Evelina Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Når stopper valpene sånn ca. å vokse i høyden/mankehøyde? Og når stopper de sånn ca. å vokse ut i bredden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Du veit at du kan stille flere spørsmål i en og samme tråd, sant, sånn at du slipper å lage mange nye innlegg? Det du spør om varierer veldig fra rase til rase. Jeg synes fortsatt mine endrer seg i kroppen, og de er voksne begge to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelina Skrevet 13. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Gjelder det også når man spør om forskjellige ting? Er det ikke sånn ca. forskjell på ekstra små hunder, små hunder, mellom store hunder, store hunder og ekstra store hunder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelina Skrevet 13. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Skal jeg kun lage en tråd: "Evelinas spørsmål" Og spørre om alt i en og samme tråd? Skjønte ikke dette her jeg. :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Spørsmål om høyde, valpevekt, voksenvekt, bredde og løpetid (altså valpens fysiske utvikling) kan gjerne postes i samme tråd Skal du spørre om f.eks mat, så kan gjerne det komme i egen Små hunder er gjerne tidligere ferdige enn store hunder, men ingen regel uten unntak. Dvergpinscherne mine har vært utvokst ved 6-7 mnd alder, men kanskje lagt seg ut frem til 15-16 mnd alder. Hunden fortsetter selvfølgelig å utvikle og forandre seg resten av livet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelina Skrevet 13. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Men det er vell forskjellige emner om valpenes utvikling? Hva har høyden og vekt med løpetid å gjøre ? Hva har kakling og gauling i bilen noe med hvor mye andres valp veier? Skjønte ikke noe bare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Du ser vel forskjell på kategori når det gjelder "kakling i bil" og "vekst og utvikling"? Lag så mange emner du vil du, ingen som stopper deg Det er bare litt mer oversiktlig om man holder spørsmål om samme tema innenfor en tråd. F.eks ville det vært naturig å hatt disse to trådene i en tråd: http://hundesonen.no/forum/topic/75090-naar-stopper-valpene-aa-vokse-i-hoeyden-og-i-bredden/ http://hundesonen.no/forum/topic/75080-hvor-mye-veier-valpen-din/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelina Skrevet 13. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Beklager for trådene mine da. Visste bare ikke at det jeg skrev var feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Det gjør vel ingen ting om hun spør i to forskjellige tråder? Ser ikke problemet. Når en valp slutter å vokse på veldig ann på rasen, og på linjene den er i fra. Er det noen spesiell rase du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Det sies vell at tisper er ferdig i høyden når de får løpetid? :-) bredden trenger ofte lang tid. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Min erfaring med store hunder, eller min rase, er at de vokser i høyden frem til ca 8-10 mnd, også vokser de i bredden, eller blir mer satt i kroppen, frem til de er 2-3 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Jeg ser virkelig ikke problemet med forskjellige tråder jeg. Det spørres jo ikke om det samme Min erfaring med store hunder, eller min rase, er at de vokser i høyden frem til ca 8-10 mnd, også vokser de i bredden, eller blir mer satt i kroppen, frem til de er 2-3 år. Det er omtrent samme jeg har erfaring med. Mine (berner sennen og tervueren) har gjerne vært nærmere 3 når de har vært ferdig med å legge seg ut i bredden og få masse (ikke fett som mange blander det med). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 På min rase (finsk lapphund) har jeg inntrykk av at høyden er ferdig rundt 1 år (men kan komme en cm til innen 2 år), mens bredden og pels ikke er ferdig før 4-5 år på hannene, litt før på tispene 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts