Shlush Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Noen som har fjernet sporer/ulveklør på frembena og vet hvor lang tid det bruker på å gro? Hvor lenge må hunden være rolig osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Har bare gjort det på voksen hund en gang. Mener å huske at det grodde på få dager, og at det ikke ble tatt noe spesielt hensyn til. (var begge bakbein) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Er det ikke ulovlig? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 @Ane Det er lovlig ved medisinske hensyn @Shlush Jeg fikk gjort dette på frambeina på voksen hund en gang, og det var vanlig rekonvalesens som annen operasjon. Ca 10-12 dager for fjerning av sting, ro i noen dager og smertestillende og antibiotika. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Er det lovlig for å forhindre skader ved potesokkbruk på trekkhunder? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Nja, da må man vel heller se på hva slags potesokker man bruker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 17. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Altså, jeg har en hund som har skadet ulvekloen en gang tidligere og fikk neglerotbetennelse... det var et helsikkes å få behandlet da betennelsen blusset opp gang på gang etter endt antibiotikakur :-/ Nå er det kloen på den andre foten som har fått det. Startet som litt verk ved kloen og nå er det er betent stort sår på innsiden av ulvekloen :-/ I stede for X antall kurer så tror jeg fjerning vil være hensiktsmessig :-) Jeg ønsker ikke å fjerne kloa med mindre jeg må!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Det var lignende årsaker hos meg også Shlush. Jeg gjør det igjen om jeg må, men kun dersom jeg mener det er hensiktsmessig i det lange løp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 17. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Det var lignende årsaker hos meg også Shlush. Jeg gjør det igjen om jeg må, men kun dersom jeg mener det er hensiktsmessig i det lange løp. Ja... Sist foreslo veterinæren å fjerne, men jeg sa at jeg ville helst unngå det :-) men nå ser jeg meg mett på disse ulveklørne :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 17. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 Nja, da må man vel heller se på hva slags potesokker man bruker Fjerning av ulveklør(ulovlig) gjøres hos de fleste hundekjørere når valpene er 1-4 dager gamle pga de er i veien for potesokkene som skaper gnagsår ol. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 17. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2014 For å si det slik... Slik ser den ut nå, etter grønnsåpebad :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Fjerning av ulveklør(ulovlig) gjøres hos de fleste hundekjørere når valpene er 1-4 dager gamle pga de er i veien for potesokkene som skaper gnagsår ol. Det er vel ikke veldig lenge siden dette ble ulovlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Det er vel ikke veldig lenge siden dette ble ulovlig? Vet ikke hvadu mener med veldig lenge, men er i allefall 4-5 år siden. Tror det er en del mer Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 18. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Da har jeg fått resept på antibiotika og time til amputering neste torsdag kl 9... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Da har jeg fått resept på antibiotika og time til amputering neste torsdag kl 9... Det der så ikke bra ut, skjønner godt at du vil fjerne den. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Så vondt ut! Sikkert lurt å fjerne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feline Skrevet 18. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Da har jeg fått resept på antibiotika og time til amputering neste torsdag kl 9... Stakkars Nico ...men blir det ikke utstilling på Vestnes på han da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 18. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2014 Stakkars Nico ...men blir det ikke utstilling på Vestnes på han da? takk folkens :-) Kloen er blitt grønnere over natten :-/ antibiotika er startet! Så lenge det er forsvarlig så stiller jeg han :-) Altså, om såret har lukket seg og han ikke har vondt. Så jeg krysser fingrene for at det skal gå bra. Han har lpstevne førstkommende helg, han virker ikke til å ha vondt i heletatt :-) Så jeg håper at antibiotikaen har slått til litt da, evnt så kaster jeg på en runde selvheftende bandasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 21. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2014 Kloen er bedre :-) me like!! @Line hvordan var det med smerter etter fjerning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 21. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2014 Kloen er bedre :-) me like! @Line hvordan var det med smerter etter fjerning? Er noen år siden dette, men jeg mener jeg ga rimadyl noen dager bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts