Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Du veit at du kan stille flere spørsmål i en og samme tråd, sant, sånn at du slipper å lage mange nye innlegg? :)

Det du spør om varierer veldig fra rase til rase. Jeg synes fortsatt mine endrer seg i kroppen, og de er voksne begge to.

Skrevet

Spørsmål om høyde, valpevekt, voksenvekt, bredde og løpetid (altså valpens fysiske utvikling) kan gjerne postes i samme tråd :)

Skal du spørre om f.eks mat, så kan gjerne det komme i egen :)

Små hunder er gjerne tidligere ferdige enn store hunder, men ingen regel uten unntak. Dvergpinscherne mine har vært utvokst ved 6-7 mnd alder, men kanskje lagt seg ut frem til 15-16 mnd alder. Hunden fortsetter selvfølgelig å utvikle og forandre seg resten av livet.

Skrevet

Men det er vell forskjellige emner om valpenes utvikling? Hva har høyden og vekt med løpetid å gjøre ? Hva har kakling og gauling i bilen noe med hvor mye andres valp veier? Skjønte ikke noe bare?

Skrevet

Du ser vel forskjell på kategori når det gjelder "kakling i bil" og "vekst og utvikling"?

Lag så mange emner du vil du, ingen som stopper deg :) Det er bare litt mer oversiktlig om man holder spørsmål om samme tema innenfor en tråd.

F.eks ville det vært naturig å hatt disse to trådene i en tråd:

http://hundesonen.no/forum/topic/75090-naar-stopper-valpene-aa-vokse-i-hoeyden-og-i-bredden/

http://hundesonen.no/forum/topic/75080-hvor-mye-veier-valpen-din/

Skrevet

Det gjør vel ingen ting om hun spør i to forskjellige tråder?

Ser ikke problemet.

Når en valp slutter å vokse på veldig ann på rasen, og på linjene den er i fra. Er det noen spesiell rase du tenker på?

Skrevet

Min erfaring med store hunder, eller min rase, er at de vokser i høyden frem til ca 8-10 mnd, også vokser de i bredden, eller blir mer satt i kroppen, frem til de er 2-3 år.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet med forskjellige tråder jeg. Det spørres jo ikke om det samme :icon_confused:

Min erfaring med store hunder, eller min rase, er at de vokser i høyden frem til ca 8-10 mnd, også vokser de i bredden, eller blir mer satt i kroppen, frem til de er 2-3 år.

Det er omtrent samme jeg har erfaring med. Mine (berner sennen og tervueren) har gjerne vært nærmere 3 når de har vært ferdig med å legge seg ut i bredden og få masse (ikke fett som mange blander det med).

Skrevet

På min rase (finsk lapphund) har jeg inntrykk av at høyden er ferdig rundt 1 år (men kan komme en cm til innen 2 år), mens bredden og pels ikke er ferdig før 4-5 år på hannene, litt før på tispene :)

• Like 1