Gå til innhold
Hundesonen.no

Ting du skulle ønske at andre visste om jobben din


Mirai
 Share

Recommended Posts

Et par andre ting jeg glemte å skrive tidligere, som jeg flere har fortalt meg at de irritere seg over er at av og til formilder/sensurerer vi språkbruken i programmene. Dette blir av og til gjort på forespørsel fra leverandør.

I tillegg er det umulig å tekste og få med alt på grunn av krav til lesehastighet og linjelengde. Derfor forsvinner en del i de norske oversettelsene.

Men du, noen ganger (eller litt for ofte), så oversettes tall feil, hva skjer med det? Hadde skjønt det om det ble oversatt fra gallons til liter, feks, men hører dem si feks "That'll be 24 pounds" også står det "Det blir 49 pund", på underteksten. :blink: Slurv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lærer. Det er ikke mange som vet hvor mye vi går rundt og tenker på hver enkelt elev.

DU vet at vi introverte HATER folk som skal ringe opp når vi har henvendt oss på e-post, sant? . Man blir ikke flinkere til å ta en telefon bare fordi man skal utfordre seg selv . Det er ikke sånn det

...dette gikk jeg og tenkte på mens jeg jobbet nattevakt i går på døgnåpen bensinstasjon . Kommer sikkert på mer etterhver. Her er noen ting fra mitt perspektiv som selger på Shell/7-Eleven: -

Snart kommer det flere innsikter fra @Wildah, jeg kjenner det med hele meg:

"Nei, jeg kan ikke svare på alle feiltekstinger gjort av alle andre!" :teehe:

LOL! Den glemte jeg helt å nevne. Takk for påminnelsen! Folk kommer alltid til meg når de finner feil i undertekster, som om jeg har ansvaret for all teksting av film :teehe:

Samtidig vet jeg at det finnes mye rart der ute med mitt navn på, spesielt arbeid fra sene nattetimer hvor tidsfristen ble alt for kort :icon_redface: Og det dumme med slike tekster er at feilene blir der ute for evig og alltid :frantics:

Edit: @SoppenCamilla - der så jeg ditt spørsmål :)

Det kan stamme fra feil i den engelske underteksten som oversetter har tilgang til. Men det er også noe som typisk dukker opp når det blir brukt dataprogram for å oversette. Da blir tallet konvertert riktig, men enheten blir oversatt feil. Det skal riktignok fanges opp, men blir nok ikke alltid det.

Begynte nesten å skrive en lang utredning om hvordan bransjen har utviklet seg siden jeg først begynte i jobben, og til nå, men refererer heller til en artikkel som tar opp en del av det som har skjedd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Ozzy, men legger til et par ting i dyrebutikk.

- Det er faktisk veldig irriterende når du står klint oppi akvarieglasset for å sjekke at jeg klarer å fange akkurat den fisken du skal ha.

- Nei, vi er ikke en barnehage og syntes faktisk ikke det er greit at du lar barna være her mens du går og handler.

- Nei, du kan faktisk ikke inn og leke med kaninene.

Åh, jeg er SÅ enig. Det er faktisk ikke så lett å plukke ut ti enkeltfisker av en steam med neon tetra. Jeg skjønner at man kan ha preferanser med annen fisk der fargen/str er forskjellig på de oppi karet, men på småfisk hvor alle er like foretrekker jeg å bare sveipe håven nedi og gjøre meg ferdig og ikke la det bli lang kø i kassa for at du skal ha "Den og den.. Også Benjamin på tre år, skal mamma løfte deg opp så du kan peke på den neon tetraen du vil ha!"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske enkelte mennesker forstod at 1) jeg får ikke betalt for å stå i butikken etter stengetid, og 2) jeg har gjerne noe jeg må rekke etter jobb.

Eksempel: kl. 20 i dag (altså stengetid) trykket jeg på oppgjørsknappen på kassa idet en kunde kommer inn. Jeg er selvfølgelig hyggelig, og spør med en gang (vanligvis venter vi litt) om hun trenger hjelp til noe. Nei, hun skulle bare titte. Jeg gjør ferdig oppgjøret (for når det er startet på kassen kan jeg ikke stoppe det), og står deretter med nøkler og bankpose i hånda og forteller henne at nå er klokka blitt over åtte, så nå skal jeg stenge. Svaret jeg får er "åja, da skal jeg bare betale denne" og tar med seg en t-skjorte til 99 kroner mot kassen. Jeg holder opp bankposen og forteller hyggelig at jeg har tatt oppgjøret, for klokka åtte stenger vi, men jeg kan henge den av til henne også kan hun komme inn igjen i morgen. Hun var kjapp ut derfra da uten å krangle, heldigvis. Men seriøst, HVOR vanskelig er det å forholde seg til åpningstider...

Og en ting til: nei, det er ikke greit at du går BAK kassen i klesbutikken min. Det er off-limits for kunder, så du får gå den ekstra meteren for å komme deg rundt.

Åh, den kjenner jeg så igjen. Jeg jobbet på en liten bygdekino med en (stor) sal. Vi annonserte høyt og tydelig at vi stenger døren når siste film begynner, vi hadde lange vakter og mye å gjøre etter siste film begynte - ofte var vi likevel ikke hjemme før filmen omtrent var ferdig. Men såå mange ganger har folk stått og dundret på døren et kvarter etter vi stenger fordi "reklamen alltid er så lang likevel!". For det første - lengden på reklamen varierer fra film til film, fra fem minutter til et kvarter. For det andre starter vi som regel reklamen før filmen skal begynne, slik at den går og ruller mens folk setter seg. Og for det siste - det er ikke noe jeg har bestemt, jeg følger prosedyren, og jeg kan ikke slippe deg inn når vi har stengt. Beklager. Det er faktisk ikke noe poeng i å kjefte meg huden full.

Samme da jeg jobbet i dyrebutikk, folk kom til og med under gitteret som var senket halvveis ned for å vise at vi hadde stengt for å komme inn og kikke. En gang kom en dame to minutter før stengetid og ville kjøpe en rotte. For å finne den rotten hun ville ha måtte hun kose med alle rottene våre, og diskutere frem og tilbake og opp og ned med venninnen sin som hun hadde med. Jooda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotobutikk:

- Nei, eg vil helst ikkje at du skal vise meg alle bildene dine.

Haha :D

Jeg skulle virkelig ønske enkelte mennesker forstod at 1) jeg får ikke betalt for å stå i butikken etter stengetid, og 2) jeg har gjerne noe jeg må rekke etter jobb.

Nå har jeg kun jobbet i matbutikk, kiosk, kafe og restaurant, ikke andre typer butikker, men alle steder jeg har jobbet får man betalt for å stenge ned/ta oppgjør ETTER stengetid. Så at folk flest ikke er klar over at man i klesbutikk ikke får betalt for et minutt etter kl 20/18/whatever er ikke så rart, jeg var ikke klar over det. Det synes jeg er kjipt og urimelig både ift kunder og ansatte. I begge matbutikkene jeg har jobbet (to forskjellige kjeder) var det greit at kunder kom inn frem til stenging, dvs siste "innslipp" ett minutt på 18/20/22, og så kunne man selvfølgelig pent be kunden kjappe seg om de så ut til å begynne på hele helgehandlingen, det er jo ganske frekt, men de fleste skulle bare rett inn og ha en eller to ting om de kom løpende inn rett før stenging. Så der regnet man med å ikke være ferdig på jobb før min et kvarter etter stenging, og jeg har frem til nå gått ut i fra at det er sånn i andre butikker og.

Ang min jobb; om det står skilt ved inngangen om at man skal vente på å bli henvist til bordet, så betyr det nettopp det! Ikke at man kan gå rett inn og bare sette seg der man vil... (overraskende vanskelig å forstå for en del, den der!) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig lurer jeg også på hva som er vitsen med at man skal ta ut flytende væske og ha i en plastikkpose og legge den utenfor veska si, for de siste 3 årene har jeg reist med en deodorant og en fuktighetskrem på 50ml hver som jeg aldri har i pose og alltid ligger i veska mi. Ingen har tatt veska ut til ekstra sjekk, kun de få gangene jeg glemmer at jeg har ei vannflaske fra transitter… :P Tettheten på krem og deodorant må være såpass at det ikke vises på røntgen har jeg alltid tenkt, ifht vann.

