Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Igår var en helt vanlig dag egentlig. :) Litt ekstra stress på jobb da det bare var meg og sjefen pga butikksjefen var syk, og da havner alt på meg. Men det gjør ikke noe for en dag eller to. :)

Starta dagen hos Rørlegger'n klokka 08.00. Da tok jeg meg en kaffekopp.

e73ea2e7-5aaa-4a95-8682-23ee95e5e76b_zps

09.05 var vi på farta for å levere Ozzy hjemme og meg og jeg skulle videre på jobb.

6562f7ff-75f2-4598-8f04-7be173e0e44a_zps

I 10-tiden var jeg fremme på jobb og jeg leste litt nettavis. Tønsbergs blad drar en tørr 1.april-spøk

967c4a72-df25-4e68-b06d-6ddba872b220_zps

Jeg skriver ned varebestilling med min fantastiske håndskrift.

0856835d-390d-453b-bbed-086051dd67d5_zps

Schenker var innom og henta noe varer som skulle videre til en annen butikk.

6191bf0a-dc5b-4457-aceb-9948f099fe89_zps

Klokka halv ett fyller jeg på litt fòr.

619e35dd-46b8-489b-83df-bd8943e1513d_zps

Og en time seinere fylte jeg også på litt fòr.

029a8fb7-aa40-4eb6-a876-1ad9a9a33bcf_zps

Jeg spiser lunch

7d2e09aa-e865-49bb-ab3f-2b0bc38af9fb_zps

Fjerner alger hos fisk som biter på meg

a05738e1-904e-4174-a783-304a285940cf_zps

Også kjente jeg at jeg var dritt lei av å fylle på fòr.

46aa003e-7f37-47c1-8327-2d64ba562dc4_zps

Blei henta av Rørlegger'n når jeg var ferdig klokka seks og skulle øvelseskjøre litt. Klarte å rygge ut av parkeringa med biler uten problemer så ble litt stolt.

cabfeb50-3a1b-4f89-b1b6-d3b93debe300_zps

Øvelseskjørte en times tid og det gikk fint. Vel fremme hos han tok vi ut bikkjene før vi skulle grille. Valpen tisser fortsatt som ei jente.

133bcc88-7436-4e6b-b407-519685a5a231_zps

20.30 spiste vi middag og det ble laks i dag! Nam :)

73f1c470-ad8c-4114-a272-0d5b37178f82_zps

Kom meg omsider hjem igjen, da så jeg paradise, lakka neglene og leste litt.

263c32e4-781d-4a26-b2ce-8e61200cd3a7_zps

Så var det kveldstur med Ozzy

f4c7b717-cade-4563-a356-1abe4100f501_zps

Før vi la oss alle tre i halv tolv tiden. :)

a14911cb-c4b1-4800-8fc0-9c42ef2c4a81_zps

• Like 4
Skrevet

Så søt dere er som holder hender, mens han kjører :D Er glad for at du har det bra med rørleggeren din :heart:

Nyforelska vettu :D :D Som han sier: Det er aldri feil å holde hender når man kjører bil!

Jeg er også veldig glad jeg har det bra med Rørlegger'n :wub: Koser meg! :D

Så ut som en herlig dag, men synes det var altfor lite Ozzy-bilder i denne EFITen. Så det så. :sleep:

Hehe, Ozzy var nesten med oss dessverre. :( Pappa passet han så jeg fikk øvelseskjørt ogsånt, så ikke han før jeg var hjemme igjen på kvelden. :(

Skrevet

Så ut som en koselig dag selv om det var mye forpåfyll :)

Ozzy og Fredrik er så søte sammen, ser aldri for meg at en av mine hunder kan ha ett sånnt forhold til en katt :P

Ja de er veldig søte :) Fredrik er så glad i å kose på Ozzy, spesielt når det er natta :) Ozzy er oppvokst med katter og vil heller hilse på katter enn hunder vi møter på tur :P
  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...