Margrete Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 Nå har jeg tenkt og vridd på hjernen min at den har blitt vrengt, så da trenger jeg litt råd og tips. Jeg har kjøpt meg stoooor bil og det er nokså høyt å hoppe opp og ned. Nix klarer det helt strålende, men Asti sin rygg vil nok ikke trives så godt med dette. Så da lurer jeg på om noen har noen tips. Vi greier å få han opp, men ned ... Takk for råd og tips, husk at det er en stor schæfer på drøye 37 kg, så tipsene bør kunne brukes til en slik en Har tenkt rampe, men hvordan få den med seg overalt. Må jo ligge i bilen (Asti har en knokkel for mye i ryggen og har begynt å få litt slitasje) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 (endret) Nå har jeg tenkt og vridd på hjernen min at den har blitt vrengt, så da trenger jeg litt råd og tips. Jeg har kjøpt meg stoooor bil og det er nokså høyt å hoppe opp og ned. Nix klarer det helt strålende, men Asti sin rygg vil nok ikke trives så godt med dette. Så da lurer jeg på om noen har noen tips. Vi greier å få han opp, men ned ... Takk for råd og tips, husk at det er en stor schæfer på drøye 37 kg, så tipsene bør kunne brukes til en slik en Har tenkt rampe, men hvordan få den med seg overalt. Må jo ligge i bilen (Asti har en knokkel for mye i ryggen og har begynt å få litt slitasje) Jeg VET jeg har sett en lett trapp ett sted som mange har brukt i bil o.l. og bare "lemper" oppå burene. Lurer på om det er samme produsent som lager hundebadekarene? Fant en annen og denne. Endret 22. Juli 2014 av Jonna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 En sånn en kanskje? (google hunderampe til bil, så dukker det opp mye ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 22. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 Ah takk! Og når jeg tenker meg om, har jeg jo trappen som følger med til det badekaret. Det kan jeg jo fikse og trikse med! Tusen takk for at du satte meg på den ideen Jeanette! En sånn en kanskje? (google hunderampe til bil, så dukker det opp mye ) Takk Veldig dårlig gjort å være så løsningorientert altså, men skal la det gå for denne gang. Google du liksom, pføy, så lettvint da! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 En sånn en kanskje? (google hunderampe til bil, så dukker det opp mye ) En i klubben som har en ryggoperert hund har noe tilsvarende denne, og det ser ut til å fungere veldig bra for de 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 AquaDog selger lange og korte ramper, de er det vel ikke så langt å dra til for å teste på bilen heller. De holder blant annet til i Sandvika. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 22. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 Nå har gutta i huset slått sine geniale hoder i hop og funnet ut at det er jo bare å bygge en slik sak. Nå ble de brått kvalifisert til Pompel og Pilt ... Så får vi se da om det blir gjort dette. Kryssfiner og fakegress er stikkord. Prøvde å hinte frempå med muligheter for å slå den sammen, og da fikk jeg bare beskjed om å ikke tenke med det pene hodet mitt Godt jeg er så glad i dem som jeg er 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2014 Nesten så Casper trenger noe slikt og Ned er ikke noe problem, men opp derimot... han skjønner ikke at han må ta sats, så da prøver han bare å klatre opp, men det blir jo for høyt steg for bakbena. Så da må jeg alltid gi ham hender under den ene foten så han får et trinn. Ser ganske teit ut (men er ikke så stort problem at jeg faktisk trenger å ha noe utstyr til det da). Legg ut bilde når gutta har bygget ferdig da, kanskje man får bruk for noe slikt i fremtiden 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. August 2014 Rapporter Share Skrevet 22. August 2014 Nå har gutta i huset slått sine geniale hoder i hop og funnet ut at det er jo bare å bygge en slik sak. Nå ble de brått kvalifisert til Pompel og Pilt ... Så får vi se da om det blir gjort dette. Kryssfiner og fakegress er stikkord. Prøvde å hinte frempå med muligheter for å slå den sammen, og da fikk jeg bare beskjed om å ikke tenke med det pene hodet mitt Godt jeg er så glad i dem som jeg er Har gutta i huset kommet frem til noe med de geniale hodene sine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 22. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2014 Har gutta i huset kommet frem til noe med de geniale hodene sine? De geniale hodene tok seg en pause ... Må vente til jeg får toppen på bilen, så tenker jeg de starter å tenke igjen. Jeg har forøvrig tenkt litt, og det er å lage en form for stigetrinn til han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. August 2014 Rapporter Share Skrevet 22. August 2014 De geniale hodene tok seg en pause ... Må vente til jeg får toppen på bilen, så tenker jeg de starter å tenke igjen. Jeg har forøvrig tenkt litt, og det er å lage en form for stigetrinn til han. Ah ok. Ser ut som jeg må ordne noe til bilen nå, vet. har gitt streng beskjed om at han ikke får hoppe inn (og ut) av bilen selv... og jeg har virkelig ikke sjangs til å løfte han, han er ikke akkurat bærbar. Får se om det ligger noe brukbart i kjelleren her, ser for meg at det må gå an å ha en bred planke eller to, med et ledd i midten slik at den kan brettes sammen, også lime på sånn anti-skli greie (eller spikre på lister oppover på langs)... ellers så går det kanskje an å bare bruke en slik liten ikea-skammel som har to trinn (men det har jeg jo ikke da). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 22. August 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2014 Ah ok. Ser ut som jeg må ordne noe til bilen nå, vet. har gitt streng beskjed om at han ikke får hoppe inn (og ut) av bilen selv... og jeg har virkelig ikke sjangs til å løfte han, han er ikke akkurat bærbar. Får se om det ligger noe brukbart i kjelleren her, ser for meg at det må gå an å ha en bred planke eller to, med et ledd i midten slik at den kan brettes sammen, også lime på sånn anti-skli greie (eller spikre på lister oppover på langs)... ellers så går det kanskje an å bare bruke en slik liten ikea-skammel som har to trinn (men det har jeg jo ikke da). Ja er noe slikt jeg så for meg å. Nå burde vel Casper slippe å gå slike trapper å, de var så smale de jeg så på? Så ville vel satset på slik en fin planke med antiskli på jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. August 2014 Rapporter Share Skrevet 22. August 2014 Ja er noe slikt jeg så for meg å. Nå burde vel Casper slippe å gå slike trapper å, de var så smale de jeg så på? Så ville vel satset på slik en fin planke med antiskli på jeg. Ja ideelt sett skal han ikke gå i trapper heller, brukte en skammel som brukes til campingvognen nå, men steget blir fortsatt aalt for høyt, ikke bra. Så må nok fikse en plankedings ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 6. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2014 @Lola Pagola Endte med å lage selv jeg. Pompel og Pilt hadde vist noe annet å gjøre Litt bratt, men om den skal bli noe lenger må jeg fikse noe så jeg får "brettet" den i to 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 6. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2014 @Lola Pagola Endte med å lage selv jeg. Pompel og Pilt hadde vist noe annet å gjøre Litt bratt, men om den skal bli noe lenger må jeg fikse noe så jeg får "brettet" den i to Er vel bare å sette på dørhengsler eller noe, det . 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts