Gå til innhold
Hundesonen.no

hund som går oop å ned i vekt.


Ahkku
 Share

Recommended Posts

Hei hei

Jeg tenger råd å tips hos dere som har, jeg spør for en venn

Hun har rasen dvergpinscher en tispe på 2 eller 3 år. Men hun er så tynn, hund har gått litt opp men like fort ned som hun fikk opp. Hun spiser mat men om det ka være det hundefore hun får.

Om det er noen som har tips å råd for å få hunden te å legge på seg, å tar i mot all råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvis det bare er vanskelig for å legge på seg så er det gjerne å gå opp fra adult for til et kraftigere for, lettere med stabil vekt da. vet ikke om de har prøvd våtforene som vom og hundemat, eller norvegian polar eller provit. Smakligheten er gjerne stor der. Men også noen hunder blir bare ikke tykke. HAdde en selv for mange år siden, han fikk det han klarte å spise men tynn forble han, han fikk en utrolig blank pels da. Såpass at du kunne speile deg i den og han var svart. Men det er flere her inne som er flinkere enn meg med for da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et ekstra fett fôr, gjerne V&H (frossent kjøtt). Det er mer smakelig og mer energi. Hvis hunden er tynn, ikke tenk på mål, gi hunden så mye mat som den vil spise frem til den er i godt hold. På aktive dager, gi mer mat.

EDIT: Sjekk for mark e.l. Lenge siden ormekur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat er et utmerket for. Det består ikke bare av vom. Kraftig for liten hund? Nei, små hunder tåler det samme som store. Vom og hundemat har høy smaklighet og høy opptaksevne, så hunder som har vanskeligheter med å legge på seg, legger gjere på seg med det foret. Bruker det selv til mine dvergpinschere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mark men e usikker på når ho fikk ormekur men skal høre med venninne min.

Men vom kan det bli for kraftig te enn så liten hund?

Vom og hundemat er ikke ren vom. Det er bare produsenten som heter det.

Hundemat 25 med laks er fullverdig fôr, og består av kylling, innmat, storfevom og laks. Det er også vitaminisert.

Hundemat 33 er akkurat det samme, minus laks.

Se hjemmesiden: http://www.vomoghundemat.no/produkter/vatfor.html

Les gjerne også brosjyren deres: http://www.vomoghundemat.no/images/vomog/pdf/vom_051012.pdf

Selv mener jeg det er noe av det beste du kan fore hunder på av ferdig hundefor. Jeg forer mine på dette, pluss energifor fra Royal Canin (utviklet for jakthunder eller ekstra aktive hunder).

Jeg sliter også med en hund som er veldig tynn. Det er ingenting i veien med han ellers, han er frisk og rask, så jeg har bare måtte akseptere at han er tynnere enn normalt. Han spiser godt. Noen hunder er bare slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden tynn gi mer mat, vil den ikke ha mer mat gi annen mat som har mer kalorier på mindre mengde, feks høyenergifor eller gi tilskudd som olje eller fett. Finn den mengden hunden trenger for og holde jevn vekt og om det er en hund som raskt går opp eller ned så gi gjerne litt ekstra på dager med mye aktivitet (og evnt litt mindre på rolige dager).

Og bare for og ha sagt det, sikker på at hunden er for tynn? Veldig mange for tiden som mener og tro at hunder er normalvektige når de egentlig er feite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...