roxie88 Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Alarmen ringer jevnt fra kl 07 til kl 09 uten at jeg orker å stå opp. Kl 09 ringer en hyttenabo og sier at en av sauene våre er på feil side av gjerdet. Her var jeg litt for i ørska til å huske at det var EFIT dag. Jeg er derfor kommet i gang med mårrastellet når alarmen ringer i 10-tida for å minnne meg på det Kl 10 Et av lammene til en sau med jurbetennelse venter ivrig på at jeg skal komme å mate ham med flaske Kl 11 er jeg kommet meg inn, dør litt på meg av lykke over å ha funnet en liten bit sjokolade i kjøleskapet. Smaker fantastisk til kaffen! Kl 12 nerder jeg på data mens dyra slumrer. Rundt 12.30 oppdager jeg at måsen min Ulf har lyst på frokost han også. Kl 13 er jeg hos en veninne som er bortreist på ferie for å vanne kjøkkenhagen hennes. Etterpå tok jeg med Blix på en fotballbane som er nedlagt for å øve litt lydighet. Typisk nok var det masse kyr der som bare hoppa over nettinggjerdet for å komme seg inn men vi fikk trent litt iallefall. Hjemme igjen, rundt 14.30 går jeg for å mate kopplamma. Kl 15 spiser jeg middag mens jeg titter på tv-serien Mom. Kl 16 leser jeg om gjeting med pumi Rundt kl 18 går vi i kveldsfjøsen og slipper samtidig ut de to siste sauene som har stått inne pga jurbetennelse. De ble veldig veldig glad for å komme seg ut på grønt gress! I 19-tida vanner og luker jeg i potetlandet mitt (håper det kommer opp potet til slutt ) Kl 20 forteller katten meg at det er på tide at vi går inn Kl 21 nerder jeg på sonen igjen Kl 22 oppdager jeg enda en sau som har rømt på feil side av gjerdet og som er rimelig desperat fordi hun glemte vist å ta med seg lammene i sitt fluktforsøk. Dustesau. Kl 24 går jeg for å gi kopplammene dagens siste måltid. Oppdager det svømmer en mus i bøtta med melk jeg har laget til - ææææææsj!! 10 liter melk rett i sluken. Heldigvis har jeg katten med meg ned til fjøset, først skjønte hun ikke at det var en mus men så vasket hun all melka av den og spiste den Nasty. Men musa slapp å lide mer iallefall. Rundt kl 01 er jeg ferdig med dagens gjøremål og hundene får tisse før vi legger oss. Det er så HERLIGT at det er lyst hele døgnet 8 Siter
Tabris Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 For et NYDELIG sted du bor! Slik vil jeg også bo! Siter
Kaja Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Så fint du har det Jeg vil også bo på gård! Siter
Raksha Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Fineste Bæene! Hvor mange kopplam har dere? Siter
roxie88 Skrevet 2. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 For et NYDELIG sted du bor! Slik vil jeg også bo! Ååå så koselig at du synes det Så fint du har det Jeg vil også bo på gård! Tusen takk Fineste Bæene! Hvor mange kopplam har dere? Vi har rundt 25 stk så alle fikk ikke være med på bildet Kan hende det blir flere, vi må se det litt an hvordan det går med de søyene som har hatt jurbetennelse - om de klarer å produsere nok mat til to lam bare med en spene som fungerer. Så de lammene får melk to ganger om dagen ute en periode fremover til vi ser om de må tas i fra Siter
Raksha Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Ønsker meg et kopplam eller to en sommer for å se om jeg trives med sau. Siter
Guest Michellus Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Angus skulle likt å være med hjem til deg! Han elsker sauer og ja, du må da gjete med pumien! Siter
Ane Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 SÅNN vil jeg bo! For en fin dag Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
roxie88 Skrevet 2. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 Ønsker meg et kopplam eller to en sommer for å se om jeg trives med sau. Jaaa det må du få deg Sauer er skikkelig herlige dyr altså når man blir litt kjent med de Og det er skikkelig kos med kopplam men 25 er litt mange fordi jeg får så lite tid til hvert enkelt iforhold til når man har 10-12 stykker som vi har brukt å ha før Idyll jo! Du må jo gjete med Pumien Vi skal på gjeterkurs i sommer, så da får vi se hva som bor i pumisen Han er veeeeeldig interessert i sauene da men om det ligger gjeterinnstinkt der vil vise seg Angus skulle likt å være med hjem til deg! Han elsker sauer og ja, du må da gjete med pumien! Angus er hjertlig velkommen, jeg er ikke like sikker på at sauene elsker ham tilbake men pytt pytt Pumi! SÅNN vil jeg bo! For en fin dag Sent from my iPhone using Tapatalk Så koselig kommentar, bare å komme å bo - vi trenger flere folk her 2 Siter
Aslan Skrevet 2. Juni 2014 Rapporter Skrevet 2. Juni 2014 For et fint sted og takk for titten! Koselig med sauer, liker sauer Siter
Cavalierflat Skrevet 4. Juni 2014 Rapporter Skrevet 4. Juni 2014 Jeg ønsker meg lam så søte de er Siter
SynneWoll Skrevet 4. Juni 2014 Rapporter Skrevet 4. Juni 2014 Åååå så fint du har det!! De er så kjekke disse trådene! Siter
Gjest Skrevet 4. Juni 2014 Rapporter Skrevet 4. Juni 2014 For et nydelig sted! Hvor er det du bor, egentlig? Red: og jeg likte klippen på Havanaisen din veldig godt, så fin og kort Siter
Crush Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Skrevet 10. Juni 2014 Du sender alt for lite snapper av hva du gjør om dagene, det ser jeg klart og tydelig! Visste ikke at du hadde det så travelt, jeg Siter
roxie88 Skrevet 10. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Juni 2014 For et nydelig sted! Hvor er det du bor, egentlig? Red: og jeg likte klippen på Havanaisen din veldig godt, så fin og kort Så koselig, jeg bor på Helgelandskysten i Nordland (på ei øde øy Ok ikke helt øde da men ganske øde ) Takk for kommentar om klippen, hver gang jeg har klippet ham tenker jeg at neste gang så får jeg dra til hundefrisør Jeg liker å ha ham kortklippet, det er veldig lite pelsstell når han er så kort Omtrent ikke-eksisterende Du sender alt for lite snapper av hva du gjør om dagene, det ser jeg klart og tydelig! Visste ikke at du hadde det så travelt, jeg Hihi husker aldri å sende snapper jeg, alt for distre Skal sende deg i morgen hvis jeg gjør noe spennende - kun til ære for deg 1 Siter
Recommended Posts