Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette en blandingshund?


Mirai
 Share

Recommended Posts

Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall!

Litt avhengig av pelsen til hunden og lysforholdene der bildene ble tatt så kan både fl og eurasier ha lignende farge. Jeg har sett ganske røde eurasiere, og lapphunder har jo tan-fargen.

Ellers har jeg et par bilder som ligner litt, av Istra som Argyr hadde.

P1050076.JPG

DSC_0163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall!

FL kan komme i alle farger uten om merle, vet av mange finske lapphunder som er renrasede og har lignende farge som den på bildet. FL er godkjent med tippører, og hengeører forekommer også på renrasede hunder, så, tja.

Som flere her sier, det er umulig å si med mindre man kan se bilde av kropp eller profil etc, men kan så absolutt ligne en FL (en unghund vil jeg tro isåfall, evt ei sped tispe), men også endel andre raser som den ligner på. Og blanding kan på ingen måte utelukkes heller, hehe.

Edit:

En renraset FL som kanskje kan ligne litt

77790_552015798250258_413197639303805081

1978707_538539242931247_982579347_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FL kan komme i alle farger uten om merle, vet av mange finske lapphunder som er renrasede og har lignende farge som den på bildet. FL er godkjent med tippører, og hengeører forekommer også på renrasede hunder, så, tja.

 

Som flere her sier, det er umulig å si med mindre man kan se bilde av kropp eller profil etc, men kan så absolutt ligne en FL (en unghund vil jeg tro isåfall, evt ei sped tispe), men også endel andre raser som den ligner på. Og blanding kan på ingen måte utelukkes heller, hehe.

 

Edit:

En renraset FL som kanskje kan ligne litt

Postet bilde

Postet bilde

Veldig OT men den var fiiiin :wub:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...