Hohoho, kommet tilbake på jobb etter ferien. Har en liten en til ekstra på dette punktet:

- Å si: "Det gikk på Gardemoen/Gatwick/i New York" eller hvor fæen i verden du har vært spiller ingen rolle! Denne kremen er faktisk for stor, så den må du sjekke inn om du vil ha den med deg, eller jeg kan kaste den for deg. Så enkelt er det. Tror du jeg kommer til å svare: "Ååå, men dasså, da får du den selvfølgelig med deg fordi det gikk på en annen flyplass, det er tydelig at jeg gjorde en feil her." De har sikkert gått glipp av den på en annen flyplass. Eventuelt om du er syk og trenger den av medisinske årsaker, så ta med et skriv fra legen din, så får du den med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, kommet tilbake på jobb etter ferien. Har en liten en til ekstra på dette punktet:

- Å si: "Det gikk på Gardemoen/Gatwick/i New York" eller hvor fæen i verden du har vært spiller ingen rolle! Denne kremen er faktisk for stor, så den må du sjekke inn om du vil ha den med deg, eller jeg kan kaste den for deg. Så enkelt er det. Tror du jeg kommer til å svare: "Ååå, men dasså, da får du den selvfølgelig med deg fordi det gikk på en annen flyplass, det er tydelig at jeg gjorde en feil her." De har sikkert gått glipp av den på en annen flyplass. Eventuelt om du er syk og trenger den av medisinske årsaker, så ta med et skriv fra legen din, så får du den med deg :)

Sånn litt morsom/skummel historie. For noen år siden gikk jeg gjennom sikkerhetskontrollen på Flesland. Maskinen peip, jeg tømte lommene, og fant en lommekniv som jeg hadde glemt jeg hadde med meg. Ganske flaut, jeg bare "Oj, hehe, ops, denne hadde jeg glemt", før jeg gav den til sikkerhetsvakten samtidig som jeg gav beskjed om at han bare kunne kaste den. Så gikk jeg gjennom maskinen en gang til, uten at det peip, og på andre siden av maskinen fikk jeg tilbake lommekniven... :|:blink::teehe:

Ganske rar opplevelse å se de andre i reisefølge måtte legge fra seg vannet sitt, mens jeg tydeligvis fikk lov til å ta med meg kniv om bord på flyet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt morsom/skummel historie. For noen år siden gikk jeg gjennom sikkerhetskontrollen på Flesland. Maskinen peip, jeg tømte lommene, og fant en lommekniv som jeg hadde glemt jeg hadde med meg. Ganske flaut, jeg bare "Oj, hehe, ops, denne hadde jeg glemt", før jeg gav den til sikkerhetsvakten samtidig som jeg gav beskjed om at han bare kunne kaste den. Så gikk jeg gjennom maskinen en gang til, uten at det peip, og på andre siden av maskinen fikk jeg tilbake lommekniven... :|:blink::teehe:

Ganske rar opplevelse å se de andre i reisefølge måtte legge fra seg vannet sitt, mens jeg tydeligvis fikk lov til å ta med meg kniv om bord på flyet. :P

Reglene sier det kommer an på størrelsen. Er knivbladet under 6 cm så får du det med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene sier det kommer an på størrelsen. Er knivbladet under 6 cm så får du det med deg :)

Den var stor, større enn vanlige røde lommekniver. Fikk den ikke med videre på gardermoen... :teehe:

Ante ikke det med små kniver, så rart. Reglene er jo helt merkelige. En kniv på 6 cm kan jo gjøre stor skade. Det kan kulepenner også for den saks skyld... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er reglene angående flytende væske? Kremer osv. Vil si det er farligere med en kniv på 4cm enn en krem! :D

Jeg vet ikke om du skriver dette som om jeg er dum fordi det er slik, som jeg har skrevet tidligere, det er ikke jeg som har laget reglene. Jeg syns mange av reglene er like dumme som alle andre. Grunnen til at flytende/kremer over 100 ml ikke er lov er fordi det finnes flytende sprengstoff. Skal ikke mye til å for å lage en bombe, og ja, jeg vil si det er farligere enn en en kniv på 4 cm. Tar litt lengre tid å skade mange med en liten kniv, enn det gjør å skade mange med en liten bombe.

