Caroline Skrevet 26. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 I morgen er de en uke allerede. Disse ukene kommer til å gå sinnssykt fort! Da kommer det ny bildeoppdatering også 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 28. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg var visst litt trøtt igår, så bildene kommer idag (men er tatt igår). Jentene: Guttene: Det ble litt flere jentebilder igår, for oppdretteren min ønska seg det, og det tok litt tid før jeg fikk det resultatet jeg ville ha Det kommer helt sikkert flere bilder i løpet av helga. Tenk, nå er det ikke lenge til de åpner øynene, og da blir de hvertfall søte. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg tenker litt på Sycamore når jeg ser på Cedrella Det skeive blisset. Dorea og Orion har spennende tegninger også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 28. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Sycamore som liten: Dorea minner mest om henne, synes jeg. Og når jeg ser bakgrunnen her gleder jeg meg til de blir større, og vi kan ta utendørsbilder... Blitzbilder er ikke så delikat. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Fine små bompier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2014 Sycamore som liten: Dorea minner mest om henne, synes jeg. Og når jeg ser bakgrunnen her gleder jeg meg til de blir større, og vi kan ta utendørsbilder... Blitzbilder er ikke så delikat. Ja, jeg tenkte Sycamore hadde litt bredere bliss som valp Søt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 5. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Juli 2014 Valpene var 2 uker i går! Alle har fått øynene sine, så nå er det full fart i valpekassa. De er veldig jevne og fine i størrelse. Vil ikke ta så mye blitzbilder tett oppi når de akkurat har fått øyne, så portrettbilder får vente litt til. Noen av valpene er fortsatt ledige til gode hjem. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 5. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 5. Juli 2014 Søte små tjukkaser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 5. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 5. Juli 2014 Nydelige små Det var kult med den tegningen av en pil som peker fremover i nakken på den ene sorte valpen! (innlegg nr 141, bilde nr 3, valpen i midten...en hvit pil i nakken pekende mot melkebaren! ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 5. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Juli 2014 Nydelige små Det var kult med den tegningen av en pil som peker fremover i nakken på den ene sorte valpen! (innlegg nr 141, bilde nr 3, valpen i midten...en hvit pil i nakken pekende mot melkebaren! ) Eller "spar". Ja, han har en morsom krage. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 6. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Så fint de utvikler seg..Nå gleder jeg meg skikkelig til og komme på besøk,men trur jeg skal vente litt til så de kan være enda litt mere gale når jeg kommer på besøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 6. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Har fått hjelp idag til å ta noen nye bilder. De var heller utålmodige, så det ble ikke verdens beste resultat, men bedre enn ingenting. Og med det presenterer jeg også tema for kullet: Tipper ingen før meg har brukt dét på aussievalper før Og her er gjengen, med sine tilhørende navn: De er to uker og to dager gamle på bildene, som er tatt idag. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 6. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Så herlige For et kult tema på kullet og stamtavle navnene var stilige synes jeg..Gleder meg til og følge de videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 6. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Elsker navna! Også liker jeg d.d Areturus og Orion, men det vet jeg har noe med min nød for symetri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 6. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 6. Juli 2014 Awesome tema! Også så søte de er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 13. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Fredag var gjengen 3 uker gamle, og nå skjer det saker! Mat er kjempestas, ormekurs ikke veldig stas, kloklipp kommer seg for hver gang, og ellers er de bare supersøte sosiale små vesner. Her er vekt som nyfødt og ved 3 uker: Isla: 350 g - 1090 g Orion: 385 g - 1200 g Cygnus: 375 g - 1100 g Arcturus: 375 g - 1165 g Cedrella: 410 g - 1310 g Dorea: 415 g - 1155 g Pollux: 420 g - 1275 g I dag har de fått sitt første møte med bordet, med varierende hell, men her er resultatet: Guttene først denne gangen. Orion: Cygnus: Arcturus: Pollux: Over til jentene. Isla: Cedrella: Dorea: Vi har hatt både Arcturus sine nye eiere på besøk idag, og min venninne Nina og hennes to sønner, så valpene fikk møtt små barn og fremmede voksne for første gang, noe som gikk veldig fint. Tibra tar besøk med knusende ro Jeg er nesten helt sikker på hvem jeg beholder, men dere kan jo få gjette hvis dere vil, og gjerne si noen meninger om resten også. Det er fortsatt to eller tre ledige valper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Tipper Isla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Åh! Lille Orion var en ordentlig fin liten sak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Isla og Pollux Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Å Aner ikke hvem du vil beholde eller hvem som kanskje er ledig, men er veldig spent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Orion Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiyomi Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Jeg er imponert over hvor godt du får dem til å stå, fine småttisene! Spesielt Dorea og Isla. Og av dem ville jeg valgt Dorea, mest fordi jeg ikke er fan av så mørkt tegnede aussie som Isla kommer til å bli. Men en god hund har ingen farge, så da vet jeg ikke likevel. En av de to i alle fall. Hvordan er arvegangen på halelengder egentlig? Siden de begge har NBT, så er jeg overrasket over at det er så mye lange haler? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 13. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2014 Den merle hannhunden er solgt saaant? *knis* ;-) Ellers ut fra ståbildene utmerket Dorea seg for min del :-D men når de er såpass unge så står ikke alle like heldig på bildene. hehe! utrolig nydelige valper hvertfall :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 14. Juli 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Ja, jeg har en favoritt, og det har vært den samme hele tiden. Det blir dermed høyst sannsynlig Isla som skal "bli igjen", men hun skal altså ikke bo hjemme. Pollux og Orion er de sterkeste kandidatene til hun som ønsker seg en utstillingshund i Sverige, og den av de hun ikke skal ha er ledig enn så lenge. Begge hannene med lang hale er lovet bort, Cedrella er det ei som vil se an litt lenger, og Dorea er ledig. Jeg hadde altså tjukt med tispekjøpere, men så forsvant plutselig hele gjengen (eller, hun svenske bryr seg ikke om kjønn, men jeg tror de to hannene er bedre enn tispa med stump, og hun vil ha stump). Heldigvis er ikke tisper det verste å sitte igjen med. @Kiyomi: NBT nedarves slik at en hund med lang hale ikke bærer noe gen for NBT, mens en hund som selv har NBT alltid kan produsere NBT, selv mot lang hale. En hund med lang hale derimot, bærer ikke på noen måte genet for NBT, så to hunder med lang hale kan kun produsere lange haler (en måte å avsløre kuperte hunder på også, når to tilsynelatende NBT gir kun lange haler). Så kan det altså også skje at kombinasjonen NBT/NBT vil gi homozygot NBT, som er dødelig, hos noen fostre, men disse valpene vil bli resorbert på et tidlig stadie. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2014 Pollux og Orion av hannhundene Kjekkinger! Dorea stod skikkelig pent og jeg liker hodet hennes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts