dere med.

 

Men nå gir jeg meg for kvelden, og håper jeg ikke angrer på at jeg ikke nattestenger tråden i natt. :lol:

Vi kan godt ta en generell diskusjon i tråden her, men innleggene forblir slettet.

Hvorfor skal du nattestenge en tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...