Den var stor, større enn vanlige røde lommekniver. Fikk den ikke med videre på gardermoen... :teehe:

Ante ikke det med små kniver, så rart. Reglene er jo helt merkelige. En kniv på 6 cm kan jo gjøre stor skade. Det kan kulepenner også for den saks skyld... :P

Haha, vel da var det litt rart og ekkelt ja :P Kanskje en person som var veldig sløv på jobb. Hvor lenge er dette siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du skriver dette som om jeg er dum fordi det er slik, som jeg har skrevet tidligere, det er ikke jeg som har laget reglene. Jeg syns mange av reglene er like dumme som alle andre. Grunnen til at flytende/kremer over 100 ml ikke er lov er fordi det finnes flytende sprengstoff. Skal ikke mye til å for å lage en bombe, og ja, jeg vil si det er farligere enn en en kniv på 4 cm. Tar litt lengre tid å skade mange med en liten kniv, enn det gjør å skade mange med en liten bombe.

Haha, vel da var det litt rart og ekkelt ja :P Kanskje en person som var veldig sløv på jobb. Hvor lenge er dette siden?

Oi, for en reaksjon. Det var et vanlig spørsmål. Vurderte også å skrive en setning om at jeg vet at du ikke har laget reglene, men trodde det kom frem greit tidligere i denne tråden. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en reaksjon. Det var et vanlig spørsmål. Vurderte også å skrive en setning om at jeg vet at du ikke har laget reglene, men trodde det kom frem greit tidligere i denne tråden. Sorry!

Det var ingen reaksjon, jeg skrev "Jeg vet ikke om du skriver dette som om jeg er dum". Og det var fordi jeg oppriktig ikke viste hva du mente og ønsket å nevne igjen at jeg ofte syns reglene er like dumme som alle andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, kommet tilbake på jobb etter ferien. Har en liten en til ekstra på dette punktet:

- Å si: "Det gikk på Gardemoen/Gatwick/i New York" eller hvor fæen i verden du har vært spiller ingen rolle! Denne kremen er faktisk for stor, så den må du sjekke inn om du vil ha den med deg, eller jeg kan kaste den for deg. Så enkelt er det. Tror du jeg kommer til å svare: "Ååå, men dasså, da får du den selvfølgelig med deg fordi det gikk på en annen flyplass, det er tydelig at jeg gjorde en feil her." De har sikkert gått glipp av den på en annen flyplass. Eventuelt om du er syk og trenger den av medisinske årsaker, så ta med et skriv fra legen din, så får du den med deg :)

Det morsomme er at jeg har hatt min deo og fuktighetskrem mest med meg innenlands i norge, de flyplassene jeg har reist mest ut fra er Tromsø, Oslo og Arlanda. Forøvrig har jeg hatt med meg sånne store peis-lightere (sånne med sånn lang hals og ganske stor gass-beholder) en gang som jeg oppdaget når jeg kom hjem at lå i sekken min (håndbaggasje). Til info var dette hyttesekken min og jeg glemte å tømme en lomme før jeg dro :P Det ble ikke reagert på overhodet, rimelig foruroligende at slikt kan tas igjennom security i Tromsø. Jeg er jo veldig, veldig for sikkerhet - og har f.eks bare positive ting å si om ekstratiltak i USA, jeg vil helst ikke dø pga en terrorist. Så jeg ble mest lei meg og sjokkert :) Måkke være så sint, jeg har hatt såååååå gode opplevelser med fast track på OSL i det siste. De er så utrolig hyggelige, de flirer med meg og i går fikk jeg til og med en sang fra han ene mannen som kjørte konjakkflaska mi igjennom en maskin (antakelig for å teste enten for narkotika eller sprengstoff). Med egen maskin for å scanne sko er hele prosessen en lek! Trykker alltid på stor, grønn smiley etter jeg har gått igjennom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskvare i matbutikk.

- Det er ikkje vi som trykker opp verken tilbudsblad eller personlege tilbud, ei heller vår feil om varen er utgått eller vi er tomme

- Eg har ikkje lov til og tømme pantemaskina (på grunn av bakteriar o.l.), så ikkje mas om det når det det er kø. Kan faktisk ikkje sleppe alt eg har i henda for og finne nokon som kan hjelpe...

- Ikkje bli sur om du må gjennta deg sjølv, det er meir bråk bak enn forran disken

- "Eg vil ha den, den og den der". Kva er eigentleg "den, den og den der"? Sjølv om du ser kvar eg peikar, så betyr ikkje det at eg ser kvar du peikar. Så ikkje bli sur om eg spør kva du då peikar på.

- Vi hjelper deg gjerne med å finne ting i butikken, men stopp heller for og snakke med kjentfolk etter at du har fått hjelpa du ville ha.

- Ikkje la det gå ut over meg om eg er aleine og det er lang kø. Er ikkje eg som setter opp vaktlistene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er at jeg har hatt min deo og fuktighetskrem mest med meg innenlands i norge, de flyplassene jeg har reist mest ut fra er Tromsø, Oslo og Arlanda. Forøvrig har jeg hatt med meg sånne store peis-lightere (sånne med sånn lang hals og ganske stor gass-beholder) en gang som jeg oppdaget når jeg kom hjem at lå i sekken min (håndbaggasje). Til info var dette hyttesekken min og jeg glemte å tømme en lomme før jeg dro :P Det ble ikke reagert på overhodet, rimelig foruroligende at slikt kan tas igjennom security i Tromsø. Jeg er jo veldig, veldig for sikkerhet - og har f.eks bare positive ting å si om ekstratiltak i USA, jeg vil helst ikke dø pga en terrorist. Så jeg ble mest lei meg og sjokkert :) Måkke være så sint, jeg har hatt såååååå gode opplevelser med fast track på OSL i det siste. De er så utrolig hyggelige, de flirer med meg og i går fikk jeg til og med en sang fra han ene mannen som kjørte konjakkflaska mi igjennom en maskin (antakelig for å teste enten for narkotika eller sprengstoff). Med egen maskin for å scanne sko er hele prosessen en lek! Trykker alltid på stor, grønn smiley etter jeg har gått igjennom :D

Hehe, klarer ikke å la vær å bli sint av og til :P Jeg er litt lei den jobben. Men i går var jeg veldig blid da jeg fikk kose med en 11 uker gammel toller valp. De som eide den trykket også på den grønne smileyen etterpå :ahappy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt ot. Men den store grønne knappen ble brukt på begge sikkerhetskontrollene jeg var gjennom, det skal så vanvittig lite til for å å gjøre det til en bra opplevelse for en stressa småbarnsmor. :lol: flinke flinke folka!

Men jeg hadde imsdalflaske med bittelitt vann i sekken begge gangene, barnekoppen med vann husket jeg å ta frem. :lol: Ingen som brydde seg da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å si: "Det gikk på Gardemoen/Gatwick/i New York" eller hvor fæen i verden du har vært spiller ingen rolle! Denne kremen er faktisk for stor, så den må du sjekke inn om du vil ha den med deg, eller jeg kan kaste den for deg. Så enkelt er det. Tror du jeg kommer til å svare: "Ååå, men dasså, da får du den selvfølgelig med deg fordi det gikk på en annen flyplass, det er tydelig at jeg gjorde en feil her." De har sikkert gått glipp av den på en annen flyplass. Eventuelt om du er syk og trenger den av medisinske årsaker, så ta med et skriv fra legen din, så får du den med deg :)

Jeg tror folk reagerer på forskjellsbehandling mellom flyplassene fordi man antakelig regner med at sikkerhetsfolkene har de samme reglene å forholde seg til, og dermed burde akkurat det samme gjelde enten man er på Flesland, Gardermoen eller Gatwick :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

- Ja, vi har regler å forholde oss til angående hygiene. Ja, vi tar dem alle seriøst. Om noen hadde brutt hygienereglene får de beskjed om å vaske seg eller så får de er skriftlig advarsel.

