Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktlabrador oppdrettere


Shlush
 Share

Recommended Posts

Jeg er bare på undersøkelsesstadiet her men sliter med å finne frem på jaktlabrador :-)

Jeg ser etter oppdrettere som avler atletiske og lettbygde hunder. Helsetestet med gode bruksegenskaper, ikke dårlig høyt stress og ikke dårlig gemytt. Så er det mange med smale snipette hoder, det har jeg ikke så lyst på da :-P men skal ha hannhund og de er gjerne bedre der!!

Så er det hovedproblemet :-) Å finne gode linjer og oppdrettere som selger hunder til folk som ikke bedriver jakttrening... Oppdretter (hunder derfra) må gjerne ha resultatet innen hundesporter. Mye driv, førerorienterte og med god arbeidskapasitet. Jeg er aktiv og bedriver lp, spor og litt ag for gøy..Det er det hunden skal brukes til... Så tips til oppdrett som selger til lpbruk hos aktiv person med litt ambisjoner?

link gjerne ;-)

Bilder stjålet fra Googlesøk :innocent:

k25365d1.jpg

field-trial-labrador-EOS140.jpg

fish-3-Medium.jpg

headshot+black+lab.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Köpa valp från oss

Du som vill ha en valp från oss ska ha ett stort intresse för retrieverjakt och/eller jaktprov samt vara beredd att lägga ner ett seriöst arbete på din hund."

er det vits å høre med oppdrettere som skriver dette?? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Köpa valp från oss

Du som vill ha en valp från oss ska ha ett stort intresse för retrieverjakt och/eller jaktprov samt vara beredd att lägga ner ett seriöst arbete på din hund."

er det vits å høre med oppdrettere som skriver dette?? :-/

Nei, tenkte ikke over at du ikke vil drive med jakttrening/prøver. Det skader ikke å ta kontakt, men de selger først og fremst til jaktinteresserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Pibiz?

Om oppdretteren:
"I dag har jeg Fie og hennes datter Sol. Fie konkurrerer både i spor, jakt og lydighet ved siden av drive med rådyrjakt og duejakt. Det eneste vi ikke har noe interesse av er utstilling. Det er en aktivitet jeg er ferdig med, mye fordi eksteriøret til rasen har endret seg de siste årene. Jeg trenger en lett langbeint og rask hund til jakt og annen aktivitet. Vekten på hunden har også en del å si, da jeg er avhengig av å kunne løfte hunden over gjerder de gangene vi er ute og jobber i tettbebygde strøk.

Jeg er idag leder i Nesodden Jeger og Fiskerforening, nestleder i Nesodden Viltnemnd, utdannet ettersøkshundinstruktør i NKK (trinn I) og Norges Jeger og Fiskerforbund, spesialisert på ettersøkshunder. Er også autorisert Jegerprøveinstruktør."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Köpa valp från oss
Du som vill ha en valp från oss ska ha ett stort intresse för retrieverjakt och/eller jaktprov samt vara beredd att lägga ner ett seriöst arbete på din hund."

er det vits å høre med oppdrettere som skriver dette?? :-/

Ja det synes jeg, du virker jo som du er veldig aktiv med hundene dine så at du sender en mail og forteller litt om deg selv og spørr om de kunne være interessert i å selge valp til deg selv om du ikke jakter synes jeg er helt ok :) Du er jo interessert i å legge ned et seriøst arbeid i hunden selv om selve jaktbiten uteblir :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Köpa valp från oss

Du som vill ha en valp från oss ska ha ett stort intresse för retrieverjakt och/eller jaktprov samt vara beredd att lägga ner ett seriöst arbete på din hund."

er det vits å høre med oppdrettere som skriver dette?? :-/

Ja, det synes jeg. I golden-miljøet skriver i alle fall mange noe lignende og de selger først og fremst til jaktfolk, men det er ikke alltid det er nok jaktfolk som vil ha valp/er egnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...