Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisesyketabletter for hund - billigere i Sverige?


MiO
 Share

Recommended Posts

Den ene av mine to hunder blir veldig bilsyk, og kaster ofte opp på bilturer. Han hater derfor å kjøre bil, men finner seg i det uten tull.

Nå har vi fått resept av dyrlegen på en reisesyketablett for hunder som heter Cerenia. 4 tabletter i pakken...til den nette sum av 550 kroner ! Det er jo en helt hårreisende pris for noen usle reisesyketabletter, så dette vil jeg gjerne ha billigere om mulig.

Cerenia-tabletten er utprøvd i helga og fungerte helt supert. Hunden siklet noe, men ingen spying på hele den tre timer lange turen, hverken frem eller tilbaketuren. Det er veldig bra gjort, så den fungerer. Hunden er nok bittelitt kvalm likevel tror jeg, pga han sikler jo, men ikke så ille som ellers.

Noen som vet om Cerenia finnes å få kjøpt i Sverige til en billigere penge?

Mannen er i Sverige fra tid til annen, og vi kjøper det gjerne der om det er så at det går an å få tak i reseptfritt. Eller kan vi bruke norsk resept i Sverige på svensk apotek om det er reseptbelagt der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til cerenia, men har du prøvd vanlig postafen? Mye billigere og fungerer på mange hunder.

Lurte litt på det faktisk, men.... Står det dosering på dyr (ifht vekt) i bruksanvisningen der da? Eller er det litt på måfå at folk bruker den til hund, man bare gir en pille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på det faktisk, men.... Står det dosering på dyr (ifht vekt) i bruksanvisningen der da? Eller er det litt på måfå at folk bruker den til hund, man bare gir en pille?

Fått beskjed om å bruke barnedosering, har stort sett gitt halv tabelett uansett størrelse på hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for alle svar. Da ser det ut til at det finnes et langt billigere alternativ i Postafen, iallefall. Trodde jeg skulle få bakoversveis av prisen på det veterinæren skrev ut... for fire usle piller - en halv tusenlapp! Det var rått, så Postafen skal prøves ut når disse rådyre pillene er brukt opp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...