- Burgerne som ligger i "bingen" kan ligge der i maks 10 minutter. Derfor er det også et kort bak disse burgerne som indikerer når vi la de der. Vi gir dere ikke gamle burgere, det ville vi ikke spist selv.

- Det står på inngangsdøren, på 2 av sidene av bygget og i en informasjonsdings som ligger ved disken når frokosten er ferdig for dagen, så nei, vi kan ikke mekke en EggMcMuffin etter klokka 09:30 i hverdagene og etter 10:30 i helgene. Grillene vaskes grundig i overgangen mellom frokost og vanlig så da kan vi ikke lage det. Det gjelder også for toast da det er toasteren til Big Mac som vi bruker til å lage toast med. Det stopper opp heila shiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk reagerer på forskjellsbehandling mellom flyplassene fordi man antakelig regner med at sikkerhetsfolkene har de samme reglene å forholde seg til, og dermed burde akkurat det samme gjelde enten man er på Flesland, Gardermoen eller Gatwick :).

Jada, det bare virker ikke som at de forstår at slik er reglene, selv om jeg sier det. Som om de forventer at jeg skal gi dem tilbake det jeg har tatt fra dem fordi de fikk det med seg en gang før. Jeg forstår jo hvorfor de sier det, men som titelen på tråden, jeg skulle ønske de viste det om jobben min ;) Noen flyplasser har også interne regler. Ikke om hva som ikke er tillatt, men eks om ting som skal ut av bagasjen før den skal igjennom røntgen eller hva du må ta av deg før du skal gjennom kontrollen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du alene her eller?" når det er lang kø i kassa. Hva ER det med folk og det spørsmålet? Nei, jeg har en annen ansatt på lur inni skapet der som kommer poppende frem når du stiller det magiske spørsmålet!!

JA, jeg er alene. Hvis ikke hadde jeg vel tilkalt en ansatt til for å hjelpe meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du alene her eller?" når det er lang kø i kassa. Hva ER det med folk og det spørsmålet? Nei, jeg har en annen ansatt på lur inni skapet der som kommer poppende frem når du stiller det magiske spørsmålet!JA, jeg er alene. Hvis ikke hadde jeg vel tilkalt en ansatt til for å hjelpe meg! :lol:

Ja haha! Det er vanskelig å svare høflig på det spm altså! Det er ikke som om man synes det er GØY å ha kø i kassen liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie - etter å ha reist på ørten flyplasser i USA i vår er jeg evig takknemlig hver gang jeg går gjennom en sikkerhetskontroll i Norge. Jeg møter stort sett alltid blide og hyggelige mennesker, og dere viser at det går an å ivareta sikkerheten uten å behandle gud og hvermann som potensiell terrorist. Kudos!!

Jeg jobber pr i dag som daglig leder for en frivilligsentral, dvs. jeg organiserer og administrerer den frivillige innsatsen i mitt område. Det er noe jeg synes er veldig sårt med den jobben, og det er når jeg må avvise folks mange forespørsler pga. mangel på frivillige. Det hender jeg får sure tilbakemeldinger om at vi ikke får til "noen ting", og jeg skjønner jo at det som ligger bak er et oppriktig ønske om hjelp. Dessverre har jeg ikke flere frivillige enn de som melder seg nettopp frivillig. De får ikke lønn for den jobben de gjør, og det er kjempe, kjempe, kjempevanskelig å få tak i frivillige til å være for eksempel besøksvenner. Men - det er ikke noe jeg kan noe for. Jeg gjør virkelig så godt jeg kan. Og - kjære kommune som vi jobber i - vi er IKKE en bestillingssentral. Om dere føler dere tvunget til å kutte ned på antall ansatte på eldrehjemmet slik at det blir mindre tid til psykisk omsorg og kulturelle tilbud, så kan ikke jeg stå klar med 20 frivillige som tar over jobben gratis. Beklager. (Tør jeg foreslå at dere selv melder dere som besøksvenner noen timer i mnd?) Ellers er det lite å klage over med den jobben her - trist å forlate den!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...