Gå til innhold
Hundesonen.no

Kupering


Kristina

Recommended Posts

Norden er kupering ikke tillatt. Også flere steder i europa. Er ikke sikker hvilke land i europa som er tillatt, men tror russland, polen og borti der er lov (hehe, vet ikke navnet på alle stedene der) Øst Europa tror jeg flere steder er lov. Og Spania er lov, siden Calinas hund er derifra. Asia og USA er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England är väl kupering tillåtet?

Halekupering utført av veterinær er tillatt, men det er helt klart en omdiskutert praksis der også. Noen veterinærer nekter å gjøre det, og det er sterke krefter i sving for å få et totalforbud der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.T

Hva er egentlig vitsen med kupering av bare halen?? Vet jo hvorfor folk ønsker en helkupert hund, men synes ærlig talt ikke Dobermann blir skumlere uten hale.. :? Generelt liker jeg ikke kupering, men bare lurer.. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.T

Hva er egentlig vitsen med kupering av bare halen?? Vet jo hvorfor folk ønsker en helkupert hund, men synes ærlig talt ikke Dobermann blir skumlere uten hale.. :? Generelt liker jeg ikke kupering, men bare lurer.. :thumbs:

fordi halen er meget upassende anlagt (i bordhøyde). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermann halen er en lang tynn hard pisk som ødelegger det meste i dens vei. Den er mest bare iveien og det gjør veldig vondt å få en logrende hale på seg, familier vil unngå dette med små barn også. Og så er halen så pinglete at den lett kan skades. Jeg kunne fint ha klart meg uten denne halen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har en dalmis som er så utrolig happy at halen hans til stadighet er rød på tuppen pga den blir "pisket" opp.

Jeg ville da heller hatt den kupert og sluppet blod opp etter veggen hver gang det slår opp halen, det må jo svi veldig for hunden også :thumbs: , for ikke å snakke om bandasje som holder seg på i ett sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...