Gå til innhold
Hundesonen.no

Europavinner 2015


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det bare jeg som synes det er en vanvittig dobbeltmoral når NKK skal åpne for å stille både kuperte hunder og ulovlige raser? Hva er vitsen med et lovverk dersom det bare er å knipse så får man dis

Det håper jeg faktisk virkelig ikke de gjør. Det er så lite p-plasser i dette området, at skal de i tillegg tillate campingbiler og -vogner i nærområdet, så kan de fleste andre bare droppe tanken på å

Jepp tidlig ute som jeg liker å være, så satt jeg meg ned for ett par dager siden og skulle finne hotell. Naturlig nok siden det skal være på Norsk varemesse i Lillestrøm, tok jeg kontakt med hote

Guest Jonna

Holy moly! Håper vi har flyttet nærmere til da. Men ja, blir definitivt å få noen til å kjøre og hente meg.

Tenkte det samme: her tror jeg det er greit å hå flere sammen og få naboer-ikke hundefolk til å kjøre og hente senere. Tror jeg kommer til ordne meg med noen rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar nå, spesial på fredag, og den er også på varemessen.

Gruppe 9 går på fredag, så da skal tante i hvert fall bo her fra torsdag til fredag.

Jeg er ringsekretær på fredag, skal på EDS for egen rase på lørdag, og har spesial på søndag som jeg også er med på å arrangere.

Mandag skal jeg sove.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kommer :D Min største uststilling noen sinne :) har også hørt at kooikerspesialen skal være dagen før :D

Selv om jeg må ta meg fri fra skolen, Gleder meg til det året :D begynner i 2 VGS, kooikerspesialen og Europa vinner :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Hadde fått for meg at det var i mai, men september passer mye bedre! Da får jeg vel med meg det. :)

Og toget stopper bare et par minutter unna varemessa, så det er jo ikke noe stress akkurat. (Hvis man uansett må shuffles med buss et stykke kan det nok være like greit å parkere gratis på en pendlerparkering og ta toget til Lillestrøm.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Angus skal da seff stilles ut! Og kanskje Alice skal få gå lydiget (med forbehold om at det er mulig og at det ikke bare er utstilling selvfølgelig :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg kunne sikkert latt en hønseflokk få bo her, men da er det selvfølgelig vektsjekk ved innsjekk og dere får kun med dere brød og vann som dagens overlevelsesrasjon. *Glefse*

:shifty:

Hvordan er det med disse utstillingene, er det noen reell vits i å stille ut (annet enn for moro skyld) om man ikke er champ fra før eller har vannvittig godt utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med disse utstillingene, er det noen reell vits i å stille ut (annet enn for moro skyld) om man ikke er champ fra før eller har vannvittig godt utgangspunkt?

Har man tapt før man melder på så kan man jo like gjerne spare seg pengene :) Det skal kåres både junior- og veteranvinnere i tillegg til Europavinner. En junior kan nok ha vanskelig for å hevde seg i selskap med ferdig utvokste hunder, men ellers er det jo konkurranse for alle. Mye bra som kommer er det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Har man tapt før man melder på så kan man jo like gjerne spare seg pengene :) Det skal kåres både junior- og veteranvinnere i tillegg til Europavinner. En junior kan nok ha vanskelig for å hevde seg i selskap med ferdig utvokste hunder, men ellers er det jo konkurranse for alle. Mye bra som kommer er det i alle fall.

Det tviler jeg ikke på, det er sikkert kjempegøy og veldig lærerikt. Hvor mye bikkja får ut av det er en helt annen sak ;-) Jeg gir alltid full pupp, har du ikke sett det her på sonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller uten ambisjoner selv om jeg ikke aner om bikkja er svært lovende enda. En ting er alle de lekre hundene som kommer, en annen ting er alle de profesjonelle handlerene. Jeg har ikke sjangs i havet :lol:

Men det blir en fantastisk mulighet til å møte Puli-folk fra mange land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sofaen kommer til å bli full :lol:

Holy sh... :blink::blink: 17000?!? Seriøst? :blink:

Blir det krise for noen så kan jeg godt låne bort hele leiligheten, jeg har andre folk i nærheten jeg kan sove hos :P

Vanskelig å si allerede nå hvem som skal meldes på, men rekner med det blir iallefall Nora, Fredrik og Jäger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at 3 av Leahs avkom skal stilles på den utstillinga jeg (hvis hun får 2 eller flere tisper, vel og merke, og ikke de 8 sorte hannhundene jeg har mareritt om :P ), samt en halvsøster og kanskje noen potensielle mødre til min neste innkjøpte (og den skal være hvit!). Det blir vel sannsynligvis en puddelspesial også, vil jeg tro :ahappy:

Stiller fordi det er gøy, og drar for å se på potensielle hanner. Er det ikke derfor man drar på show? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Stiller fordi det er gøy, og drar for å se på potensielle hanner. Er det ikke derfor man drar på show? :P

Jeg vil vinne, ha det gøy og se etter potensielle hannhund :sleep:

Talli skal i veteran da! Utenom det så har jeg muligens ingen egen hund å stille :huh: Valpen jeg planlegger er antagelivis valp enda, og NKK har ikke svart på om de tar med valper på sitt EDS. Det gjør de i utlandet på de eldre valpene.

Også håper jeg på iallefall en oppdretter klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg regner med at 3 av Leahs avkom skal stilles på den utstillinga jeg (hvis hun får 2 eller flere tisper, vel og merke, og ikke de 8 sorte hannhundene jeg har mareritt om :P ), samt en halvsøster og kanskje noen potensielle mødre til min neste innkjøpte (og den skal være hvit!). Det blir vel sannsynligvis en puddelspesial også, vil jeg tro :ahappy:

Stiller fordi det er gøy, og drar for å se på potensielle hanner. Er det ikke derfor man drar på show? :P

Jeg vil vinne, ha det gøy og se etter potensielle hannhund :sleep:

Talli skal i veteran da! Utenom det så har jeg muligens ingen egen hund å stille :huh: Valpen jeg planlegger er antagelivis valpe enda, og NKK har ikke svart på om de tar med valper på sitt EDS. Det gjør de i utlandet på de eldre valpene.

Også håper jeg på iallefall en oppdretter klasse.

Jeg stiller vel bare en hund regner jeg med, OM det blir en ny hund - og den har jeg da tenkt å overlate til oppdretteren - for jeg antar at jeg må jobbe :)

Det er mulig jeg melder på Noah også, men jeg tror ikke det - han er da 7,5 år gammel - og det er jo rævva kjipt på alle nivåer - gammel skrotnisse i championklasse....... den utstillinga kommer noen måneder for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vinne, ha det gøy og se etter potensielle hannhund :sleep:

Talli skal i veteran da! Utenom det så har jeg muligens ingen egen hund å stille :huh: Valpen jeg planlegger er antagelivis valp enda, og NKK har ikke svart på om de tar med valper på sitt EDS. Det gjør de i utlandet på de eldre valpene.

Også håper jeg på iallefall en oppdretter klasse.

Jeg stiller vel bare en hund regner jeg med, OM det blir en ny hund - og den har jeg da tenkt å overlate til oppdretteren - for jeg antar at jeg må jobbe :)

Det er mulig jeg melder på Noah også, men jeg tror ikke det - han er da 7,5 år gammel - og det er jo rævva kjipt på alle nivåer - gammel skrotnisse i championklasse.... den utstillinga kommer noen måneder for tidlig.

Dere veit at begge dere må stille puddel? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller vel bare en hund regner jeg med, OM det blir en ny hund - og den har jeg da tenkt å overlate til oppdretteren - for jeg antar at jeg må jobbe :)

Det er mulig jeg melder på Noah også, men jeg tror ikke det - han er da 7,5 år gammel - og det er jo rævva kjipt på alle nivåer - gammel skrotnisse i championklasse.... den utstillinga kommer noen måneder for tidlig.

Smula sin utkårede blir 8 en knapp måned etterpå - hun som eier han er grinete hun :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er liksom litt spent på om det blir så mange hunder påmeldt som mange ser ut til å tro? Jeg har inntrykk av at Euro Dog Show har liten betydning for folk nedover på kontinentet i hvert fall. Da vi stilte i Nederland for tre (?) år siden, så var det veldig få påmeldte. Utstillingscampen var halvfull - og det var ikke store området som var avsatt til dette formålet heller (i motsetning til da vi var i Danmark på WDS). I min rase var det mindre enn 10 påmeldte liksom - ikke stort å juble for. Jeg tviler på at folk lenger syd enn Danmark kommer - så jeg ser for meg at det stort sett er de vanlige, nordiske hundene som stiller også på denne utstilling - kanskje med noen få unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det nå :lol:

Tror jeg må sette opp tidsplan for EDS alt nå *fniser*

Pudlene stiller på fredag ;)

Nevnte jeg at jeg jobber?

Da kan du ikke det på fredag da vøtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er liksom litt spent på om det blir så mange hunder påmeldt som mange ser ut til å tro? Jeg har inntrykk av at Euro Dog Show har liten betydning for folk nedover på kontinentet i hvert fall. Da vi stilte i Nederland for tre (?) år siden, så var det veldig få påmeldte. Utstillingscampen var halvfull - og det var ikke store området som var avsatt til dette formålet heller (i motsetning til da vi var i Danmark på WDS). I min rase var det mindre enn 10 påmeldte liksom - ikke stort å juble for. Jeg tviler på at folk lenger syd enn Danmark kommer - så jeg ser for meg at det stort sett er de vanlige, nordiske hundene som stiller også på denne utstilling - kanskje med noen få unntak.

Jeg også, Sveits var ikke "crowded" i alle raser. Italia, Frankrike og Russland var det mange av. Og de kom jo med 14 hunder hver og ørten raser hadde jeg inntrykk av.

Men Norge er langt unna når alt kommer til alt. Jeg ble jo så skuffet over at det ikke kom AK fra Italia, Frankrike og Nederland. Nederland er liksom kelpie land nr.1 i europa utenom Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...