Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten lettstelt sak


Wednesday
 Share

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei. Det blir shiba.

Helt sikker på at radius ikke er så viktig når du har to gutter som glemmer å lukke ytterdører og porter?

Om pinscheren er aktuell, så ville jeg absolutt tatt kontakt med Nina Brattestå, hun er veldig flink og seriøs http://www.dijontoma.com/ - Skulle jeg hatt pinscher hadde det definitivt blitt fra hen

Er endel saluki i Kristiansand,noen trener lydighet også. På Fb er det en gruppe som heter mynder på sørlandet,der finner du endel whippet og saluki eiere i nærheten. Er mye whippets rundt deg :) Si ifra om du vil ha noen navn å kontakte (PM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel saluki i Kristiansand,noen trener lydighet også. På Fb er det en gruppe som heter mynder på sørlandet,der finner du endel whippet og saluki eiere i nærheten. Er mye whippets rundt deg :) Si ifra om du vil ha noen navn å kontakte (PM)

Det er absolutt interessant å få møte salukier og saluki-eiere ( og whippet!), men jeg tenkte mer på om det er LC-treninger her som vi kan dra og se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler? :)

Litt vanskeligere å dra med folk på LC da, iom at det er såpass få treninger/konkurranser i Norge :P Men er vel mye av de samme salukiene man ser begge steder?

På spesialen kommer kanskje noen av de svenske (som dominerer på LC, også i Norge), men joda, samme hundene, men i en litt annen setting :)

Det er absolutt interessant å få møte salukier og saluki-eiere ( og whippet!), men jeg tenkte mer på om det er LC-treninger her som vi kan dra og se på?

Nei, du må dessverre til østlandet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg mannen din syntes LC er hakket mer spennende enn utstilling ja, god ide Marjan :) Mange får gjerne et annet syn på rasen ved å se det enn bare venstresvinger. Dessverre er det bare tre prøver pr år, to på Østlandet og en i Trøndelag, pr nå. De fleste treninger foregår også i disse traktene. Neste prøve er 10. mai i Trøndelag og det er vel litt knapp tid. Høstprøven er 22-23. september på Trøgstad i Østfold, kanskje du kan planlegge en Østlandstur da?

Treninger blir gjerne publisert her: https://www.facebook.com/Lurecoursing?fref=ts

Det er dessverre ikke så veldig mange norske saluki som springer LC idag kontra det var for noen år siden, men det er oppadgående igjen. Men de som springer ser man som oftest også på utstilling.

Ellers kan dere jo besøke folk som har saluki om det er interessant? Oppleve dem i hverdagen, være med på tur, snakke med eier/oppdretter etc etc. Da får man gjerne litt mer input også om hvordan rasen er. Du har jo vært hos meg og hilste på de jeg hadde da og vi hadde det da riktig så hyggelig :) Hadde Qui levd fremdeles er jeg sikker på at mannen din hadde blitt "forelsket", Qui var jo slik han :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt interessant å få møte salukier og saluki-eiere ( og whippet!), men jeg tenkte mer på om det er LC-treninger her som vi kan dra og se på?

Nei,ingenting dessverre. Ålborg/Nørresundby er det nærmeste for oss (ironisk at man må ut av landet :D ) Der er det konkurranse 6.juli. Det er jo bare et svipp :) Ustilling lørdag,LC søndag. Bo i Ålborg og ta en ferie

Red: Da får du jo italienere også med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,ingenting dessverre. Ålborg/Nørresundby er det nærmeste for oss (ironisk at man må ut av landet :D ) Der er det konkurranse 6.juli. Det er jo bare et svipp :) Ustilling lørdag,LC søndag. Bo i Ålborg og ta en ferie

Red: Da får du jo italienere også med det samme!

Ah, synd! Men Ålborg er jo ganske tilgjengelig da :)

@Tøfflus, ja jeg er helt sikker på at han også hadde likt Qui :wub: Og de andre! Kan jo prøve å få til en tur til Trøgstad i september. Der har jeg jo vært før!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...