Gå til innhold
Hundesonen.no

Mulig katteklo i øyet

Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Jeg lurer litt på hva jeg bør foreta meg nå.

Like før jeg dro på jobb i dag, ertet hunden på seg katten. De to pleier å komme godt overens, men plutselig observerte jeg litt blod i øyekroken på hunden, så jeg går ut i fra at katten har vært ute med labben. Siden det var blod, hadde jeg et håp om at kloa ikke traff i selve øyet.

Jeg vasket øyet hans med saltvann før jeg dro på jobb, da jeg kom hjem vasket jeg det en gang til. Det væsker litt av det, ikke mye, og han kniper det litt igjen, men det er heller ikke mye.

Nå er jo dyrlegene stengt til tirsdag, så jeg lurer litt på hvor akutt dette er.

Han virker ikke særlig plaget, stryker ikke labben mye over øyet, og er som før.

Skal jeg se det an, eller må vi ringe dyrlegevakta? Den er vel forressten lagt ned, har jeg hørt rykter om. Noen har vel forhåpentligvis vakt et sted om dette må gjøres noe med asap.

Har jo lest diverse skrekkhistorier på nettet om at han i verste fall kan bli blind, miste øyet etc...

Som nevnt så virker det ikke som om det er en stor skade, og hadde jeg ikke sett blodet i øyekroken i dag tidlig, hadde jeg kanskje ikke sett at det var noe med øyet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden og øyet ser tilnærma normalt ut og bikkja oppfører seg normalt, så ville jeg ikke tenkt noe mer på det. Er jo grenser for hvor mye en skal fly til dyrlegen, altså, når det de stort sett kan gjøre på sånne ting er nettopp det samme som du har gjort.

Til sammenligning: Jeg opplevde at daværende valp blei klort i øyet. Det silblødde og så helt grusomt ut, og hunden viste tydelig at hun hadde det vondt. Vi dro til dyrlegen, som ga oss antibiotikasalve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk nesten punktert øyet av katteklo, og det kunne jeg se på selve øyet. Det var en lang, gråhvit strek på øyet, pluss et mørkere område hvor det hadde samlet seg litt blod. Jeg vil tro at du hadde klart å se tegn til skade på øyet hvis det var noe. Det kan hende pus klabbet til et lukket øye, og da vil det jo veske litt uten at det nødvendigvis er blitt skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...