tmp Skrevet 24. Juni 2014 Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Skal ut å feire 40 årsdag til sambo, og ønsker tips til restaurant i Oslo :-) Bor i byen men det står stillt i hodet, og kommer ikke på vi kan gå... Ønsker GOD mat og vin, men samtidig avslappet og "barnevennlig". Vil slippe å stressa om tvillingene (7) og venners litt mindre barn får det litt for gøy (evt kjedelig..) Forslag? Siter
Ingvild Skrevet 24. Juni 2014 Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Prisklasse + type mat? Og hvor mange er dere? Villa Paradiso var det første som slo meg inn, men er ikke sikkert det er akkurat det dere er ute etter. Det er kjempegod pizza der, italiensk avslappet forhold til barn i restauranten og ok prisnivå. Men kan hende dere ønsker litt roligere atmosfære (det er litt trangt mellom bordene, så det er mye folk i lokalet). http://villaparadiso.no/ Siter
tmp Skrevet 24. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Helt enig, Villa Paradiso er fint og har god pizza, men leter etter et alternativ da det har blitt litt standard :-) Har det i baklomma om vi ikke kommer på noe bedre ;-) Holder oss unna det aller dyreste, og har ikke helt fast preferanse på mat, med andre ord åpen for forslag :-) Vi blir forresten ca 9 pers.. Siter
VildeJ Skrevet 24. Juni 2014 Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Hva med SüdØst? Vet ikke om det er barnevennlig(vet ikke helt hva som skal til for at det skal være det... ). Der er det hvertfall veldig god mat og enkelt å dele osv når man er mange eller om man bare er to Siter
tmp Skrevet 24. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Vet når Sudøst åpnet for mange år siden var de kjent for det motsatte, da ammende mødre ble forvist :-P Men har skjønt at det er både nye eiere og nytt kjøkken nå, så det skal jeg sjekke ut! Stor inngjerdet uteservering er i allefall praktisk med små barn ;-) Er det blandet asiatisk mat der? Småretter også da, siden du sier lett å dele? Siter
Ingvild Skrevet 24. Juni 2014 Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Kjenner jeg er litt blank for forslag nå, men Osloby har jo mange anmeldelser og oversikt over restauranter. Kan jo kanskje bli litt inspirert på deres sider? http://www.osloby.no/sulten/anmeldelser/#.U6nJBCifOB8 Siter
Guest Gråtass Skrevet 24. Juni 2014 Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Tonys backyard i kværnerbyen anbefales!!Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Siter
tmp Skrevet 24. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Juni 2014 Aldri hørt om, må sjekke :-) Hva slags sted er det? Siter
Fillerya Skrevet 25. Juni 2014 Rapporter Skrevet 25. Juni 2014 De har jo en fin barnevennlig atmosfære på yayas men maten vil jeg vel kanskje bare betegne som helt grei Hva med tapas? Delicatessen har jo fantastisk mat. Usikker på om de har bordbestilling. Siter
Renate A Skrevet 25. Juni 2014 Rapporter Skrevet 25. Juni 2014 Big horn ved Oslo S. Vi var der en gang med et vennepar som hadde bestilt bord i annen etg for å få bord litt unna andre pga barna Siter
VildeJ Skrevet 25. Juni 2014 Rapporter Skrevet 25. Juni 2014 Vet når Sudøst åpnet for mange år siden var de kjent for det motsatte, da ammende mødre ble forvist :-P Men har skjønt at det er både nye eiere og nytt kjøkken nå, så det skal jeg sjekke ut! Stor inngjerdet uteservering er i allefall praktisk med små barn ;-) Er det blandet asiatisk mat der? Småretter også da, siden du sier lett å dele? Åja, det har jeg ikke fått med meg! Får håpe de er bedre nå Når jeg har vært der har vi tatt dele-meny. Da kommer det 5-6, som man deler. Ikke som tapas at man får alt på en gang, men at man spiser opp en og en rett. Man bør derfor sette av litt tid. Man kan også få vinpakke som passer til. Jeg har hørt fra andre som har spist der at de har veldig gode andre retter også, fra ala carte menyen. Det er jo bedre å velge hvis man ikke har så god tid eller man feks ikke liker noe på dele-menyen. Ja er litt blandet, er vel asian fusion de kaller det. Så temaet er asiatisk, men med en del andre innspill! Siter
Maria Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Skrevet 26. Juni 2014 Altså.. Jeg er nok litt matsnobb, men Südøst.. No way at jeg spiser der igjen! Var der forrige uke og kan vel egentlig si at alt var gæærnt. Men det er nå en ting. Maten var ikke imponerende i det hele tatt og bar preg av å være mat som tilberedes fra fryseren. Vi var 7 stk, og det tok 45 min fra førstemann til sistemann fikk maten sin. Nei. Ikke bra i det hele tatt! Kan anbefale Ruffino Koselig familiepreget italiensk som har masse annet enn pizza. Ligger like ved Ibsen-museet (ved Pascal). Fint for barn også kan jeg se for meg God mat og vin og greie priser! Ellers har du jo et utvalg her (med forbehold om at de faktisk finnes ennå. Lenge siden jeg har vært rundt om). - Champagneria på Frogner, tapas - Jewel of India på Frogner, indisk - Smalhans på St. Haugen, norsk mat, litt dyrt - Habibi i Storgata, libanesisk - Revolver i Møllergata, mexicansk/cajun Siter
VildeJ Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Skrevet 26. Juni 2014 Oi det var rart. Er en stund siden jeg har vært der nå, men de gangene jeg har vært der så har det vært veldig bra. Jeg har kun vært der sammen med en, og ikke mange. Men har opplevd servicen som god og maten som veldig god. Har valgt delemeny de gangene jeg har vært der, så kan ikke gå god for ala carte-menyen. Men det kan jo ha forrandret seg siden jeg var der sist og de kan jo sikkert ha en dårlig dag(?).. Men har aldri fått inntrykk av at maten har kommet rett fra fryseren.. Siter
tmp Skrevet 26. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Juni 2014 Takk for tips alle! Det ble Sudöst, og jeg ble positivt overrasket :-) Jobber rett ved, og går forbi daglig der, men har aldri tenkt på det som fristende alternativ. Det ble litt i hui og hast, da vi stresset fælt for å bli ferdig med "visningsvask" og pakking av feriekofferter. Med full feriebaggasje på slep var det praktisk å stoppe der med trikken på vei til flytoget. Det var smekkfullt og vi fikk plass ute i dagens regnvær (under parasoll). Men altså, maten var kjempegod! vi bestilte delemeny mm. Ny favoritt på dessertfronten, mojito pannacotta, NAM altså, farlig god!! Habibi er forøvrig en favoritt, men huset den lå i er jo revet.. Mener ny (kanskje ikke så ny lengre men..?) avdeling i storgata ikke er like trivelig? Har bare vært innom en kjapp tur der for lenge siden.. 3 Siter
Maria Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Bra dere ble fornøyd det er det viktigste. Jeg ER virkelig matsnobb blitt altså. Var ute og spiste god mat i går, men blir aldri imponert lengre. En biff med bernaise og poteter imponerer meg ikke lengre, selv om det ikke var noe galt med den. Så jeg må step it up hvis jeg ikke skal bli skuffet merker jeg. Maemo neste?? 1 Siter
VildeJ Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Har sååå lyst til å dra på Maemo, men det blir nok en stund til dessverre... Har testa Fauna, rett etter de fikk en stjerne, og Fauna skuffa ikke Prisen var heller ikke så verst! 1 Siter
lucy Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Misunner dere i Oslo, litt mer å velge i enn her i Bergen Ylajali er øverst på ønskelisten min! Og så gleder jeg meg til å prøve Pjoltergeist når jeg skal til Oslo i august Ble forøvrig skuffet over Smalhans da jeg var der i mars :/ Skal prøve de igjen på en ukedag i stedet for en lørdag neste gang. Siter
Guest Yellow Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Kjenner jeg er litt blank for forslag nå, men Osloby har jo mange anmeldelser og oversikt over restauranter. Kan jo kanskje bli litt inspirert på deres sider? http://www.osloby.no/sulten/anmeldelser/#.U6nJBCifOB8 Takk for at du delte den, fikk lyst til å dra hit en gang nå:http://www.osloby.no/sulten/Store-smil-pa-Smia-Galleri-7612427.html#.U7G8IH8aySO Siter
Gjest Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Så bra at maten var god. Jeg har samme dårlige erfaring som @Maria, men har bare vært der én gang. Da var vi ca 40 stykker som skulle på årsmøtemiddag, så kanskje de rett og slett sliter litt med å servere grupper? Det er jo litt forskjell på 40 og 7 da, men likevel. Edit: glem det siste, nå så jeg at dere var 9 stykker. Siter
lucy Skrevet 30. Juni 2014 Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Takk for at du delte den, fikk lyst til å dra hit en gang nå:http://www.osloby.no/sulten/Store-smil-pa-Smia-Galleri-7612427.html#.U7G8IH8aySO Åh, det så koselig ut! Anbefaler forresten Trattoria Popolare, veldig fornøyd da jeg var der sist Siter
tmp Skrevet 30. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juni 2014 Har hørt mye godt om Smia, men aldri vært der selv :-) Trattoria Popolare har jeg varierende erfaring med, fra veldig bra til så der.. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.