Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Skal reise med bil med mange dyr. Er det mest plass om jeg pakker ned klær ol. i koffert eller i mange små poser? Koffert kan man jo mose mere av klærne og poser blir kanskje klærne mere luftige og tar derfor mere plass.?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan rommet i bilen ser ut/hvor mye plass du har. Personlig ville jeg nok satset på å hatt ihvertfall mesteparten i koffert/bag, og fylt opp hovedplassen, også evnt pakket noe i mindre kolli, feks poser, som man kan pakke inn på trangere plasser for best mulig utnyttelse. Større kolli er jo lettere å flytte på om det må flyttes, og mer ryddig/oversiktlig. Kan fort bli kaos med masse poser over alt.

Edit: Det er også lettere å stable kofferter oppå hverandre og dermed utnytte plassen i bilen bedre enn å bygge tårn av poser.

Guest Christine
Skrevet

Kjøp vakumposer som du har klærne i. Da tar ihvertfall klærne mye mindre plass.

Skrevet

Vakumposer er genialt - og det å pakke tingene nedi flere små kolli vil absolutt være praktisk med tanke på å dytte inn ting under seter, inntil bur, etc. Koffert er genialt hvis man tenker å stable ting i høyden - bare husk på å stroppe det fast godt!

Myke bagger funker også greit som underlag for hundene å ligge på - men da må man ikke være så redd for det som ligger oppi der, såklart..

2 ukers campingferie med stort hustelt, to store hunder og 2 CV gjorde meg en kløpper til å pakke. Baksetet ble kastet ut og all bagasje pakket flatt bak framsetene. Teltduken ble brukt for å dekke over all bagasjen og hundene plassert løse ovenpå alt det der.

DET var på den tiden ingen tenkte på å sikre hundene i bil...

Susanne

• Like 1
Skrevet

Når jeg reiser med full bil, bruker jeg som regel bagger. De er myke og er lettere å presse sammen enn når man har harde kofferter. Med masse poser blir det veldig mye håndtering, men jeg kan fint ha småting i poser som jeg presser inn etter at jeg har lagt på plass alt det store. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...