Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrapp'ish


Margrete
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg tenkt og vridd på hjernen min at den har blitt vrengt, så da trenger jeg litt råd og tips.

Jeg har kjøpt meg stoooor bil og det er nokså høyt å hoppe opp og ned. Nix klarer det helt strålende, men Asti sin rygg vil nok ikke trives så godt med dette. Så da lurer jeg på om noen har noen tips. Vi greier å få han opp, men ned ...

Takk for råd og tips, husk at det er en stor schæfer på drøye 37 kg, så tipsene bør kunne brukes til en slik en :P Har tenkt rampe, men hvordan få den med seg overalt. Må jo ligge i bilen


(Asti har en knokkel for mye i ryggen og har begynt å få litt slitasje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå har jeg tenkt og vridd på hjernen min at den har blitt vrengt, så da trenger jeg litt råd og tips.

Jeg har kjøpt meg stoooor bil og det er nokså høyt å hoppe opp og ned. Nix klarer det helt strålende, men Asti sin rygg vil nok ikke trives så godt med dette. Så da lurer jeg på om noen har noen tips. Vi greier å få han opp, men ned ...

Takk for råd og tips, husk at det er en stor schæfer på drøye 37 kg, så tipsene bør kunne brukes til en slik en :P Har tenkt rampe, men hvordan få den med seg overalt. Må jo ligge i bilen

(Asti har en knokkel for mye i ryggen og har begynt å få litt slitasje)

Jeg VET jeg har sett en lett trapp ett sted som mange har brukt i bil o.l. og bare "lemper" oppå burene. Lurer på om det er samme produsent som lager hundebadekarene?

Fant en annen

og denne.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takk! Og når jeg tenker meg om, har jeg jo trappen som følger med til det badekaret. Det kan jeg jo fikse og trikse med! Tusen takk for at du satte meg på den ideen Jeanette!

En sånn en kanskje?

(google hunderampe til bil, så dukker det opp mye :) )

Takk :D

Veldig dårlig gjort å være så løsningorientert altså, men skal la det gå for denne gang. Google du liksom, pføy, så lettvint da!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gutta i huset slått sine geniale hoder i hop og funnet ut at det er jo bare å bygge en slik sak. Nå ble de brått kvalifisert til Pompel og Pilt ... Så får vi se da om det blir gjort dette. Kryssfiner og fakegress er stikkord. Prøvde å hinte frempå med muligheter for å slå den sammen, og da fikk jeg bare beskjed om å ikke tenke med det pene hodet mitt :P Godt jeg er så glad i dem som jeg er

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så Casper trenger noe slikt og :P Ned er ikke noe problem, men opp derimot... han skjønner ikke at han må ta sats, så da prøver han bare å klatre opp, men det blir jo for høyt steg for bakbena. Så da må jeg alltid gi ham hender under den ene foten så han får et trinn. Ser ganske teit ut :P

(men er ikke så stort problem at jeg faktisk trenger å ha noe utstyr til det da).

Legg ut bilde når gutta har bygget ferdig da, kanskje man får bruk for noe slikt i fremtiden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå har gutta i huset slått sine geniale hoder i hop og funnet ut at det er jo bare å bygge en slik sak. Nå ble de brått kvalifisert til Pompel og Pilt ... Så får vi se da om det blir gjort dette. Kryssfiner og fakegress er stikkord. Prøvde å hinte frempå med muligheter for å slå den sammen, og da fikk jeg bare beskjed om å ikke tenke med det pene hodet mitt :P Godt jeg er så glad i dem som jeg er

Har gutta i huset kommet frem til noe med de geniale hodene sine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutta i huset kommet frem til noe med de geniale hodene sine? :)

De geniale hodene tok seg en pause ... Må vente til jeg får toppen på bilen, så tenker jeg de starter å tenke igjen. Jeg har forøvrig tenkt litt, og det er å lage en form for stigetrinn til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De geniale hodene tok seg en pause ... Må vente til jeg får toppen på bilen, så tenker jeg de starter å tenke igjen. Jeg har forøvrig tenkt litt, og det er å lage en form for stigetrinn til han.

Ah ok. Ser ut som jeg må ordne noe til bilen nå, vet. har gitt streng beskjed om at han ikke får hoppe inn (og ut) av bilen selv... og jeg har virkelig ikke sjangs til å løfte han, han er ikke akkurat bærbar. Får se om det ligger noe brukbart i kjelleren her, ser for meg at det må gå an å ha en bred planke eller to, med et ledd i midten slik at den kan brettes sammen, også lime på sånn anti-skli greie (eller spikre på lister oppover på langs)... ellers så går det kanskje an å bare bruke en slik liten ikea-skammel som har to trinn (men det har jeg jo ikke da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok. Ser ut som jeg må ordne noe til bilen nå, vet. har gitt streng beskjed om at han ikke får hoppe inn (og ut) av bilen selv... og jeg har virkelig ikke sjangs til å løfte han, han er ikke akkurat bærbar. Får se om det ligger noe brukbart i kjelleren her, ser for meg at det må gå an å ha en bred planke eller to, med et ledd i midten slik at den kan brettes sammen, også lime på sånn anti-skli greie (eller spikre på lister oppover på langs)... ellers så går det kanskje an å bare bruke en slik liten ikea-skammel som har to trinn (men det har jeg jo ikke da).

Ja er noe slikt jeg så for meg å. Nå burde vel Casper slippe å gå slike trapper å, de var så smale de jeg så på? Så ville vel satset på slik en fin planke med antiskli på jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er noe slikt jeg så for meg å. Nå burde vel Casper slippe å gå slike trapper å, de var så smale de jeg så på? Så ville vel satset på slik en fin planke med antiskli på jeg.

Ja ideelt sett skal han ikke gå i trapper heller, brukte en skammel som brukes til campingvognen nå, men steget blir fortsatt aalt for høyt, ikke bra. Så må nok fikse en plankedings ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...