SynneWoll Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Jeg har veldig lyst til å prøve VOM til min valp, foreløbig går han på RC valpefôr og våtfôr. Hvordan går jeg fram med å introdusere han for VOM? Blande det med RC våtfôr i begynnelsen? Skal VOM vannes ut? Eller er det ikke nødvendig å blande det ut i vann om jeg kjøper valpefôret ? Har også veldig lyst til å gå over på Orijeen, gir det selv til kattene. Men det blir vel gjerne litt mye å bytte det samtidig? Må jo ta det gradevis, men er redd det blir formye for valpemagen? Har en 15kg RC fôr som godt kan brukes opp, og på slutten kan blandes med Orijeen. Så det blir ikke bytting med det første, vil det da være lurt å få han tilvendt til VOM nå? Før jeg begynner å tilvenne han Orijeen? Evt når han er tilvendt, er det best å gi 50/50 blandet, eller hver for seg? Feks VOM om morningen og Orijeen på ettermiddagen? Noen som har erfaringer med å gi både Orijeen og VOM ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Håper du mener VOm og Hundemat og ikke vom. Det fordi det er forskjellige ting og den som er grei å gi er V&H. Gå gradvis over er det kjekkeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 12. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Håper du mener VOm og Hundemat og ikke vom. Det fordi det er forskjellige ting og den som er grei å gi er V&H. Gå gradvis over er det kjekkeste. Ja mener selvfølgelig V&H Hva er bare vom ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Ja mener selvfølgelig V&H Hva er bare vom ? Vom er vom, altså mage (vet ikke om resten av fordøyelsessystemet går under det?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Men sånn for å svare på spørsmålet ditt: Jeg ville begynt med å gi V&H til et måltid. Når den tilvenningen er i boks etter et par dager så ville jeg byttet ut tørrforet. Noen blander nytt og gammelt en stund, og det er jo greit nok og gjør ingen skade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Jeg har aldri byttet gradvis på noe som helst, alltid gått fint her. Men skal du ha gradvis tilvenning så er det nok bedre at du gir det nye foret alene, feks bytter ut et av måltidene med det nye foret, eller at du gir et lite ekstra måltid hvor hunden får en smakebit. Lettere for magen det, enn at du begynner og blande de forskjellige. Vom og hundemat er nesten som kjøttdeig, du trenger ikke og vanne ut(det trenger du forøvrig ikke på noe for egentlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 12. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Vom er vom, altså mage (vet ikke om resten av fordøyelsessystemet går under det?) Selfølgelig! Trodde kanskje det var en annen type fôr eller noe Takker for svar Line og Malamunten! Håper dette kommer til å gå greit! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Jeg forer både med V&H og Orijen. Har aldri tatt noen gradvis overgang og det har gått veldig fint på mine, men der må man nesten se an hva man synes er best for sin hund. Har ikke noe system på hvordan jeg forer heller. Noen ganger er begge måltider med V&H, noen ganger bare tørt og noen ganger begge deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 13. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Jeg forer både med V&H og Orijen. Har aldri tatt noen gradvis overgang og det har gått veldig fint på mine, men der må man nesten se an hva man synes er best for sin hund. Har ikke noe system på hvordan jeg forer heller. Noen ganger er begge måltider med V&H, noen ganger bare tørt og noen ganger begge deler Er lurt å variere litt! Skal ta å få kjøpt inn V&H! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Jeg fôrer med mest V&H, og litt med Orijen for variasjon. Har aldri hatt overgang, og det har gått fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 13. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Jeg fôrer med mest V&H, og litt med Orijen for variasjon. Har aldri hatt overgang, og det har gått fint. Så du begynte bare rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Her har vi heller aldri blandet, nå får hundene v&h hjemme og Orijen på hytta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Hunder med litt mer sensitiv mage kan reagere om man bare bytter brått. Uansett skal man jo bruke opp det man allerede har regner jeg med, så hvorfor ikke da blande det ut litt om man ikke er helt sikker på at hunden ikke reagerer. Som jeg sa - blande litt gjør ingen skade, det er jo ikke snakk om mange dagene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Så du begynte bare rett på? Ja:) Men jeg vet at han tåler det, så jeg har gjort det flere ganger når vi har eksperimentert med fòr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 13. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Hunder med litt mer sensitiv mage kan reagere om man bare bytter brått. Uansett skal man jo bruke opp det man allerede har regner jeg med, så hvorfor ikke da blande det ut litt om man ikke er helt sikker på at hunden ikke reagerer. Som jeg sa - blande litt gjør ingen skade, det er jo ikke snakk om mange dagene Ja, har jo en nyåpnet RC sekk Blander i begynnelsen når jeg har fått kjøpt Orijeen ! Så begynner jeg heller å gi V&H nå i tillegg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Bruk opp den sekken, det er fornuftig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 13. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Bruk opp den sekken, det er fornuftig Ja var det jeg tenkte Så heller blande de siste dagene når sekken nesten er tom 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Vil bare tipse om at det er salg på orijen adult og regional red i 6,8kg sekker hos animail.no 200kr pr sekk. Sparer mye på dette! Om du uansett skal fore med v&h valp på siden gjør det ikke noe å fore på voksen for ellers. Orijen har ganske små biter også så skal ikke være vanskelig for valpen å tygge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 14. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Vil bare tipse om at det er salg på orijen adult og regional red i 6,8kg sekker hos animail.no 200kr pr sekk. Sparer mye på dette! Om du uansett skal fore med v&h valp på siden gjør det ikke noe å fore på voksen for ellers. Orijen har ganske små biter også så skal ikke være vanskelig for valpen å tygge Takk for tips! Det skal jeg inn å se på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Vil bare tipse om at det er salg på orijen adult og regional red i 6,8kg sekker hos animail.no 200kr pr sekk. Sparer mye på dette! Om du uansett skal fore med v&h valp på siden gjør det ikke noe å fore på voksen for ellers. Orijen har ganske små biter også så skal ikke være vanskelig for valpen å tygge Åh, typisk at jeg NETTOP har åpnet en sekk med Carnilove Har lyst til å prøve Orijen når vi er på tur, men synes det er så himla mye penger når jeg får nesten tilsvarende mat gratis. RR var utsolgt allerede uansett ser jeg. Men 6fish er fortsatt tilgjengelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 14. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Vet ikke om det er flere igjen, men den 70% var på både RR og Adult 6,8kg igår 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 14. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2014 Åh, typisk at jeg NETTOP har åpnet en sekk med Carnilove Har lyst til å prøve Orijen når vi er på tur, men synes det er så himla mye penger når jeg får nesten tilsvarende mat gratis. RR var utsolgt allerede uansett ser jeg. Men 6fish er fortsatt tilgjengelig Hehe ja veldig typisk. Jeg var inne i helga og skuille bestille kattemat og så tilbudet, men da var de utsolgt så avventet å handle. Gikk inn i går igjen og da hadde de fått inn nytt så bestilte 2 sekker med RR. Forer 50/50 med V&H så regner med å ha mat i hvertfall et halvt år fremover med tørrfor nå Og til 1/3 av prisen jeg normalt betaler for 13kg! Meget fornøyd kan man si! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 18. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2014 Jeg begynte rett på V&H med alle mine, også den som hadde sensitiv mage. Men med tørrfór så har jeg blandet inn nytt fór gradvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 16. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Juni 2014 Nå har han kastet opp to ganger etter han har spist V&H. Er rett etter, før han får spist det opp. Han sluker det ikke, og alt kommer rett opp igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 16. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Juni 2014 Spiser han det på nytt etter at han har spydd det opp? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts